Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '06

 
Kategori
Meslekler
 

Başımıza geçirilen çuval

Başımıza geçirilen çuval
 

Hepimizi belleğinde acı bir anısı olan 4 Temmuz 2003 tarihinde Kuzey Irak ın Süleymaniye kentinde Türk Özel Kuvvetler Komutanlığı ofisi 400-500 kişilik amerikan askeri ve peşmerge tarafından basılarak görevli 3 subay 8 assubayımızın esir alınarak başlarına çuval geçirildi ve Bağdat a götürüldüler. Basına yansıyınca Türk halkı bundan derin üzüntü duydu ancak daha büyük üzüntüyü bu kahramanların silah arkadaşları bizler yaşadık. Olaya filmlere bile konu oldu Polat Alemdar çuvalın intikamını alırken Türklere özgü olabilecek tarzda sinema salonu alkış ve tezahüratlara sahne oldu. Olayı unutmaya başlamıştık dün basında zamanın Genelkurmay Harekat başkanı E.Korg. Köksal Karabay ın açıklamaları ile yeniden gündeme geldi. Ben şahsen Karabay paşamızı tanımam kendisi ile görev yapmadım ama emrinde çalışan arkadaşlarımız sağlam karekterli, bilgili bir komutan olduğundan bahsederler.

Birliğimizi kuşatan amerikalıların niyeti bellidir buraya çay içmeye gelmemişlerdir siz hiç küçük bir ofise 500 kişilik bir grubun iyi niyetle geldiğine inanırmısınız ? Elbette inanmazsınız bu konuda çok iyi eğitim almış Tim komutanı binbaşı da bunların gerçek niyetlerini anlamıştır ama karşı koymak konusunda üstlerinden emir almak istemiş kendisine müdahale etmeyin emri verilmiştir. Karabay paşamız benim böyle bir emir verdiğim ispatlanırsa Taksim meydanında intihar ederim diye basına açıklama yapmıştır. Peki kimdir müdahale etmeyin emrini veren ve bu kahramanların ve milletimizin onurunu çiğneten yetkili bu niçin açıklanmaz hakkında ne işlem yapılmıştır. Öğrenmek hakkımız değilmi? Baskından sonra amerikalı general Tim komutanını alnından öpmüş siz kahramansınız demiş aman iyiki daha ileriye gitmemiş Binbaşı da ben ateş emri verseydim 60-70 amerikalı ölür Türk-ABD ilişkileri çıkmaza girerdi demiş keşke girseydi keşke geberselerdi dost ve müttefik dedikleri bir ülkenin ofisine kalleşçe aşağılamak için yapılan bu davranış karşılıksız kalmasaydı. Açıklamaları okuyunca amerikalılara olan öfkem bu işin sorumlularına yöneldi.

Başlarına çuval geçirilen askerlerimiz Bağdat a götürülürken elleri arkadan kelepçeli ve başı çuvallı başçavuşumuz Tim komutanı binbaşıya - Komutanım neden teslim olmamızı emrettiniz kadın kılığına girin deseydiniz daha az yıkılırdım. Sen nasıl konuşuyorsun üstlerinle böyle konuşmak varmı? Siz bize askerin ağzı değil silahı konuşur demiştiniz, silahımı susturdunuz onun için konuşuyorum. Orada çatışsaydık sayı üstünlükleri vardı mutlaka ölürdük ama ben ölmeyi tercih ederdim komutanım. Ayrıca inşallah sağ çıkmam eğer sağ çıkarsam görevimden ayrılmak istiyorum, ülkem için herşeyi verirdim ama siz benden haysiyetimi vermemi istediniz, insanlığımı gururumu elimden alırsanız yaptığımız işin ne anlamı kalır ? Binbaşının verecek cevabı yoktur o da muhtemel emir verenlere kızıyordur Nihayet Bağdat ta sorguya alınmak için bir binaya getirelen askerlerimizin başındaki çuval çıkarılıp elleri çözülünce Esir olmayı içine sindiremeyen bu kahraman başçavuş amerikan askerlerine saldırır bir ikisinin ağzını burnunu kırar ve bu arada kaburga kemiği kırılır. Bir amerikan albayı olayı yatıştırır Tim Komutanı Mehmet hırsını aldınmı? Seni özel kuvvetlerden aldıracağım emir dinlemenin ölmekten daha önemli olduğunu anlamamışsın der .

Kimse Türk Halkının ve askerimizin başını önüne eğdiremez biz onurumuz bayrağımız ve ülkemiz için yüzbinlerce şehit vermedikmi? Dost ve müttefik ülke askerine yapılan bu kahpece davranıştan sonra resmen özür bile dilenmemiştir. Biz bu olayı unutsakta gönlümüzün bir kenarına not ettik unutmadık, unutturmayacağız. Kahraman askerlerimize sevgi ve saygılar sunarım.

 
Toplam blog
: 45
: 10277
Kayıt tarihi
: 17.10.06
 
 

1948 Edremit doğumluyum.Kara Kuvvetleri personel okulu ve Dicle üniversitesi sosyal bilimler Sevk ve..