Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '08

 
Kategori
Müzik
 

Başarılı olmak için ısrarcı olunuz!

Başarılı olmak için ısrarcı olunuz!
 

Romanstar yarışmasında çok başarılı bir genç, GÜLHAN


Başarı kendiliğinden gelmiyor. Peşinden koşmak ve koşarken yorulmamak gerekiyor. Ama bilinçli koşmalı, adımları dikkatli atmalı ve her şeyden önemlisi de hedefe varacak yolda koşmalı. Yılmamalı, gerektiğinde arsızca üzerine üzerine gitmeli hedefin. Kenara çekilip, keşfedilmeyi, hedefe ittirilmeyi beklersek netice almamız zor.

İki yıl önceydi. Pencerem açık, bilgisayarımın başında işlerimi yapıyorum. Dışarıda, samimi söylemem gerekirse pek de hoşuma gitmeyen, hatta kulaklarımı tırmalayan bir sesle şarkı söyleyen bir genç vardı. Biraz sabrettim susar diye. Ama susmuyor kardeşim, kaptırmış kendini, arka arkaya şarkı söylüyor.

İndim aşağı baktım, yandaki komşunun oğluymuş.

- Evladım sen POPSTAR, TOPSTAR yarışmalarına katılsana, niye kendini burada harcıyorsun?

Her zamanki alaycı tavrımı belli etmemeye çalıştım.

- Abi, girdim de elendim, dedi.

Şaşırmıştım. İçimden "Sende de cesaret varmış be abiciğim, bu sesle ne işin var yarışmalarda" diye geçirdim. Gerçek bu. Ama yüzüne söyleyip de genç komşumu üzmek istemedim.

- Biraz daha çalış, sonraki yarışmalara katıl! dedim. Ama umutsuzca bir teselli gibiydi benimkisi.

- Abi ben yıllardır şarkı söylerim, günün birinde mutlaka başaracağım, göreceksin, dedi.

- İnşallah başarırsın abiciğim de, şimdi biraz ara ver istersen, hem sen dinlenmiş olursun, hem de ben, diyerek evime çıktım.

Ama o bir yarım saat daha oyalandı aşağıda. Bir iki dakika susuyor, yine bir şarkı patlatıyordu. Açıkçası beni kızdırıyordu ama tekrar aşağı inip de bir şey demedim. Penceremi kapatıp çalışmaya devam ettim.

Kendisinin sesini beğenmediğimi, kapımın önünde devamlı şarkı mırıldanmasından rahatsız olduğumu söylemedim ya, o günkü konuşmamdan sonra beni her gördüğünde saygılı bir şekilde selamladı. Ama biraz da ağır abi pozlarında oluyordu bu selamlar. Küçük ağır abi gibi görmeye başladım ben onu. GÜLHAN'dan bahsettiğimi anlamışsınızdır. ROMANSTAR yarışmasındaki başarılı gençten...

Aradan 2 yıl geçmiş, iki hafta önce kapımın önünde konuştum ayaküstü kendisiyle. Epeydir kapımın önünde şarkı söylemiyordu ya, merak ettim sebebini sordum.

- Abi sahne alıyorum ben, dedi.

Çalıştığı kulübün ismini de verdi ama zaten gece hayatım olmadığı için pek üstüne düşmedim. Şaşırmıştım. Yine kendi kendime mırıldandım, "2 yıl önce küçümsediğim, sesini beğenmediğim genç, ısrarla şarkıcı olmak istiyordu, oluyor galiba. İstemek, çalışmak ve sebat etmek gerekiyor."

Geçen pazar Bursa'da Adem Çalışkan arkadaşımızın misafiriydim ya, ROMANSTAR yarışmasını izleyemedim. Bu akşam 3. sırada sahneye çıkacağını öğrendim. Dayısı ve benim samimi arkadaşım REŞAT GÜLŞEN haber verdi. Reşat bir dayı olarak menajer gibi çalışıyor. Destek veriyor yeğenine. Belediye Başkanıyla görüşüyor, eşin dostun SMS atmasını sağlıyor. Akrabalık böyle olmalı. Çok güzel yapıyor.

GÜLHAN sahneye çıkınca pür dikkat izlemeye başladım. Ne de olsa hemen her gün gördüğüm, kapı komşumdu. Ve ben ondaki gelişmeyi çok merak ediyordum. Geçen hafta 3. olmasına da şaşırmıştım.

Çok güzel bir şarkı seçmiş. "VURMAYIN..." diye bir beste. O kadar güzel söyledi ki, hayran oldum, gözlerimden boncuk boncuk yaşlar aktı, yutkunamıyordum. Şarkının bitiminde çılgınca alkışladım odamda. Sanki benim evladım veya çok yakınımdı. Gerçi yakınız ama yan komşu olarak. Akrabalığımız filan yok tabii. 19 yaşında bir genç. Fazla da bir samimiyetimiz olmuyor, aramızdaki yaş farkından dolayı.

Sesi, benim 2 yıl önce dinlediğimden çok daha güzelleşmiş. Duygusal bir şekilde okudu. Azim, sebat, istek ve fırsatların peşinden koşarak başarıya ulaşmak üzere. Yarışmada bir yerlerde elenir mi, birinci, ikinci veya üçüncü olarak ön planda kalır mı bilmiyorum ama başarılı olmasını arzu ediyorum. Milyonlarca seyircinin karşısında sahne alarak zaten başarıya adımı attı. Şimdi sıra kendisini daha fazla geliştirmekte ve adımları atmaya devam etmekte.

GÜLHAN beni şaşırttı... GÜLHAN kendisindeki cevheri göremediğim için beni utandırdı... GÜLHAN mahallemin çocuğu, arkadaşımın yeğeni olarak sebatle ve ısrarla çalışmasının neticesini almakta ve bu da beni çok mutlu etti. GÜLHAN'ı Türkiye tanıyacak ve ben bir kere daha başarıya ulaşmak için ısrarcı olmanın, imkânlar yaratmanın şart olduğunu göreceğim.

Bu yazıyı yazmaktaki gayem de GÜLHAN'ı tanıtmaktan ziyade, ondaki ısrarcı tutumun nasıl netice verdiğini açıklayarak, okuyanlara bir ışık tutmaktır.

Dayısı, Gülhan için 50 adet dijital resim hazırlattı bana. Haftaya pazar İzmir'den otobüsle GÜLHAN'ı desteklemeye gidecekler. Beni de davet etti Reşat. Allah izin verirse, sağ olursam gideceğim, GÜLHAN için tezahürat yapacağım.

Mahallemin bıçkın delikanlısı GÜLHAN... Birçok kimseye örnek teşkil edecek davranışta bulunarak milyonlarca TV izleyicisinin karşısında başarılı bir şekilde şarkı söyleyen GÜLHAN... Yolun açık olsun! Dayın Reşat yanında, Mustafa abin de var. Senin başarılı olman için ben de elimden gelen gayreti göstereceğim.

GÜLHAN'a sizler de SMS gönderirseniz sevinirim. Aday numarası 107, 3450'ye mesaj gönderin lütfen!

Gençler! Başarılı olmak için asla isteklerinizden caymayınız!

Bir de FATMA TEZCAN kardeşimiz var bu yapıda. İleride çok büyük bir ressam olmak istiyor ve bunun için çok çalışıyor. Hem maddi bakımdan ayakta durmak için hem de ressam olmak için.

BAŞARI, BAŞARILI OLMAK İSTEYENLERİNDİR.

Saygı ve sevgilerimle.

Mustafa Mumcu, 14 Temmuz 2008 Saat 03:38


 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..