Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '13

 
Kategori
Okullar
 

Başarılı öğretmen – Başarısız öğretmen

Başarılı öğretmen – Başarısız öğretmen
 

Öğretmenlik kolay değildir.


Her meslekte olduğu gibi, “Öğretmenlik Mesleğinde” de kişilikler farklı olduğundan “başarılı” ve “başarısız” öğretmenin olunabilir. Eğitimcilerin ve öğrencilerin gözüyle “başarılı, iyi bir öğretmen” in özellikleri nelerdir?  Kısaca özetlemek gerekirse;  tespitlerimi sizlerle paylaşmak isterim.

İyi bir öğretmen,

1.    Öğrencilerine konuşma  fırsatı verir, onların derse katılımlarını sağlar.

2.    Öğrencilerinin  daha aktif olmaları için onları cesaretlendir. 

3.    Hata yaptıkları zaman bile öğrencilerine cesaret verir.

4.    Öğrencilerinin hatalarına karşı hoşgörülüdür.

5.    Kendi sorunlarını sınıfa getirmez.

6.    Anne-baba ve arkadaş gibi öğrencileriyle dost olmasını bilir.

7.    Öğretmeyi ve öğrencilerini sever. Öğrencilerini ciddiye alır.

8.    Sınıfta ürününü satmak için profesyonel bir oyuncudur.

9.    Derse uygun araç-gerecini ve teknolojiyi kullanır.

10.Dersine ait öğretim metot ve tekniklerini bilir.

11.Konularının öğretimine ilişkin görsel ve işitsel araçları derste kullanır.

12.Üretken bir çevre yaratır. Alanında uzmanlaşmıştır.

13.İyi davranışlar sergiler. Sabırlı ve öğretmenlik heyecanını asla yitirmez.

14.Sınavlardan önce öğretir. Tahtayı çok kullanmaz.

15. “Neyi? Ne zaman? Nasıl? ve Niçin?”  öğreteceği  konusunda  emindir.

16.Yeterince öğretmeden asla sınav yapmaz.

17.Konuları öğrencilerinin seviyelerine göre anlatır.

18.İşini ve öğrencilerini sever. Bir seferde yalnız bir şey öğretir.

19.İyi bir plâncı ve derse hazırlıklıdır. Öğrenci merkezli öğretimi uygular.

20.Öğrencilerine tanır, isimleriyle hitap eder.

21.Kendini alanında sürekli yeniler. Teknolojiyi kullanmasını bilir.

22.Derste beden dilini kullanır. Sınıfta profesyonel bir oyuncudur.

23.Derste bir yerde sabit durmaz, hareket halindedir.

24.Öğrencilerinin kendisini gözleriyle takip etmesini sağlar.

25.Öğrencileriyle arasında daima bir mesafe bulundurur.

26. Veli ve arkadaş toplantılarını yönetir.

27.Derslerine hazırlanarak, amaca uygun bir plânla girer.

28.Kendisini ve dersini sevdirir. Öğrencilerini notla korkutmaz.

29.Derslerinde öğrencilerini sıkmaz. Zaman zaman sınıfa uygun şaka yapar.

30.Her şeyi bildiğine inanmaz. Öğrencilerinin ihtiyaçlarını bilir.

31.Sınıf yönetimini iyi bilir. Sınıfta boşuna zaman harcamaz.

32.Sevgi ve saygıya dayalı bir otoritesi vardır.

33.Araştırmayı sever. Karar vermesini bilir.

34.Derste öğrencileriyle aynı frekanstadır.

35.Tatlı dil ve güler yüzle başarıya ulaşılacağını bilir.

Bu özellikleri çoğaltabiliriz.

Başarısız  Öğretmen’in özelliklerine gelince;

Sizler de öğrenci oldunuz. Hani derler ya, “En iyi müfettiş öğrencilerdir”. Belki de öğrenme hevesinizi kıran, dersten soğutan ve başarısız olmanıza neden olduğunu düşündüğünüz öğretmenleriniz olmuştur.

Başarısız öğretmenlerin özelliklerini tek tek saymak istemiyorum. Yukarıdaki özellikleri ters-yüz edersek, çıkan olumsuzluklar da “başarısız öğretmenler”in özellikleri olur.

“Öğrencinin beyni paraşüt gibidir. Açık olduğunda işe yarar…”

Tüm öğretmenlerimize  başarılı olmalarını dilerim.

Sevgi ve saygılarımla.  

Ali İhsan ÖZÇAKIR

MEB. Bakanlık Başmüfettişi (E)

e-mail: aliihsanozcakir@hotmail.com

 
Toplam blog
: 172
: 4867
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..