Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '18

 
Kategori
Çevre Bilinci
Okunma Sayısı
281
 

Bartın'a Tren Geliyor

Bartın'a Tren Geliyor
 

        Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü’nün resmi sitesinde bile “Cumhuriyet’in ilk 25 yılı demiryollarının altın çağı” diye yazar. Ondan sonra ne olduğunu, hepimiz biliyoruz. “Ticari kara taşımacılığı” denildi. Demiryolları unutuldu gitti.

       Cumhuriyet kurulduğunda, Türkiye’de, yarısı bize ait olmayan, Osmanlıdan kalma 4 bin küsur demiryolu kalmıştı elimizde. Ondan sonraki yıllar demiryolu seferberliği yaptık. En son hızlı treni bulduk.  O kadar hızlıydı ki trenlere,  nefesimiz bile yetişemedi. Kimimiz altında kaldı, kimimiz sakat.

DEMİREL'İN İNCİSİ:  Demiryollarının kanına DP zamanında girildi. Kara taşımacılığına yüzler döndürüldü. Ufak tefek  demiryolu  inşaatları ise, karın doyurmadı.
Daha sonraki yıllar da, demiryolları açısından hüzünlü yıllardı. 1950-1970 arasında sadece 312 km. demiryolu yapıldı. 1940 öncesinde yılda (değişik rakamlara göre) 180-200 km. demiryolu yapılırken, 1950-1980 arasında yılda ortalama 30 km. demiryolu inşa edildi. Bu dönemde daha çok eski yolların standardının yükseltilmesine ağırlık verildi. Yine de 1950’de ortalama 22 km. olan hız, Süleyman Demirelli 1970’lerde ancak ortalama 40 km.’ye çıktı. 1980’lere damgasını vuran sağ geleneğin kült ismi Turgut Özal, “Demiryolu komünist ülkelerin tercihidir, çünkü ulaşımı merkezi denetim amaçlıdır" incisiyle tarihe geçti.

       ESAS ŞUNU DEMEK İSTİYORUZ: Sıkı durun. Bartın’a tren geliyor.  Müjdeyi veren diyor ki: “ Yaşadık. Mallarımız para edecek. Bartın kalkınacak. Yollar kısalacak” Bunların hepsi iyi de, şimdiye kadar nerelerdeydik? Geç bile   kalınmadı mı? Ayıp olmuyor mu? İstisnasız her valinin konusu olmuştur bu.., Zırt pırt tayinlerlerden dolayı mesele, sahipsizleşmiş, eller böğürlerde kalmıştır..

Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, oturuyor ve iç mekan

İSA KÜÇÜK.  BARTININ ESKİ VALİLERİNDEN.  BARTINDA HALA DAHA SEVİLİYOR.     

        “Tuttuğunu koparan ”olarak tanımlanan Bartın M. Vekili Tunç "Adapazarı-Bartın Demiryolu Projesi, Batı Karadenizin ekonomisini canlandıracak,  Karasu-Akçakoca-Ereğli Limanı-Çaycuma-Bartın Limanı Demiryolu Bağlantısı Revize Etüt Proje ve Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri işini 4 Temmuz 2018 tarihinde Ulaştırma Bakanlığı Alt yapı genel müdürlüğünce ihale edildiğini de sözlerine ekledi.

 Görüntünün olası içeriği: 1 kişi, gülümsüyor, gözlük, selfie ve yakın çekim  YILMAZ  TUNÇ. BU DÖNEM DE BARTIN  MİLLETVEKİLİ SEÇİLDİ.

         ERİŞİLMEZ MÜHENDİSLİK HARİKALARI: Bu gün, yüzümüzü İsviçre’ye dönelim. 45 derecelik yokuşlarda, çekmeli de olsa o dağ başlarında , ölümcül uçurumlarda trenler vızıl vızıl çalışıyor şimdi.

İnsan bu misalleri gördükçe, başını utançtan, hiç, ama hiç  kaldırmamacasına yere eğesi geliyor. Başka ülkeler, “ olmaz” denilen şeyleri nasıl olduruyor. Bartın-Adapazarı kaç  kilometre. Bu kısa yol, şimdiye kadar  bitirilmeliydi.. Batı Karadenizin feryatları, dindirilmeliydi.

 İ B R E T  A L M A M I Z  L A Z I M: Yıl  1896… Zengin  bir Zürihli iş adamı bu bölgeye tatile gelir. Gördüğü güzellikten çok etkilenir ve bu manzarayı herkesin görmesi için bir şey yapmaya karar verir. Ertesi gün döndüğünde iş adamları ile görüşür ve Jungfrau Demiryolu projesi için finansman bulur. Projenin 1,5 yılda tamamlanacağını ve 1,5 milyon frank gerektireceğini öngörür. Proje 16 yılda tamamlanır ve 15 milyon frank harcanır. 7,5 kilometrelik tünelin yapım aşamasında çalışma şartlarının zorluğu (soğuk,nem ve karanlık) nedeniyle onlarca insan hayatını kaybeder ve demiryolu 1912'de tamamlanır.

       Tunç :“ ihalenin değerlendirme sürecinin tamamlanmasının ardından proje revize çalışmalarının başlayacağını ve 1 yılda tamamlanacağından bahisle  4 Temmuz 2018 tarihinde proje revize ihalesi yapıldı Adapazarı ile Bartın arasındaki yapılması planlanan demiryolu projesinin hem yük hem de yolcu taşıma amacı ile gidiş-geliş olmak üzere projelendirildiğini “ de ifade etti.

        Eski Bartın Valisi İsa Küçük ile konuştuk. “2007 yılında,  Bartın’a Demiryolu getirilmesi için kuvvetli bir akım vardı. Geniş halk katılımlı, sivil toplum örgütleriyle  bir toplantı yaptık o yıllarda. Herkesin önerilerini aldık. Herkes, Bartın’a trenin gelmesini istiyordu. Bu tren, Bartın’ı Batı’ya ve dünya’ya bağlayacaktı  aynı zamanda. Halk Eğitim salonlarında büyük ilgi vardı konuya.” Dedi.

       BATI KARADENİZ KALKINACAK:Milletvekili Tunç, Adapazarı-Karasu arasındaki inşaat çalışmalarının devam ettiğini, 4 Temmuz 2018 günü proje revize ihalesinin yapıldığını, proje revize çalışmalarının ardından diğer kısımların da yapım ihalelerinin gerçekleştirileceğini, Türkiye’nin en büyük limanlarından biri olacak olan Filyos Limanı ve Endüstri bölgesinin tamamlanması ile birlikte Batı Karadeniz bölgesinin küresel yatırımcılar için bir cazibe merkezi olacağını ve projenin Bartın ekonomisini canlandıracağını söyledi.

       Bölgenin çalışkan milletvekili Tunç, inşallah “yem borusu” çalmıyordur bizlere. O da , verilen rakamlarla konuşuyor ama, işin takipçisi olmak da en başta ona düşüyor. Hem de acımasız bir takip.

       Beyanat verenler, "istim üzerinde" olduklarını  güncellemek için sık sık yem borusu çaldılar. Onları alkışladık, alkışladık. Sonıu "fos " çıktı. Nasıl mı? Bursada, Arıç'ın temel atmasından sonra  59 yıllık demiryolu hayali, hala askıda. Bursa hızlı treni 2012 den beri hala yapılacak.

      YEM BORUSU:  Harp yılları, yokluk yılları. Siperde atlar aç. Yem bekler. Depoda kalmamıştır.  N'olacak şimdi?  Komutan  borazancıyı çağırır: " Çal bakalım"  ve asker yem borusunu  çalar. Atlar bu sesi duyanda, huysuzluklarından  vazgeçer,  yemlerini beklerlermiş.

       İnşallah Yılmaz Tunç da yem borusu çalmıyordur diğer devlet büyükleri gibi bizlere.

       Bakaciz, takipçi olaciz.

Otomatik alternatif metin yok.

İKİ DİŞLİ ÇARKLA DÖNEN BİR DİŞLİ RAY TASARLANDI İSVİÇRE DAĞLARINDA. VE  BUNA BAĞLI TRENLER BU GÜN VIZIR VIZIR İŞLİYOR

Görüntünün olası içeriği: dağ, açık hava ve doğa

TRENLER BU YOLU TIRMANABİLİYOR  İSVİÇRE' DE.

Görüntünün olası içeriği: dağ, açık hava ve doğa

Görüntünün olası içeriği: köprü, açık hava ve doğa

Otomatik alternatif metin yok.

Otomatik alternatif metin yok.

 

Görüntünün olası içeriği: açık hava

İSVİÇRENİN TRENLERİNE AKIL SIR ERMİYOR.

Görüntünün olası içeriği: açık hava

VAHŞİ GÜZELLİK.

Görüntünün olası içeriği: açık hava

KIRMIZI İLE İŞARETLİ OLANLAR, TREN İSTASYONLARININ DURAKLARI.

Görüntünün olası içeriği: açık hava

TREN TÜNELE GİRİYOR.

Görüntünün olası içeriği: dağ, gökyüzü, açık hava ve doğa

ARAZİYE UYULMUŞ.. KEKLİĞİ BİZ DÜZ OVADA AVLARIZ ANCAK. İSVİÇRELİLER  DAĞ BAŞLARINDA İŞİ BİTİRİYORLAR.

Görüntünün olası içeriği: bulut, tren, gökyüzü, dağ ve açık hava

BİZ BU RESİMLERİ, BAŞLAR BİRAZ ÖNE EĞİLSİN DİYE KOYUYORUZ.

Görüntünün olası içeriği: dağ, bulut, gökyüzü, doğa ve açık hava

TREN BU DAĞLARI AŞIYOR DEMEK Kİ.

 

Şahin ÖZŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Harika... Neden olmasın? Esen kalınız.

Şahin ÖZŞAHİN 
 23.07.2018 12:56
Cevap :
Yazıları, sonuna kadar okumama gibi halleriniz, yine nüksetmiş, öyle anlaşılıyor. Tren bekleniyordu zaten. Sevinçlli bir haber. Ama, yıllardır Bursa Demiryolu gibi sürüncemede kaldı işler. Bartın için de demiryolu projesi vardı. Şimdilerde bir yem borusu çalalım denmiş olmalı ki, takviyeyi bu yem borusunda bulan zihniyet, 3-5 yıl sonra bilmem kaçıncı yem borusunu çalmak isteyecektir. Belki de haberler doğrudur, sebat ederler de demiryolları iyi iş yapar.. Yazımızımn sonunda da zikrettik. Bu yem borusu mu diye, endişemizi belirttik.. Selamalar.  24.07.2018 8:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1616
Toplam yorum
: 3879
Toplam mesaj
: 498
Ort. okunma sayısı
: 883
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster