Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '12

 
Kategori
Güncel
 

Başbakan Erdoğan: Hakan Fidan, benim sır küpüm (Gazete başlıkları)

Başbakan Erdoğan: Hakan Fidan, benim sır küpüm (Gazete başlıkları)
 

 

MİT olayı, yasa değişikliğiyle kapanmış, başta MİT Müşteşarı Hakan Fidan olmak üzere MİT’çilerin ifade vermeleri Başbakan'ın iznine bağlanmıştı.

Neydi MİT olayı?

Özel yetkili savcılık, KCK soruşturmasıyla ilgili olarak MİT’çileri ifadeye çağırdı. MİT elemanların eylemlere katıldığı iddiaları ve MİT’çilerin Oslo görüşmeleri ifade konusuydu.

Yasa değişikliğinden sonra, savcılık, bu kez, izin için gerekli başvuruyu yaptı.

Başvuru beklemede...

İş küllenmişken, bu kez, Çin dönüşü, Başbakan Erdoğan’ın uçağındaki gazeteciler, konuyu gündeme getirince, Başbakan Erdoğan, Hakan Fidan’a niye sahip çıktığı, çıkacağını bir kez daha vurguladı.

Neler dedi?

“Gayretlerinden çok çok memnunum. Gerek öncesi, gerek sonrasında ve şimdi, ülkeme çok şeyler kazandırdı. Müsteşar yardımcılığı ve TİKA’nın başında olduğu zaman da iyiydi. İyi yetişmiş bir bürokrattır. İnsan kıyma makinesi değiliz. Bu insan takdir edilmesi gerekirken, bunu yemeye çalışan bazı mahfiller olmuştur. Ana muhalefet partisi başta olmak üzere...”

Başbakan Erdoğan, yargının tutumuna da değindi:

Yargı, görevi olmayan bir alana girdi. Bu konuda hakkı olmayan konumda kendini hissedince kusura bakmasın bizi karşısında görür. Yargı, kendini yasamanın üzerinde göremez. 250 meselesinden Müsteşar’ı yargılama süreci içine sokmaya çalıştı. Bu konuda ilk kez konuşuyorum."

*****

Başbakan Erdoğan’ın MİT Müşteşarı Hakan Fidan ile ilgili söylediklerini gazeteler nasıl gördü?

Bugün (Hakan Bey sır küpüm, kimseye yedirmem), Milliyet (MİT olayında nasıl sessiz kalabilirim), Takvim (MİT krizinde yargı yetkisini aştı) başlık üstünden  veriyor.

Kimi gazetelerin ilk sayfalarında konuyla ilgili bir haber başlığı yok; haberi başlıktan verenlerin de başlıkları birbirine benzer:

O sır küpüm yedirmem (Akşam)

(Başbakan, savcılığın ifadesini almak için izin istediği MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın önüne set çekti: İmralı'ya da Oslo'ya da ben gönderdim. Gayretlerinden çok memnunum.)

Hakan Fidan benim sır küpümdür' (Habertürk)

(Başbakan, 'MİT Müsteşarı'na soruşturma izni' tartışmasında Fidan'a bir kez daha sahip çıktı.)

Fidan benim sır küpüm (Hürriyet)

(Başbakan Erdoğan, Çin gezisinin son gününde iç politikaya döndü, MİT Müsteşarı Hakan Fidan için "Benim sır küpüm, devletin sır küpü" dedi.)

İmralı ve Oslo'ya ben gönderdim (Sabah)

(Başbakan Erdoğan, MİT Müsteşarı Hakan Fidan'ın Öcalan ve PKK'nın Avrupa temsilcileriyle, kendisinin izni ve onayıyla görüştüğünü açıkladı.)

Fidan benin sır küpüm (Star)

(MİT olayı nekahat dönemindeyken meydana geldi. Fidan başarılı bir bürokrat. Takdir edilmesi gerekirken hedefe kondu. Yargı görevi olmayan bir alana girdi. böyle davrandığında karşısında biz bulur.)

Fidan’ı Oslo’ya da İmralı’ya da ben gönderdim (Türkiye)

(MİT Müşteşarı’nı terörle mücadelede başarılı olmak için ben görevlendirdim)

Fidan sır küpüm (Vatan)

(Erdoğan, MİT Müsteşarı Hakan Fidan'a bu sözlerle sahip çıktı, "O'nu İmralı'ya da Oslo'ya da gönderen benim. Niye? Ortada bir problem var" dedi.)

Fidan başarılı yedirmem (Yeni Akid)

(Beraberindeki gazetecilerin sorularını cevaplayan Erdoğan, MİT Müşteşarı Hakan Fidan ile ilgili soruyu, “Fidan çok çok başarılı, İyi yetişmiş bir bürokrat. Onu yedirmem” diye cevap verdi.)

Fidan devletin sır küpü yedirtmem (Yeni Şafak)

(Başbakan Erdoğan, kendisinin ve devletin sır küpü olarak nitelendirdiği MİT Müsteşarı'na kefil oldu. Erdoğan, "Takdir edilmesi gereken Fidan'ı yemeye çalışan bazı mahfiller olmuştur. Benim de nekahat dönemime rastlayan süreçti. Bu konuda hakkı olmayan bizi karşısında görür" dedi.)

*****

Görülüyor ki, Başbakan Erdoğan, görev verdiği MİT Müşteşarı Hakan Fidan sahip çıkıyor, onu “sır küpü" olarak görüyor.  Daha önce, PKK temsilcileriyle yapılan görüşmelerle ilgili “Hükümet değil, devlet görüştü” denirken bir ses kaydının internete düşmesi üzerine, görüşmelerin Başbakan’ın talimatıyla yapıldığı resmen kesinlik kazandı.

Görüşmelerle ilgili olarak Başbakan Erdoğan şöyle bir değerlendirme yapıyor:

“Konuşmalar görüşmeler olmuştur, asla verilmiş sözler değildir.”

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..