Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '17

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Başarı yolunda hırs yapmamak

Başarı yolunda hırs yapmamak
 

BAŞARI YOLUNDA HIRS YAPMAMAK


Bir gemide kaptanın yerinde gitmek için değil,

Gemiye binmemişinsanları gemiye bindirmek için uğraş

Başarı seyahattir, hedef değil. İnsan çılgınca hedefe odaklandığında hırs şeytan devreye giriyor. Sonrasında insanın yanındaki değerleri bile gözleri görmüyor. Peki, ne olmaya çalışmalıyız? İnsan olmaya çalışmalıyız. Kaldırımda yürürken kaldırımın ortasındaki karıncaya yol verme nezaketini gösterebiliyorsak işte o zaman değerliyizdir. Değerli hayallerin peşinden koşmalıyız. Bazı hayaller vardır gerçekleşmese bile çok değerlidir. Hedef gökyüzüdür belki, hedefe ulaşılamamıştır ama yıldızlara erişilmiştir. Yolunda bulunmak gerekir başarı için ama takdiri Allah’a bırakmak gerekir. Duaya başvurulmalıdır. Ya rabbi eğer benim için hayırlı ise nasip et denmelidir. İnsan denilen kemanı kader çalar… Nasibi kadar seviyeli ses çıkarır, Nasibi kadar bereketli iş çıkar. Sahip olamadım diye üzülmemeli, var olandan mutluluk çıkartmak gereklidir. Ünlü aktör Kirk Douglas, çok beğenilen beş filmde yer alan oğlu Michael Douglas'a gönderdiği mektupta şöyle demişti:
— Michael, ulaştığın başarılardan daha çok, başarıların karşısındaki alçakgönüllü tutum ve davranışlarınla iftihar ediyorum.

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..