Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '12

 
Kategori
Turizm
 

Başarılı bir İş kadını- konuğum: Executive Housekeeper – Zeliha Güray

Başarılı bir İş kadını- konuğum: Executive Housekeeper – Zeliha Güray
 

Zeliha Güray ve Nazan Şara Şatana


Onu çalıştığı tesiste ziyaret ettim. Onunla kahvelerimizi içerken sohbet ettik. Nasıl zarif bir bayan, nasıl ince, hassas bir hanımefendi anlatamam sizlere…

Gazetecilğin güzel bir yanıda böyle röportajlar sayesinde kıymetli insanlar tanıyorsunuz ve onlarla arkadaş hatta dost oluyorsunuz.

 

Sizi mutlaka tanımalıyım diye başladım sohbetime…

 

Güzel gözleri ile bir süre beni süzdü. Belli nereden başlayacağına karar veriyordu.

Sonra eğitim hayatından başlamayı uygun gördü.

 

“Hacettepe Üniversitesi Ev idaresi ve Aile ekonomisi bölümü mezunuyum.”

 

Otelciliğe ne zaman başladınız?

 

“Üniversite eğitimini sürdürürken çalışma hayatına da atılmıştım zaten… Aynı üniversitede uzun yıllar yönetici olarak çalıştım.”

 

“Size bakınca sözleriniz beni şaşırtmıyor. Sizin on parmağında on marifet misali biri olduğunuz zaten belli… benimle konuşurken bir yandan etrafı denetliyor, telefonlara cevap veriyorsunuz.”

 

“Ben her zaman söylüyorum tetisiste olduğumuz tüm zamanlarda çalışmak zorundayız. Aslında zorunluluk kelimesi ağır oldu biraz. Burası artık evim gibi bir yer ben işime ve çalıştığım yere çok sahiplenirim. Yapı olarak planlı ve prensipli olduğumdan bir tek şeyin bile aksaması beni çok rahatsız eder. Saat gibi çalışmalı her şey.”

 

Bu belli zaten… Peki, sonra neler oldu? Turizme geçiş…

 

“Bir şeyi net anlamıştım. Benim içimdeki fırtınalar hani atom karınca halim memuriyetle çok da bağdaşmıyor. Hareketli bir işim olması gerekiyor…

Ev Ekonomisti olduğum için teorik olarak aldığım bilgilerimi pratiğe dönüştürmem ve bilgilerimi genç arkadaşlara aktarmam gerekiyordu. Turizm ise o yıllarda Türkiye Ekonomisinin parlayan bir yıldızıydı.”

 

Turizme ilk merhaba ne zaman?

 

“1989 yılında Antalya Dedeman Hotelde Floor Supervisior olarak göreve başladım. Aynı hotelde Executive Housekeeper olarak uzun yıllar görevimi sürdürdüm.”

Sonrasında buraya yani Kemerdeki Türkiz Hotel Thalasso Center ‘a geldim.”

 

Hala devam…

 

“Dedim ya evimiz gibi oldu…”

 

Ben başarılı iş kadınlara hayranım. Sizlerle röportaj yapmak, sizleri dinlemek, başarılarınıza tanık olmak çok iyi geliyor bana. Türk kadınlarının başarılı olmaları gerçekten gurur verici… Çalışmak güzel, başarılı olmak çok daha güzel…

 

“Çalışmak artık benim için bir yaşam iksiri oldu. İnsan çalıştığı sürece kendini verimli ve zinde hissediyor. Tecrübe ve bilgilerimi yeni arkadaşlara aktarmaktan çok mutlu oluyorum. Ayrıca emeklilik hayatının bana göre olmadığını düşünüyorum.”

 

Zelaha Hanımla konuşmak çok güzeldi, ev sahipliğine diyecek yoktu.

Ruhunun gözleri güzel bakan gözlerinden belliydi.

Hemen hakkında bir araştırma yaptık.

Arkadaşları ve çalışanları onu çok seviyorlarmış. Ben çalışkan ve başarılı kadınların çok sevildiğine bir kez daha şahit olmamının mutluluğunu hissettim.

 

Böyle kültürlü dolu insanların turizmde olmaları da çok güzel. Kültürden, sanattan, resimden, müzikten konuşmak oldukça keyifliydi. Hele benim iyi bir okurum olduğunu da öğrenince daha bir sevdim Zeliha Hanımı…

 

Yabancıların ülkemize geldiklerinde, deniz ve güneşin yanı sıra işinde başarılı yönetici kadınlarımızı görmeleri, sohbet etmeleri, onlardan güzel vatanımızı dinlemeleri bir hayli keyifli oluyor.

Uzun yıllardır turizmci olan ben bunu iyi biliyorum.

 

Zeliha’ların hep olması gerekiyor…

 

 

Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....