Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '13

 
Kategori
Okullar
Okunma Sayısı
1223
 

Başarılı öğretmen – Başarısız öğretmen

Başarılı öğretmen – Başarısız öğretmen
 

Öğretmenlik kolay değildir.


Her meslekte olduğu gibi, “Öğretmenlik Mesleğinde” de kişilikler farklı olduğundan “başarılı” ve “başarısız” öğretmenin olunabilir. Eğitimcilerin ve öğrencilerin gözüyle “başarılı, iyi bir öğretmen” in özellikleri nelerdir?  Kısaca özetlemek gerekirse;  tespitlerimi sizlerle paylaşmak isterim.

İyi bir öğretmen,

1.    Öğrencilerine konuşma  fırsatı verir, onların derse katılımlarını sağlar.

2.    Öğrencilerinin  daha aktif olmaları için onları cesaretlendir. 

3.    Hata yaptıkları zaman bile öğrencilerine cesaret verir.

4.    Öğrencilerinin hatalarına karşı hoşgörülüdür.

5.    Kendi sorunlarını sınıfa getirmez.

6.    Anne-baba ve arkadaş gibi öğrencileriyle dost olmasını bilir.

7.    Öğretmeyi ve öğrencilerini sever. Öğrencilerini ciddiye alır.

8.    Sınıfta ürününü satmak için profesyonel bir oyuncudur.

9.    Derse uygun araç-gerecini ve teknolojiyi kullanır.

10.Dersine ait öğretim metot ve tekniklerini bilir.

11.Konularının öğretimine ilişkin görsel ve işitsel araçları derste kullanır.

12.Üretken bir çevre yaratır. Alanında uzmanlaşmıştır.

13.İyi davranışlar sergiler. Sabırlı ve öğretmenlik heyecanını asla yitirmez.

14.Sınavlardan önce öğretir. Tahtayı çok kullanmaz.

15. “Neyi? Ne zaman? Nasıl? ve Niçin?”  öğreteceği  konusunda  emindir.

16.Yeterince öğretmeden asla sınav yapmaz.

17.Konuları öğrencilerinin seviyelerine göre anlatır.

18.İşini ve öğrencilerini sever. Bir seferde yalnız bir şey öğretir.

19.İyi bir plâncı ve derse hazırlıklıdır. Öğrenci merkezli öğretimi uygular.

20.Öğrencilerine tanır, isimleriyle hitap eder.

21.Kendini alanında sürekli yeniler. Teknolojiyi kullanmasını bilir.

22.Derste beden dilini kullanır. Sınıfta profesyonel bir oyuncudur.

23.Derste bir yerde sabit durmaz, hareket halindedir.

24.Öğrencilerinin kendisini gözleriyle takip etmesini sağlar.

25.Öğrencileriyle arasında daima bir mesafe bulundurur.

26. Veli ve arkadaş toplantılarını yönetir.

27.Derslerine hazırlanarak, amaca uygun bir plânla girer.

28.Kendisini ve dersini sevdirir. Öğrencilerini notla korkutmaz.

29.Derslerinde öğrencilerini sıkmaz. Zaman zaman sınıfa uygun şaka yapar.

30.Her şeyi bildiğine inanmaz. Öğrencilerinin ihtiyaçlarını bilir.

31.Sınıf yönetimini iyi bilir. Sınıfta boşuna zaman harcamaz.

32.Sevgi ve saygıya dayalı bir otoritesi vardır.

33.Araştırmayı sever. Karar vermesini bilir.

34.Derste öğrencileriyle aynı frekanstadır.

35.Tatlı dil ve güler yüzle başarıya ulaşılacağını bilir.

Bu özellikleri çoğaltabiliriz.

Başarısız  Öğretmen’in özelliklerine gelince;

Sizler de öğrenci oldunuz. Hani derler ya, “En iyi müfettiş öğrencilerdir”. Belki de öğrenme hevesinizi kıran, dersten soğutan ve başarısız olmanıza neden olduğunu düşündüğünüz öğretmenleriniz olmuştur.

Başarısız öğretmenlerin özelliklerini tek tek saymak istemiyorum. Yukarıdaki özellikleri ters-yüz edersek, çıkan olumsuzluklar da “başarısız öğretmenler”in özellikleri olur.

“Öğrencinin beyni paraşüt gibidir. Açık olduğunda işe yarar…”

Tüm öğretmenlerimize  başarılı olmalarını dilerim.

Sevgi ve saygılarımla.  

Ali İhsan ÖZÇAKIR

MEB. Bakanlık Başmüfettişi (E)

e-mail: aliihsanozcakir@hotmail.com

Erdal Ceyhan bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

merhaba ben bir öğrenciyim ve sizin anlatığınız iyi bir öğretmen benim matematik öğretmenimi anlatıyor sanırım okulun en iyi öğretmeni matematik öğretmeni sizin sayenizde bunu çok iyi anladım... teşekkür ederim

ipek demiröz 
 09.11.2013 13:34
 

Sayın Özçakır,hepsi iyi güzel de öğrenciye bakmak lazım, devre ve devrin ruhuna bakmak lazım biraz da sanırım. Toplumumuzda öğretmen algısı, öğretmene bakış çok değişti. Devrin zihniyeti çok değişmişken her şeyi öğretmenden beklemek, öğretmenin dört dörtlük olmasını beklemek öğretmen açısından yorucu ve yıpratıcı. Üstelik öğretmenin dayanacağı hiçbir kurum, özel ya da tüzel bir kişilik yokken, kum torbası gibi, günah keçisi gibi görülüyorken bu kriterler idealist ve kitabi kalıyor çoğunlukla. Eğitim- öğretimle ilgili konulara karar verenlerin de genellikle koltukta masa başında oturanlar olması da bu durumu iyiden iyiye zorlaştırıyor. Konu, bu çağın gerekleri ve yaşam tarzı için oldukça karışık. Keşke kriterleriniz uygulamada yeterli olsa. Saygılar...

Retor 
 29.09.2013 15:44
 

Değerli Ali İhsan Özçakır, Anasının, babasının eğitemediğine, hiçbir babayiğit bir şey öğretemez. "Kavak ağacı"ndan taşıma kasası; "Ceviz ağacı"ndan, nadide mobilyalar üretilmektedir. Ve "Vatansever"ler, ayda (en az) bir kitap okuyarak, kendisini geliştirere, devletine bilgi ve bilgiden bilgi üretenlerdir. Diğerleri "konu mankenleri!"dir. dileyenler alınabilirler.Sağlıcakla kalınız.

Canmehmet 
 28.09.2013 13:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 172
Toplam yorum
: 75
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 4588
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster