Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Başbakan Erdoğan'dan aile dersleri...

Başbakan Erdoğan'dan aile dersleri...
 

Başbakan Erdoğan, NTV-STAR televizyonlarından ortak yayınlanan söyleşi programında Mehmet Barlası'ın sorusuna ilginç bir cevap verdi.

Mehmet Barlas, Türkiyedeki derin faaliyetler konuşulurken, Merhum Özal'ın zehirlenmesi konusuyla bağlantılı olarak, "sizi de zehirleme girişimleri oldu mu?" diye sordu.

Başbakan Erdoğan, bu soruya, "olduysa bile bize haber verilmemiştir" anlamında cevap verdi. Bu türlü gayrı meşru faaliyetler sürdüren "derin güçler"in bütünüyle temizlenmesinin zor olduğunu ve bu yüzden her ülkede böyle suikastler olageldiğini ifade etti...

Ama, benim o söyleşiden bu yazıya konu yapmak istediğim husus bu değil... Daha başka bir cevap:

Laf Osmanlıda uygulanan çeşnicibaşılığa gelince, Mehmet Barlas şaka yollu, "Yemeklerinizi önce Emine Hanıma mı tattırıyorsunuz?" diye sordu. Başbakan Erdoğan, bu soruya belki de kimsenin beklemediği bir cevabı verdi: "Onun ölmesindense ben öleyim daha iyi; benim Allah'tan duam, eşimden önce benim ölmemdir; çünkü o önce ölürsü bana kim bakacak" dedi.

Şimdi ne var ki bunda, diyenler çıkabilir. Aslında, bir ülkenin Başbakanı'nın iki televizyon kanalında birlikte yayınlanan ve nerdeyse tüm ülkenin izlediği bir programda bunu söylemesi çok önemlidir.

Sürekli kadına şiddet'ten, kadın ölümlerinden bahsedilen bir ülkede, ülkenin başbakanı olmuş bir erkeğin, "eşimdense ben önce ölmeyi tercih ederim;çünkü o ölürsü bana kimse bakmaz"  yaklaşımı kadına verilmesi gereken değerin en güzel ve en açık ifadesidir.

Ülkenin gözde kişilerinin aile hayatı, o ülkeye örnek olmak bakımından çok önemlidir. Bu bakımdan, Amerikalılar, başkan seçecekleri kişinin aile hayatına çok dikkat eder, en ufak ailevi pürüzlerde o kişiyi başkan seçmezler, kendi aile hayatları çok düzgün olmadığı halde...

Başbakan Erdoğan ve eşi de Türkiye için son derece güzel örnek oluşturuyor. Aynı güzellik Cumhurbaşkanı Gül ve eşi için de geçerli elbette...

Ben, günümüz modern hayatının tüm olumsuzluklarına rağmen, aile hayatını başarıyla yaşatan liderlerin bu halleriyle de ülkelerine hizmet ettiklerine inanıyorum. Bu liderleri izleyerek büyüyen nesiller, hiç kuşkusuz ailenin önemini de içsellemiş olarak büyüyücekler.

Burada bir anektod yazayımda bu etkilenmenin önemi daha iyi anlaşılsın; Çalıştığım yıllarda lise son sınıfda bir kompozisyon konusu çerçevesinde öğrencileri konuştururken bir tanesi aynen şunu söylemişti: "Çalışıp kazanmaya ne lüzüm var hocam, ben Cem Uzan gibi uyanıklık edip zengin olacağım"...Cümle tam olarak bu değildi ama anlam aynen böyleydi.

Yani, çocuklar, gençler ülkenin önde görülen tiplerinden, kişi ve kişiliklerinden kendilerine rol model seçip etkilenebiliyorlar. 

Bunca kötü örneğin arasında, devlet büyüklerinin böyle iyi örnek olması da bir şanstır ülkemiz adına...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..