Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '13

 
Kategori
Tıp
Okunma Sayısı
2806
 

Başhekim kim olmalı?

Başhekim kim olmalı?
 

Başhekim kimdir?


Yaşım elliye yaklaştı ve eğitimimden aldığım ön görülerimden deneyimlerimden kaynaklı, bana bu Ülkede yok hadi canım olmaz lafını kimse dedirtemez, yani çok iddialı olacak bunu diyemeyeceğimde zaten Ülkemiz her anlamda kurtulmuş, yıllık GSMH'sı tavan yapmış, insanı eğitimle birlikte erdemleşmiş, batılı anlamda toplumsal bir ahlak normu oluşmuş, refahı çok yüksek, kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik anlamda tüm sorunlarımız çözmüşüz demektir. Haberi okumuş veya duymuşsunuzdur belki ama ben yine de söyleyeyim. Beden eğitimi öğretmeni başhekim oldu.

Birgün'ün haberine göre, Düzce Üniversitesi Rektörü Funda Sivrikaya, Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Başhekimliği’ne Beden Eğitimi Öğretmeni Recep Özmerdivenli’yi atadı. Kayseri Erciyes Üniversitesi’nde iken “sahte reçete düzenlemekten” 2 yıl hapis cezası alan beden eğitimi öğretmenliği mezunu Recep Özmerdivenli, hastanenin yeni başhekimi oldu. Türkiye genelinde ilk defa hekim olmayan bir öğretim üyesinin başhekim olarak atanması tepki topladı.

Düzce Üniversitesi’nde Göğüs Cerrahisi Prof. Dr. Peri Arbak, bu atamayı şu şekilde değerlendirdi: “YÖK’ün Düzce Üniversitesi için hazırladığı mevzuata göre, Başhekim; Tıp Fakültesi’nde tam gün görev yapan öğretim üyeleri arasından, Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir.” Yönetmelikte “başhekim olmak için hekim olmasına gerek yoktur” dayanağından yola çıkan Rektörlük bu atamayı uygun görmüş olmalı. Bütün öğretim üyeleri bu atamaya tepki gösterdiler. Esas sorun yönetmelikte. Yönetmelikte yer alan açıktan faydalanıldı.” Vay anasına bütün sorun yönetmelikteymiş profesör cerrah bile çekindiğinden mi yoksa ben olabilirim kaygısı ile mi anti rasyonel bir olayı normalleştirmeye çalışıyor, hatta rektörlük hastanenin Kamu Hastaneler Birliğine bağlı olmadığını ve Özel bütçeli kurum olduğunu ve kendi Yönetmeliğinin varlığından bahsediyor. Tam bir Anadolu düzenbazlığı ve şark uyanıklığı, Anayasa, kanun, tüzük varken yönetmelikle hukuku düzenliyor ve hal yoluna koyuyorlar görüyormusunuz sevgili arkadaşlar. Ha belki de benim bilmediğim beden eğitimi ile sağlık arasında bir korelasyon var, tabii onlarda mutlaka İlk yardım dersi alıyorlardır. Hatta spor yapmanın sağlıklı olmayla ilişkisi olduğunu öğreniyorlardır.

Ancak ne hikmetse Prof. Arbak, “Recep Özmerdivenli hekim olmadığı halde başhekim olarak imzalar atıyor. Hekimlik sıfatıyla işlemler gerçekleştiriyor. Hiç bilmediği sağlık kurulu raporlarına, adli raporlara imza atıyor” diyor, olası sorunlara dikkat çekiyor,

Atamayla ilgili tepkilerini dile getiren Türk Tabipleri Birliği Genel Sekreteri Beyazıt İlhan, “Hekim olmayan bir beden eğitimi öğretmeninin araştırma ve uygulama hastanesi gibi onlarca profesör, doçent ve araştırma görevlisinin çalıştığı kuruma başhekim olarak atanması akıl alır gibi değil. YÖK’ün hazırladığı mevzuat sorunlu ama mevzuatta açık var diye Beden Eğitimi kökenli bir öğretim elemanı neden başhekim olarak atanır?” dedi.

Aslında ironik olan ise Yerel Düzcenin Sesi Gazetesindeki bu haberin altındaki yorumlardır, en ilginci ise “Hadi imam olsa neyse ama Beden Eğitimi Öğretmeni de olmaz ki kardeşim” (Tabii İmamın sağlıkla çok daha ilişkisi var, sağlığın sonlanınca insanı kim yıkıyor, imam al sana ilişki) demiş. İmamlarında birçok hastanede bu yönetmelik nedeni Başhekimlik yaptığını kamuoyundan biliyoruz, “Sağlıkta devrim” denilen uygulamaların bir ayağı da bu olsa gerek, İmamdan, öğretmenden hekimlerin başı olan Başhekim yapılması. Gel ki bu ülkede benim inşaat mühendisliğim alanım dahil bir çok mühendislik disiplini gerektirecek işleri başkaları, (kuyumcular, gıda işinden anlayanlar, galericiler, emlakçılar, market, büfe sahipleri v.b.) yapıyor ya neyse konuyu dağıtmayalım, sağlık sektöründeydik sanırım.

Demedi demeyin önümüzdeki süreçte sağlıkta Kasapları cerrah, Nalbantları ortopedi uzmanı, Sünnetçiler üroloji uzmanı, Muskacıları, üfürükçüler eczacı, mahalle ebelerinden  jinekoloji uzmanı, berberlerden dişçi atanırsa şaşırmayın.

Bu tür trajıkomik haberlere, gülermisiniz, ağlarmısınız, şaşırırmısınız, bilmiyorum, ama ben hala; bu Ülkede anti rasyonel akıl dışı her şey olur diyorum. Yani, kimse bana hayır bu da olmaz kardeşim sözünü dedirtemez.

Peki, konu başlığımızdaki soruya gelirsek sizce Başhekim kim olmalı?

Nizamettin BİBER

hssensoz bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

daha neler göreceyiz başka hastaneye marangoz atan ırsa şaşmam bu ne bicim yöetmenleik beden eğitimci nasıl imzalar sağlıkla ilgili yazışmaları raporlar bu kadarda olmaz aryık bu cemaat daha neler yapacak ascabsa

Hayri Kaya 
 22.10.2013 14:12
Cevap :
Hayrı bey, süreç bize çok daha hayretlere bırakacak olayları görmemize neden olacaktır. Ama ben bunlara artık şaşırmaz oldum kanıksadım, hak edilen bir yönetimle yönetiliyoruz sanırım, selamlar.  23.10.2013 8:19
 

Mesela Eczacı kalfası da başhekim olabilir, düşüncesizce hazırlanan bu yönetmeliğe göre. Hatta herkes olabilir, siz neden olmayasınız? Konunun ciddiyetine göre oldukça absürt bir durumdur bu Nizamettin bey...

Yurdagül Alkan 
 22.10.2013 14:04
Cevap :
Eczacı kalfasndan başhekim evet fena bir fikir değil bence bunu gizleyelim duyarlarsa sağlıkla olan ilişkisini bütün başhekim imamlar ile diğer sağlıkla ilgili ilgisiz başhekimler görevden alınabilir alimallah sağlımız bozulabilir :)) Konu çok ciddi ama uygulamalar da o kadar gayri ciddi Yurdagül hanım, selam ve saygı ile esen ve sağlıkla kalın.  22.10.2013 16:39
 

Yahu, adı üzerinde Baş"hekim"! Hekimlerin başı... Nasıl böyle bir icraata imza atarlar? Ne kandilerine, ne hekimlere, ne halka saygıları var! Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 22.10.2013 12:47
Cevap :
Saygı mı dediniz? Adaletmi dediniz? İzan mı dediniz? Yoksa Liyakat mı dediniz? Eğer bunların cevabını akli arıyorsunuz bu coğrafyayı terketmelisiniz İsmail bey, selam ve saygı, izan ile.  22.10.2013 13:34
 

Bu haberi sayenizde duydum. Bunun için size teşekkür ederim. Okuyunca bir hekim olarak kanım çekildi.Olayı detaylı olarak okumaya çalışacağım. Fakat bir gerçeği unutmamak lazım. İnsanlar laik olduğu şekilde yönetiliyorlar. Okuma özürlü bir toplumdan ne bekliyoruz ki. Saygılar..

hssensoz 
 22.10.2013 9:53
Cevap :
İnsanların hak ettikleri şekilde yönetilmeleri gerçeği ile yarattıkları canavarın altında mutlu köle olarak yaşamaları bizi etkileyen çok temel bir sosyolojik olay, okuma mı dediniz, geçen bir pasajdan kitap alırken adamın biri kitapçıya dedi ki abi kitapları açıkta bırakıyorsun, çalarlar el cevap kitapçı; Tam 20 yıldır burda kitap satıyorum kitaplar açıkta olduğu halde henüz bir kitap çalınmadı dedi, bu beni çok derinden etkilemişti. Evet okumayan ama her şeyi bilen cahil yoz kültürsüz, primitif, Ortadoğu kökenli bir kültürün girdabında azap çekerek yaşamak zorunda olmak beni çok üzüyor, yoruyor, selamlar.  22.10.2013 13:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 881
Toplam yorum
: 3742
Toplam mesaj
: 85
Ort. okunma sayısı
: 2586
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster