Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '13

 
Kategori
Güncel
 

Başbakan istifa etti

Başbakan istifa etti
 

Letonya.
 SSCB’nin dağılmasından sonra 1991 yılında bağımsızlığını ilan eden Letonya Cumhuriyeti parlementer demokrasi ile yönetilen küçük bir kuzey ülkesi.
 2004 yılından beri Avrupa Birliği üyesi.
 İkibuçuk milyon nüfusu var…
 Küçük bir ülke Letonya…

Geçen haftaya kadar da çok dikkatimi çekmemişti…
 Gazetede Letonya Başbakanı’nın istifa haberini okuyana kadar…
 Sürmanşette “Halkım beni affetsin” başlığı altında verildi haber…
 Açtım detayını okudum…
 Ülkede 1991'de bağımsızlık kazanıldıktan sonraki en büyük trajedi yaşanmış habere göre…
 Riga’daki bir süpermarketin çatısı çökmüş, 54 kişi ölmüş…
 Cumhurbaşkanı kazayı “cinayet” olarak yorumlarken soruşturma sürüyormuş…
 Yetkililer; süpermarketin çatısındaki kış bahçesi yapımının bazı siyasi parti liderlerine yakın bir inşaat şirketinin yaptığını söylemiş…
 İlk tespitte; yapılan inşaat sebebiyle çatıda bulunan kumun ağırlaşması sebebiyle çatının çökmüş olabileceği belirtilmiş…
 Ayrıca belediyenin de tasarım hatası olmasına rağmen ruhsat verdiği yönünde bilgiler aktarılmış…
 Birkaç sebepten daha bahsedilmiş…
 Kazanın ardından soruşturma sürerken Başbakan Valdis Dombrovkis (42) Cumhurbaşkanı ile görüşmüş…
 Başbakan yaptığı açıklamada; “Kaza, ülkemizde daha iyi bir yönetim kurulması gerçeğini ortaya koymuştur. Hükümetim, bu olayla halkın güvenini yitirmiştir. İstifa etme kararı aldım. Bilmeden yapmış olduğum ihmalkârlıktan dolayı halkım beni affetsin” demiş…
 Siyasi bir sorumluluk almış Başbakan…
 Ölenlere üzülmemek elde değil…
 Acı bir durum…
 Diğer taraftan Başbakan’ın yaptığı hareket acıların karşılığı olmasa da yapılması gereken…

Biz; neredeyse 75 milyonuz…
 Büyük bir ülkeyiz…
 Avrupa Birliği üyesi değiliz…
 90 yıldır bağımsızız…
 Acılar gördük…
 Bir hiç uğruna ölen insanlarımızı sadece aileleri hatırlıyor…
 Unuttuk…
 Bir türlü kıymet veremedik insanımıza…
 Kendimize…
 Üstümüze devrilen devrildiğiyle kaldı…

 
Toplam blog
: 34
: 704
Kayıt tarihi
: 17.02.09
 
 

İstanbul'da yaşıyorum. Yakın siyasi tarihimizle ve genel politik konularla ilgilenmeyi severim. F..