Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Başarı Sırrı

 

Başarı bence 2 temel sırrı var . OKUMAK VE SABIR

Zaten KUR-AN ‘da oku ayeti ile başlamıyor mu. Asr Süre’ sin de sabır ne kadar önemli olduğu belirtiliyor. 

Okumak bilgi elde etmedin en kolay yolu ve  en doğru yolu.

Sabır ise sadece sıkıntılara sabır değil , çalışmaya rağmen gelmeyen başarıya sabır. Bir şeyin ne kazanıp kazanamayacağını bilmesine rağmen çalışmaya devam etmek için sabır. Bir şeyi hatalı yada yavaş yaptığında yada başarısız olduğunda , insanın kendine gösterdiği sabır.

Michael Phelps günde 12 saat antrenman yaptığını söylüyor , 1 saat masaj hatta her kulvarda  attığı kucaklarını sayıyormuş , bu şekilde çalışmak sabır

Hayatta  , yol belirleyip karar aldığında ve karara uymak için çalışıp sabır gösterdiğinde  ve en çok kendine sabır gösterdiğinde başarı geliyor.

Zaten bu hayatın en büyük başarı olan cennet ve Rızai İlahi okumak ( öğrenmek)  – Sabır ( doğru yolda öğrendiğini uygulamak ) ile gelmiyor mu ?

Fakir fakirliği  ile

Zengin zenginliği  ile

Hırslı bir kişi başarısızlığı ile

Aşık aşkı ile sınanmıyor mu

Geçen Geçen hafta Cuma motorla çıkmıştım . Daha önce  böyle  bir sağanak yağışlı bir havada   kullanmamıştım. Üstelik lastiklerim fabrika lastiği idi , gece olduğu için görüş kötü ve  rüzgarda baya bir fazla idi özellikle viyadükler de  , belki de yaşam ve ölüm benim için eskisi kadar önemli olmasa gerek motoru bir yere bırakıp araba ile gitmek istemedim .  Zaten bir şekilde bu havalarda kullanmak zorunda kalacaktım , öğrenmen gerekiyordu. Fakat rüzgar  çok zorluyor ve korkutuyordu . Kayıp bir arabanın altın da kalmak vardı. Hızımı 60 tutmaya çalıştım , zaten 20 km lik yol bir türlü bitmiyordu , hızlanıp hemen gitmek istiyor insan gerçekten yavaş gitmek stresi uzun süre kaldırmak  daha zor. Sonra aklıma sabır göstermen gerektiği ve sakin kalarak bu zorluğu yeneceğimi ve bu havalar da ıslak zeminde motor kullanabileceğimi öğütledim. Yol boyunca da Asr Süresini okudum .

 

 
Toplam blog
: 28
: 116
Kayıt tarihi
: 30.01.17
 
 

 Halil BİÇEN ..