Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

kevser şekercioğlu akın

http://blog.milliyet.com.tr/kevser

20 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

Başımız sağolsun

Başımız sağolsun
 

Malatya’da işlenen cinayetlerin neden ve niçinlerini tartışmak değil amacım. Bu benim boyumu fazlasıyla aşar. Elbette fikirlerim var neden ve niçinlere. Biliyorum ki boşa nefes tüketmeden öte geçmeyecek sebeplerin çareleri. İnanılmaz kanlı görüntüleri reddeder ruhum. Bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi? İnanın bilmiyorum. Haberlerde, Malatya’da öldürülen Alman adamın karısının o asil, affedici, ölümü yadırgamayan, ülkemizi batırmaya çalışmayan davranışları ve konuşmaları karşısında, evimde oturduğum koltuk da iyice ufaldım ve çok utandım.

Yurtdışındaki vatandaşlarımızın ibadetlerini fazlasıyla rahat bir biçimde yaptıklarını hatta bütün yasakları delerek, cezaları göze alarak kurbanlarını bile kestiklerini biliyorum. Kuzenlerim Viyana’da çift pasaportlu olarak yaşıyorlar. Ezanların rahatça okunduğunu, kimsenin kimsenin kimseye sırf Müslüman diye saldırmadığını, ülkemizde olmayan onlarda olan düzeni ballandıra ballandıra anlatmalarından izliyorum. Dazlaklar dedikleri fanatik yabancılardan kuzenlerim kadar yaşadıkları ülkenin insanlarının da rahatsız olduklarını söylüyorlar ve iki taraf şiddetle kınıyorlar bu davranışları. İçim rahat biliyorum ki kaza dışında kuzenlerim ve vatandaşlarımız huzur içindeler.

Ve ülkemizde işlenen vahşetle yüzyüze gelmiş, üç çocuklu, gencecik bir kadının tazecik acısıyla bile gösterdiği o asil, kontrollü davranış ve aklı başında konuşmaları. Sebep ne olursa olsun Vatanımızda yaşamaya karar vermiş, yabancı insanlara yapılan bu davranış nasıl bir özürle geçiştirilebilir ki!? Geçenlerde ‘Başınız Sağ Olsun da’başlıklı bir yazı yazmıştım ve yakını ölen kadınların hastane bahçesindeki insanları nasıl rahatsız ettiklerini bağırtılarıyla. Galiba ilk arıza bu noktada başlıyor. Kontrolsüz anne-babaların kontrolsüzce rasgele sahip olduğu, rasgele yetiştirdiği çocuklarımız sevgisizliklerini böyle ifade ediyorlar herhalde. Daha çocuk yaşta nasıl bir ruh halidir de planlı cinayetler işlenir peşpeşe. Gençlerimiz Kötüyüm Ben Kötüyüm diye avaz avaz bağırıyorlar da maalesef bizler inadına kapatıyoruz gözlerimizi.

Vah benim üzüm hoşafına bayat ekmek katık edip, anasına sahip, kadınını seven onlar için yokluklarla, bitlerle mücadele ederek, canından vaz geçerek inançlarından vazgeçmeden vatanı kurtaran atalarım. Yattığınız yerler nur olsun. Bayrağımı balkona asarken bile gözlerim doluyor vatan aşkıyla, bu bayrağın kırmızısının nereden geldiğini biliyorum. Bu bayrak ki benim bu yazıyı güvenle yazmamın ilk simgesi. Bu bayrak ki koskoca bir tarih barındırıyor içinde. İçindeki beyazda avaz avaz sevgi çığlıkları. Vah benim cephede kendi mintanını düşman askerinin kanlı koluna bağladıktan sonra sipere inen, düşmanına bile dostça davranan atalarım.

Başınız sağ olsun vahşetle öldürülen ailelerin yakınları. Başımız sağ olsun vatanımın vatandaşları. Gençliğimiz, vatanımızın geleceği kimlere kaldı?


 
Toplam blog
: 374
: 869
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1965 Akçakoca doğumluyum. Evli ve dört kız annesiyim, küçük bir kızın  anneannesiyim. A.Ü. Halkla..