Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

29 Aralık '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Barkod Sistemi benim için ölüm demektir...

Barkod Sistemi benim için ölüm demektir...
 

Sonu bir barkod olan yaşam...


32 Yıllık bir perakendeci olarak"Barkod" sisteminin hayatımdaki yeri...diye bir başlık koymuştum yazıma, sonra değiştirip yukarıdaki başlığı yazdım. Çok alışık olduğumuz türden olmadığının ve anlamsız bir başlık olduğunun farkındayım. Barkod sistemi ile tanışmamın beni buralara getireceğini asla bilemezdim. Meğer kaçınılmaz bir son beni bekliyormuş.

32 yıl önce perakendecilik hayatıma başladığımda ülkemizde bardod sistemi henüz çok düşük düzeyde kullanılıyordu. Sadece ihracat yapan bazı büyük firmaların ihraç ettikleri ürünlere konulan çoğu insan için anlamsız siyah çizgi bloklarıydılar. Aradan uzun yıllar geçti.Barkod sistemi hayatımızın her noktasına girdi, bir perakendeci olarak işlerimizi kolaylaştırdı.
Herşey gayet güzel gelişmişti.

Bu uzun yılların sonunda geçtiğimiz ay herşey başıma yıkılıverdi.Barkod etiketini öyle bir yerde gördüm ki tüm değerlerim altüst oldu.hayat, insan, ürün, bilgi, kolaylık, duygular ve benzeri her türlü duygum birbirine giriverdi.

Tarih: 21.11. 2012
Yer  : SGK Göztepe Hastahanesi Acil servisi
Saat : 14:30

Babamı kaybedeli henüz yarım saat olmuş.Son saatlerini geçirdiği ve yanında odadan çıkarılmasını bekliyoruz. Kapı açıldı, bir sedye ve meşhur son giysi kefene konmuş babamı çıkardılar.içimin eridiği bir andı. Kefenin üzerinde gördüğüm şey ise beni bir anda göz yaşlarına boğdu; bir barkod etiketi...
Babam bir üzerine yapıştırılmış bir barkod etiketi ile gönderiliyordu.Anlayamadım, kabul edemedim.
Babamın adı "Hüseyin Nejat Şentürk " idi, beş on tane siyah ince bant değildi! Bir iade, bir transfer ürünü gibi gönderiyorduk babamı...

Bir an gördüğüm binlerce barkod etiketi geldi aklıma ve şunu söylediğimi hatırlıyorum ağlayarak;
" - Barkodun girdiği son yer burası olsa gerek... " Bu bana çok ağır geldi, çok...

Şimdilerde her gördüğüm barkod etiketi bana babamı hatırlatıyor bir perakendeci olarak...
Ve bunu hiç beklemiyordum onca yıl sonra...  

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..