Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '20

 
Kategori
Deneme
 

Başarı Nedir?

Herkesin yaptığını yapmak başarı değil.

Hatta daha önce bir kimsenin yaptığını yapmak da…

Onun için başarılı diyebileceğimiz kimse çok azdır.

Ama nasıl oluyorsa işini iyi yapan kendini başarılı görüyor; iyi yapacaksın tabi kötü mü yapacaksın.

“Kazanamayanın olduğu yerde kazanırsan başarılısın”

Her işte kazanamayan olabilir.

Öyle her şeye başarı dersek başarının değeri kalmaz.

Örneğin benim hayatta gerçek anlamda hiçbir başarım yok. Halbuki herkesin beğendiği takdir ettiği biriyim.  Çünkü yaptıklarımda başarı denecek bir şey yok.

Başarı kimsenin yapamadığını yapmaktır; uzaydan atlamaktır örneğin.

Başarı da başarılı insan da özeldir. Yani bunların doğuştan genetiğinde vardır başarı karakteri.

Bazıları başarılı olduklarını iddia ediyor… Yaptıkları normal yapılabilecek şeyler, ben sen yapamadıysak acizliğimizden.

Başarı ayağa düştü… Eğer öyle herkes başarılıysa Newton’un yer çekimini bulmasının anlamı yok o zaman!

Israrla belirtiyorum, başarı/başarılı özel bir statü, Mona Lisa başarıdır mesela.

Türkiye’de gerçek anlamda başarılı 100 kişi çıkmaz.

Görevini yapmak başarı değildir.

“İşinde başarılı” diye bir tabir var, yani işini güzel yapmış doğru yapmış. Farklı yöntemler deneyip olağanüstü sonuçlar mı yaratmış, hayır; normal işini yapmış.

“Şunu yaptım bunu yaptım, başardım…” Hiç kale almıyorum, başarının ne olduğunu biliyorum çünkü. Ben Atatürk heykeli önünde diz çökmüş adamım, başarı odur işte!

Başarı ekstra bir şeydir, herkes istese de başarılı olamaz başarı geni olması lazım. Başarı komple bir olgudur, belki bilgi ve yetenek bile yetmeyebilir.

Gündelik hayatta kullanılan bir takım işleri yapabilme becerisine “başarı” değil başka bir isim verilmeli.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..