Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '06

 
Kategori
İnançlar
 

Baş örtüsü

Baş örtüsü
 

Baş örtülü bayanlarımızın giyinmesi nasıl olması gerekir sizce? Ben buna daha karar veremedim. Çevremde bazı kadınlar uzun pardesü dediğimiz uzun giyeceklerden giyiyor. Bazıları ise dar, hatları belli olan pantolanlar, kıyafetler tercih ediyor. Üçüncü bir grup ise çarşaf ya da şalvar giyinmeyi tercih ediyorlar

Mesala benim yaşadığım yerde kadınların çoğunluğu özelliklede yaşlı bayanlar genelde şalvar ve atkı dedğimiz kıyafetler giyiniyorlar. Sakın nerde kaldı şalvar çarşaf demeyin. Çünkü bizim çevremiz genellikle aman elalem ne der mantığıyla giyiyorlar .Birde kültür, adet, gelenek meselesi galiba. Böyle bayanlarımız İstanbul, Konya ya ya Ankara gibi... vs. şehirlere gittiklerinde kıyafetleri bambaşka. Tabi ki yine kapalılar. Ancak şalvar yerine etek, Atkı yerine de başörtüsü. Aslında her yere ayak uydurmasını biliyorlar kendi istekleri çerçevesinde.

Bunlar iyi hoşta. Özellikle bazı genç kızlar var. Çok garipler ya. Kesin bu tip bayanlarla karşılaşmışsınızdır. Bu kızlara bakıyorsunuz başı örtülü. Ancak birde kıyafete bakıyorsunuz bambaşka ya. Ne bileyim. Kızın başını hiç görmemiş sayalım kıyafetine baksanız dersiniz ki bu kız kesin açık. Hayret ediyorum. Onları küçümsemiyorum ya da kınamıyorum sadece şaşırıyorum. Kapanacaksan tam kapan ya da hiç kapanma. Onlarda tabi ki günün modasına uyacaklar ,modayı takip edecekler ama birazda lütfen taktığınız baş örtüsüne uygun olsun değil mi. Baş örtüsünü tam anlamıyla yaşayın. Örneğin üniversitedeyken başörtülülere bakardım. Mine etek, altında süper ince çorap, dar badiler... Valla bilmiyorum yoruma çok açık bir durum galiba garip gerçekten garip.

 
Toplam blog
: 21
: 2296
Kayıt tarihi
: 17.12.06
 
 

2006 yılında çocuk gelişimi ve eğitimi öğetmenliği bölümünü bitirdikten sonra aynı senede anasınıfın..