Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Başbakan CHP kurultayını değerlendirmiş

Başbakan CHP kurultayını değerlendirmiş
 

“Tenekeyi altın rengine de boyasalar yine tenekedir…”

Ne muhteşem, ne kadar derin anlamları olan bir söz değil mi? Lütfedip Sayın Başbakanımız söylemişler. Tabi ki Recep Bey’in ağzından böyle derin anlamları olan sözleri duymaya alışık olan ulusal medyanın ünlü yorumcuları Kemal Bey’in kurultay konuşmasını içeriği zayıf, belli kalıpların içinde hapsolmuş sözler olarak değerlendirdiler.

***

Bu lafları duyunca önce hangi sebeple ve kime karşı söylendiğini anlamadım. Bazı yorumcular bunu Kemal Bey’e karşı kabullendiler ama sonra gerçek adres anlaşıldı. Efendim, Sayın Başbakan’a göre teneke olan, altın rengine boyasalar bile yine teneke olarak kalacak olan Cumhuriyet Halk Partisiymiş.

Biz Recep Bey’in pek çok gaflarına şahit olduk.

“Ananı da al, git. Asker ocağı yan gelip yatma yeri değildir. Bu tür kaza ve ölümler madenciliğin doğasında vardır…”

Ama bana göre şimdiye kadar yaptığı en büyük gaf bu son ifadeleridir. Ben CHP’li değilim, bunu her zaman söylüyorum. Aslında hiçbir partiye kayıtlı değilim. Tercihimi seçim zamanları netleştiriyorum ama adeta bir demokrasi çınarı olan bu partiye Başbakanın böyle bir benzetmeyle bakışı beni hem demokrasi adına, hem de ülke siyasetinin geldiği nokta adına çok üzdü.

CHP 90 yıldır bu ülkede saygın bir şekilde varlığını sürdürüyor. Bu süre içinde kimler geldi, kimler geçti…

Çok uzaklara gitmeye gerek yok, 12 Eylül sonrası dört eğilimi birleştirdiğini iddia ederek Türkiye’yi ayağa kaldıran ANAP şimdi bir tabela partisi haline geldi. Kalan günleri de sayılı.

Ya ondan öncekiler?..

Yarın AKP de silinip gidecek. Bakınız bu partiye, en önemli birleştiricisi nedir diye düşünün. AKP yarın iktidarı yitirip de muhalefete düşse mevcudiyetini koruyabilecek mi? Başbakan bile bir keresinde, muhalefette olmaya tahammül edemeyeceğini ifade etmişti.

CHP bir asra yaklaşan ömründe neler gördü, ne badireler atlattı. Ama her zaman saygın ve güçlü bir şekilde ayaklarının üstünde durmayı başardı. Çünkü bir felsefesi vardı. Felsefesi özüne, özü de yüce Türk Milletine dayanıyor.

Ben aynı felsefeyi MHP’de de görüyorum. Yıllarca birbirine rakip olan bu partilerin tek ortak noktaları, özlerini millete dayandırmalarıdır. Bu nedenle de diğerleri gibi gelip geçici değil, kalıcı olmuşlardır.

***

Zaman zaman CHP de hatalar yaptı. Felsefesinin özeti olan Atatürk İlkelerini (Altı Oku) yorumlamada yanlışlıklara düştü. Halkçılık, ile devletçilik, devrimcilik ile milliyetçilik kavramlarının çeliştiğini düşündüğü anlar oldu. Bu ilkelerin çağdaş yorumlarını geliştirmede tembel davrandı. Ama Kurtuluş Savaşını başlatan, Cumhuriyeti ve demokrasiyi kuran ruhunu hiç kaybetmedi. Bu nedenle de günü geldiğinde Sivas Kongresindeki ruhu tereddütsüz ortaya koyacaktır.

***

Son söz; bence CHP için başka atasözleri ya da başka benzetmeler daha fazla yakışırdı.

“Güneş balçıkla sıvanmaz.”

“Altını çamura da batırsan yine altındır.”

 
Toplam blog
: 114
: 548
Kayıt tarihi
: 18.11.09
 
 

Emekli öğretmenim. Üç yıldır Söke Ekspres gazetesinde günlük yazılar yazıyorum. 2008 Yılında röpo..