Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Başarı

Hep konuşur, söyleriz"Neden gelişmiyor bu toplumumuz, neden ileri toplumlar kültürüne, eğitimine ulaşamıyor" diye tartışırız bazen kendi aramızda. Bırakalım batı ile din ayrıcalığımızı. Bütün dinler insanları doğruluğa yönlendirilmek içindir. Batı ile entegre olamayışımızın nedeni din farklılığı değildir.

Beslenme yetersizliğimizdir, eğitim kalitemizin düşüklüğüdür, sosyal etkinliklerimizin yeteri derecede olmayışındandır. Daha birçok şeyler sayabiliriz.

Ben tıp uzmanı değilim ama bebeğin ilk 2 yıl beslenmesinin beyin gelişiminde önem taşıdığını biliyorum. Ülkemizin genel beslenme tablosunu ele alırsak, sonuç ne olur sizce? Ben söylemiyim, sonucu buldunuz!

Şimdi soruyorum; Böyle bir yetersiz ve dengesiz ve hatta okullarına kahvaltı yapmadan giden çocuklarımızın eğitim durumları ne olur?

Eğitiminde başarısız bireyler, toplumsal başarısızlığı getirmez mi? Sadece iş gücü başarısızlığı değil, düşünce başarısızlığı getiriyor sonucunda. Batı medeniyetini algılamakta güçlük çekiyoruz.

Tabii ki doğru algılamakta sadece beslenme ve eğitim yetersizliğimiz değildir. İnsanın kendisiyle barışık olabilmesi de önem taşıyor. Barışık olabilmemiz ve doğru algılayabilmemiz için vücut zindeliğine ihtiyacımız vardır. Tatil kültürümüz ve imkanlarımız kısıtlı. Tiyatro, resim gibi sanatsal donanımlı değil toplumumuz.

Oysa;iyi beslenmiş, eğitimli, kendisiyle barışık, sanat ruhuyla donanımlı toplum olabilsek batı standardını erkenden yakalayıp, ileri medeniyetler toplumuna kısa zamanda entegre olup, hakettiğimiz yaşam kalitesine erişmiş olurduk.

Sevgilerimle
Mehmet önkibar
 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..