Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '08

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Başbakan'ın kriz geometrisi

Başbakan'ın kriz geometrisi
 

Bizdeki Psikolojik Kriz (!)

Bunca yıllık Türk Ekonomisi sonunda krizin de psikolojik olanını gördü ne diyeyim… Doğru ya, kapanan iş yerleri, fabrikalar, işsiz kalan insanlar hepsi psikolojik aslında. Bizim psikolojimiz bozulmuş, işsiz kalıp çocuklarına ekmek götürme telaşı içinde olan anne babalar yok ülkemizde. Hatta açıklanan yoksulluk ve açlık sınırları altında yaşayan milyonlarca insan da yok.

Madem kriz psikolojik o zaman neden yıllık tüketici enflasyonu %10, 76 iken ve asgari ücretteki yıllık artış % 10 bile olmazken, bu bir yılda doğalgaza %73, 4 oranında, elektriğe ise %57 civarında zam yapıldı. Bunlarda mı psikolojik? Çok fazla rakamlar içinde boğmak istemiyorum yazımı, onun için rakamlara burada son vereyim. Zaten sanıyorum ki herkes cebine giren para ile harcadığı arasındaki farkın bir yılda ne kadar arttığını, hatta evini geçindirmek için kemer sıkmanın da yetmediği gibi bir de borçlanmak zorunda kaldığının farkındadır. Artık insanlar umudu şans oyunlarında arıyor. Diğer bir ifade ile psikolojimiz düzelmeye başladı, baksanıza öyle umut doluyuz ki, artık hepimiz kendimizi milyoner olarak görebiliyoruz.

Ben diyorum ki, bir şeyi küçümsemek bize birşey kazandırmaz. Bakın biz bu hatayı daha önce de yaptık, terörü küçümsedik, hatta ayağımızın altında ezdik onu ama sonuç ne oldu? Acı ve gözyaşı. O günden bu yana onlarca pırıl pırıl gencimiz şehit oldu. Onlarca evde matemler yaşandı, anaların gözyaşı dinmedi. Daha bugün Cizre’de 3 askerimiz şehit olurken, 13 askerimiz yaralandı. Oysa ki gerçekleri kabullensek ve ülkemiz için birşeyler yapmaya çalışsak daha doğru olmaz mı? Ben de yıllardır bu hayalle yaşıyorum işte, bir gün gelecek bizi yönetenler gerçekten bizi düşünecek… Ne hayal ama…

Hadi bu hayali devam ettirelim ve devlet büyüklerimize bir ricada bulunalım. Hani onların şu yetersiz milletvekili maaşları var ya onunla geçinmekten vazgeçip asgari ücretle geçinmeyi bir denesinler. Eğer becerebilirlerse, sanıyorumki tüm Türk halkı bu krizin psikolojik olacağına inanacaktır.

Herşey bir yana her zaman şükretmek gerektiğine inanıyorum. Onun için “Hamdolsun Türkiye’de geometri bilen Başbakanımız var” diyorum…

 
Toplam blog
: 18
: 980
Kayıt tarihi
: 21.12.08
 
 

İstanbul doğumluyum. Borsa Aracı Kurumlarının Araştırma Bölümlerinde yıllarca sorumlu pozisyonunda ç..