Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
1185
 

Basın İşletmelerinde Temel ve Yan Çıkar Grupları

Basın İşletmelerinde Temel ve Yan Çıkar Grupları
 

Ekonomik açıdan bakıldığında her sektörde bulunan işletmelerden nemalanan farklı çıkar grupları bulunur. Basın işletmeleri açısından temel çıkar gruplarına bakıldığında ise işletme yöneticileri, okuyucular (müşteriler), çalışanlar ve reklam verenler karşımıza çıkar.

Ekonomik düzenin dikkatli takibi işletmenin geleceği açısından önemlidir. Temel çıkar gruplarının en üst basamağında bulunan yöneticilerin işletmeye bakış açısı işletmenin amacına uygun yol almasını sağlar. Katılımcı ve yetkilerini gerektiğinde devredebilen yönetici çalışanlarını motive eder.

Müşteriler her işletmede olduğu gibi basın işletmelerinde de odak noktasıdır.

Müşteri ne isterse, ne beklerse basın işletmeleri ona göre şekillenir ve çalışma yapar. Müşterinin beklentilerine ve isteklerine uygun iş yapmayan işletmeler pazardan kopma tehlikesi ile karşı karşıya kalırlar.

Çalışanlarda işletmenin önemli ayaklarından biridir. Motive edilmeyen tatmin olmayan çalışanlar mutsuz olarak odaklanamadıkları işlerinde başarılı olamazlar. Çalışanların mutluluğu sosyal açıdan garanti altında oldukları, maaşlarının yeterli düzeyde olduğu ve yönetim tarafından dikkate alındıkları bir ortamda mutlak olur.

Basın işletmelerinin dikkate alması gereken en önemli unsurlardan biri de reklam verenlerdir. Basın işletmelerinin gelir kalemlerinin en büyüğü olan reklamlar doğru bir strateji ile büyütülebilir. Reklam verenlerin isteklerinin göz önüne alındığı bir işletmenin reklam konusunda sıkıntı yaşamaması olağandır.

Temel çıkar gruplarının yanı sıra yan çıkar grubu olarak tarif edilen ve işletme açısından dolaylı da olsa önemli bir yere sahip olan unsurlar da vardır.

Potansiyel ortaklar, devlet, kamu, alıcılar/satıcılar, kredi verenler yan çıkar gruplarına örnektir.

Potansiyel ortaklar açısından işletmedeki tüm şüpheler ve merak duyulan unsurların ortadan kalkması ve işletmenin şeffaf olması gerekmektedir.

Vergileme otoritesi olarak devlet şirketleri ve işletmeleri vergi mevzuatına uygun olarak denetler.

Kamu şirkete güvenerek parasını şirkete yatıracaktır. Bu sebepten ötürü şirketle ilgili her türlü bilgiye ulaşma isteği duyacaktır.

Alıcı ve satıcılar ise çok yönlü bir ekonomik düzende işletmenin ilişkide bulunduğu tüm kişi, kurum ve kuruluşları ifade eder. Hammadde olan kağıdın alındığı yerden, teknolojinin satın alındığı yere kadar birçok farklı mecra alıcı satıcı ilişkisi içerisinde yer alır.

İşletmelerin elindeki sermayenin tükendiği ya da yeterli gelmediği durumlarda kredi alma ihtiyacı doğabilir. Kredinin sorunsuz alınabilmesi için işletmenin güven telkin etmesi gereklidir. Kredi verenler bu yüzden işletmeleri uzaktan izlerler.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 430
Toplam yorum
: 738
Toplam mesaj
: 99
Ort. okunma sayısı
: 2140
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster