Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '08

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Başarı korkusu ve neden kilo veremiyoruz?

Başarı korkusu ve neden kilo veremiyoruz?
 

Hayatta gerçekten istediklerinizi başarabilmek, geleceği gözünüzün önünde canlandırmayı gerektirir.


Başarıyı aklınızda canlandırmak motivasyonu ve azmi üst seviyede tutabilir, karşınıza çıkan engellerle daha kolay başa çıkmanıza yardımcı olabilir.


Bu engellerden biri de, sık duymadığımız, çok bilinmeyen “başarma korkusudur”.


Çoğumuzun geçmişe takılıp kalmamızın sebebi de maalesef ki, bu korkudandır.


Genellikle bilinçaltımızda hali hazırda bulunan ve gelecekte basarılı olmaktan korkmamızın başlıca sebepleri şunlardır :

Arkadaşlarımdan başarılı olursam, tek başıma kalırım.
Sevdiğim kişiden daha başarılı olursam beni terkeder.
Başarılı olursam dikkatleri üzerime çekerim, düşmanlarım oluşur. Onlarla başedemem/ baş etmek istemiyorum.

Örneğin birçok kadın, kilo verememesinin sebebini değisik sebeplere bağlar. Ancak fizyolojik sebeplerden de öte, sadece psikolojik olarak kilo vermeye hazır olmayabilir. Bir bayanın kilo verememesi, bilinçaltında, erkeklerin artacak ilgisinden çekinmesinden kaynaklanıyor olabilir.


“Başarma Korkusu”na neden olarak suçluluk duysunu da gösterebiliriz. Nihayet kilo veren, geç kalmış ödevini yazan veya geç de olsa bir işi bitiren, kısacası ‘başaran’ kişi neden bu kadar zamandır bunu ertelediğini düşünerek suçluluk hissedebilir.


“Aslında bunca zamandır bunu basarabilirdim, niye bekledim ki, kendime gereksiz yere günlerce/aylarca/yıllarca eziyet ettim” diye suçlanabilir.


Başarı korkusundan kurtulmanın ise tek bir yolu var.

Öncelikle kendini affetmek.


Bundan sonra ise, “başarma korku’sundan kurtulmak için, size özgü sebepleri anlamanız gerekiyor.


Lütfen aşağıdaki soruları cevaplayınız.


- Kendimi güçsüz hissetmekten nasıl bir fayda sağlıyorum?

- Neden kaçıyorum?

- Bu davranışımla kimi cezalandırıyorum veya sevindiriyorum?

- Hangi duyguyu serbest bırakmaktan kaçıyorum? (Çoğu kişi için bu duygu ‘öfke’dir)

- Neyin garantisini arıyorum?

- Başarmayarak, kendimi acındırmak istiyor muyum?

- Kendimi daha iyi mi, daha kötü mü hissediyorum?

- Basarıyı yakalarsam, neyi/kimi kaybedeceğimden korkuyorum?


Bu soruların cevabını anladıktan sonra başarma korkunuzun altında yatan sebepleri daha iyi anlayacaksınız.


Son olarak bu korkulardan kurtulmak için iki adım kalıyor :

1 Korkunuzun gerçek olduğunu hayal edin. Bu korkularınızı bir kağıda yazın. Sonra bu kağıdı yırtıp çöpe atın.

2 Mutlu sonlu başarı filminizi bir şerit gibi gözünüzün önünden geçirin.


... Mutlu son’a doğru ilerleyin...

 
Toplam blog
: 8
: 1797
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Blogumda uluslararası yönetim, yurtdışındaki sanat etkinlikleri, insan ilişkileri... kısaca hayata d..