Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '07

 
Kategori
Eğitim
 

Başarısızlık kaderimiz olamaz

Başarısızlık kaderimiz olamaz
 

Çogu insan yaptiklari hamlelerde basarisiz olunca ve hedeflerine yürürken düstüklerinde amaçlarindan vazgeçme egilimindedir. Genelde bu egilimde olan insanlarin hamleleri de tereddütler içinde gerçeklesmistir. Kendine güven ve basari inanci gelismemis, ham kalmistir. Oysa ki, basarisizlik bir “son” degil belki de basarinin baslangicidir.

Yürümeye yeni baslayan bir bebegi hemen herkes gözlemistir. Ayaklarinin üzerinde durmaya çalisir, düser. Bir daha dener, bir adim atar ve düser. Yine dener, birkaç adim daha atar ve yine düser. Bu böylece devam eder, ta ki, düsmeden yürümeyi basarana dek. Ilk adimi atip da düstügümüzde vazgeçseydik acaba ne olurdu! Herhalde yürümeyi ögrenemezdik!... Vince Lombardini’nin dedigi gibi;
“Önemli olan yere düsüp düsmemen degil, tekrar ayaga kalkip kalkmamandir.”

<ı>Basarisizlik ve Tutumlarimiz

Ben Sweetland “Basari bir yolculuktur.” Diyor. Belki de basarisizlik bu yolculugun ilk adsimidir. Bu nedenledir ki, basarisizliga korkuyla ve bir son gözüyle bakilmamalidir. Olumlu tutumlar gelistirerek bir ögretmen gözüyle bakilmalidir. Zira en iyi ögrenme yöntemi, yasami okumak ve basarisizliklardan tecrübe edinmektir. Aldous Huxley’in dedigi gibi;
“Bir insanin tecrübesini basindan ne geçtigi degil, basindan geçenlerden nasil yararlandigi gösterir.”

Basarisizliklarinizi degistiremezsiniz, fakat basarisizliklariniza karsi tutumlarinizi degistirebilirsiniz. Tohomas Edison, yaptigi yüzlerce hatta binlerce deneyden sonra bir kez daha basarisiz olunca “Ampulün bulunamadigi bir yol daha kesfettim demisti.” demisti. Bu “son” olsun deseydi, süphesiz ampulü bulan kisi o olmayacakti ve bulan kisi “son” demeyecekti.

Yanlis yapma hakkinizdan vazgeçmeyin. Yapilan yanlisliklar ve/veya basarisizliklar birer tecrübedir. Her basari, irili ufakli tecrübeler yumagindan olusur. Basarilarin çok azina yanlis yapilmadan ulasilmistir. Basarisizliklar ve/veya tecrübeler aci olabilir ama çogunlukla meyveleri tatlidir. Kim bilir belki de basarisizliklar, basarinin bedelidirler!...

<ı>Basarisizlik ve Korkularimiz

“Fethedip yenmeniz gereken ve aklinizda bulunan üç düsman; endise, süphe ve korkudur.” George Shinn

Basarisizliklarinizdan korkmayin. Basarisizliklarinizi degerlendirin ve eyleme geçin. Korkunun panzehiri, eylemdir. Endise ise en iyi arkadasidir. Sizi hareketsiz birakmak için iyi bir ortaklik kurabilirler. (Korku ve endise)

Kendinize güven alistirmalari yapin ve korkularinizi yenin. Bunun için oturusunuz, yürüyüsünüz, konusmaniz, ses tonunuz, davranislariniz ve daha sayabilecegimiz her sey “Kendime güveniyorum” desin. Basarisizligi “son” olarak görmek, korkunuzu arttirir ve hareketinizi kisitlar. Artik böyle düsünmüyorsunuz. Çünkü basarisizlik bir “son” degil, basari yolunun duragidir. Belki de cavlilik ve hiz kazanmak için bir dinlenme ve gölgelenme yeridir.

<ı>Basarisizliklariniz Üzerinde Düsünün

Basarisizliklarinizdan sonra kendinize mutlaka asagidaki sorulari sorun ve cevaplarinizi yazin. Yazdiklarinizi tekrar okuyun ve üzerlerinde düsünün. Yazarken renkli kalem ve birtakim grafiklerle sekiller kullanmaniz sag beyninizi(Yaratici beyin-yaraticilik ve yeni fikirler üretme-) de aktif hale getirecektir.

- Ulasilmak istenen neydi? Ne oldu, nereye geldim?

- Ters giden neydi? Basarisizliga yol açan uygulamalar neler olabilir?

- Eksiklerim var miydi? Varsa neler?

- Bu basarisizlikla ilgili nasil bir olumlu bakis açisi gelistirebilirim?

- Basarisizligimi nasil kullanabilir ve tecrübe haline getirebilirim?

- Basa dönebilseydim neleri yapmazdim? Neden?

- Basa dönebilseydim neleri yapardim? Neden?

- Bir dahaki sefere neleri yapmamaliyim? Neden?

- Bir dahaki sefere neleri yapmaliyim? Neden?

 
Toplam blog
: 17
: 1731
Kayıt tarihi
: 07.09.07
 
 

1996 Marmara mezunuyum. Eğitimci ve tarihciyim. Eğitimi ve danışmanlıkla uğraşıyorum. Sınav Eğiti..