Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '12

 
Kategori
Siyaset
 

Başbakanım, Sultan Fatih’i kaç hoca yetiştirdi!?

Sayın Başbakan, “18 Yaşındaki Gençlerin Seçilme Yasası” yasa önerisini Meclis’e verdiklerinde şöyle dedi: “Muhalefet diyor ki, ‘18 yaşındakiler seçerler, ama seçilemezler!’ Allah aşkına böyle bir mantık olur mu? Niye seçilemezlermiş!? İstanbul’u fetheden Fatih Sultan Mehmet, bu işi başardığında 18 yaşında değil miydi?” dedi…

Bunu bir kenara not ederek, bir başka konudaki bir konuşmasına kulak verelim. Sayın Başbakan yine; “Padişah Fatih Sultan Mehmet, babasına; ‘Eğer Padişah sen isen, ordunun başına geç! Eğer Padişah ben isem, emrediyorum sana, hemen ordunun başına geç’ demişti” dedi…

Yani Başbakan; mutlaka yapılması gereken bir işi, yönetimdeki yetkili birinin, karşısındakine fırsat vermeden, bu işi nasıl yaptırdığını anlatmaya çalışıyordu…

Dikkat ederseniz, iktidardaki büyüklerimizin hepsi, son yıllarda böyle bir konu üzerindeki örnekleri, hep Osmanlı yöneticilerinden verir oldular…

İyi de, sizin şu anda yönettiğiniz devlet; o göklere çıkardığınız Osmanlıyı işgal eden “7 Düvel”in ordularını “Kurtuluş Savaşı”nda yenip, o köhnemiş Osmanlıyı yıkıp, “Yeni Türkiye Cumhuriyeti”ni kuran Mustafa Kemal Atatürk ve silâh arkadaşlarının kurduğu devlettir!..

Başımızdaki iktidar sahipleri, bir gün olsun çıkıp da; bu Kurtuluş Savaşı kahramanları olan Atatürk’ün, İsmet İnönü’nün, Celal Bayar’ın, Fevzi Çakmak’ın, Kazım Karabekir’in yaptıkları başarılı işlerden örnekler verseler ya!? Varsa, yoksa Osmanlı büyükleri… Tamam, o atalarımız da başımızın tacı kişiler, ama niye yakın tarihten hep uzak dururlar da, hep geri geri niye giderler, işte bunu anlamakta gerçekten güçlük çekiyoruz!?

Örneğin, orada şunu söyleyemez miydi: “Dünyaya ‘Çanakkale Geçilmez!’ dedirten Mustafa Kemal, askerlerine; “Ben size savaşmayı değil, ölmeyi emrediyorum!” demişti… Sayın Başbakan da kendi vekillerine; "Ben size ölmeyi değil, ama tek eksiksiz olarak bu 18 yaş seçilme yasasının çıkması için Meclis'te günlerce yatmayı emrediyorum!" filân diyebilirdi, ne bileyim ben?

Gelelim, Fatih’in 12 yaşında Padişah olduğunda, Avrupalıların tahtta bir çocuğun olmasını fırsat bilerek saldırılarını arttırıp, çocuk yaştaki bir Padişahın; 1444 yılında Manisa’ya istirahata çekilen babası II. Murat’a yazdığı söylenen o meşhur mektuba…

12 yaşındaki Fatih diyesiymiş ki; “Padişah sensen, ordunun başına geç! Eğer Padişah ben isem emrediyorum sana, ordunun başına geç!..”

Fatih çok iyi eğitim gördü de, bu mektubu, devletin gerçekten tehlike içinde olduğunu gören Fatih’in Hocaları, Büyükveziri Çandarlı Halil Paşa veya Şeyhülislâmı Molla Hüsrev’in yazdırmadığı ne malûm, bu biiirrr…

Fatih 18 yaşında değil, 21 yaşında iken İstanbul’u fethetmiştir, ikiiii…

Bugün ülkemizde 18 yaşındaki bir genç, şayet okuyabilirse ve okulda da bütün branş öğretmenleri varsa, bu yaşta ancak LİSE’yi bitirebilir… Üniversiteyi de ancak 22 yaşında bitirir!..

Yıl 1440…Peki, Sultan Fatih’in etrafında dört dönen kaç dünyaca ünlü Hocası vardı: “Akşemseddin, Molla Güranî, Ali Kuşçu, Molla Hüsrev ve Hızır Bey” vardı… Şimdi, sizlerin çocukları dışında, hangi gençte bu imkânlar var?

Yıl 2012, bazı okullarda öğretmen bile yok, bazıları da kapalı… Hal böyle iken, bu milletin 18 yaşındaki şimdiki gençleri ile Fatih, aynı kefeye nasıl konulabilir, bu da üüççç!..

Haa; “Ben böyle istiyorum kardeşim, 18 yaş seçilme yasası mutlak çıkacak” diyorsanız, bu dayatma demokrasiyle yönetilen, muhalefeti olan ülkelerde olamaz! Ya nerelerde olur? Ancak Padişahla, Kralla, İmparatorla yönetilen ülkelerde olur!..                      

Sakin KOŞAR…

 
Toplam blog
: 191
: 753
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

16/07/1951 Bozüyük / Yatağan / Muğla doğumlu, 1970 Isparta - Gönen mezunu, 1986 Anadolu Üniversit..