Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
481
 

Basın ve şiddet

Basın ve şiddet
 

Son günlerde basın ve ünlüler arasındaki şiddete dayalı çatışma tırmanmaya devam ediyor. Birçok ünlünün sokak ortasında tacize uğraması, yerlerde sürünmeleri ve de basının kameraları adamcağızların gözlerine gözlerine sokmaları basın camiasının çok sert eleştirilere maruz kalmasına yol açtı.

Diğer yandan basın da, ünlülerin savurdukları küfürlerden tutun da, ünlülerin şımarık ve sorumsuz hallerinin kendilerini rahatsız ettiğini ifade etti. Ve de en önemli savunmaları bu işi ekmek parası için yapmalarıydı. Olayın sembolü haline gelen Hande Ataizi’nin şemsiyesi ile kameramana dayak atması hem ironikti hem de durumun ulaştığı boyutu gösteriyordu. Timuçin Esen’in yerlerde sürünmesi, Levent K.’nın “boşandım kafayı sıyırdım” halleri ve önüne gelene küfür sallaması beyinlerimize kazındı. Bugün itibariyle de sivri dilli ve “gezdim, gördüm, ona buna sataştım, oh çok da iyi yaptım, köşemde de rezil ettim” yazarımız OB, popüler bir cafenin önünde ünlü bir medya patronu tarafından tokatlanmış. Medya patronu mu demek lazım ona da bilemedim ama hani şu yıllardır Balpetek assolistimsi kızımızla evlenemeyen adam. Herkesin ortasında tokatı geçirmiş adamın suratına sonra da geçmiş cafeye oturup şarabını içmeye devam etmiş.

Yaşanan olaylar şunu gösteriyor ki kimse bir taraf haklı diğer taraf masum diyemez. Herkesin üstüne düşeni yapması lazım. Hoş, bindiğimiz taksiden tutun da, sokakta yediğimiz küfürlerden bağımsız bir olay değil ki bu. Toplumun aynası düpedüz işte. Her gün yaşadığımız olaylar, doğal olarak basında da kendini buluyor. İdealist düşünmemiz gerekirse bir kere kameramanlara ve magazin servisinde çalışanlara belli başlı eğitim şartları getirilebilir, iletişim fakültesi olmaları gibi. Ama mümkün değil, çünkü zaten iletişim mezunu olan adam zaten ünlü poposu peşinden 3 kuruş paraya koşmaz, daha iyi işler bulabildikleri için bu iş onlara az gelir. Belki bu tip bir iş meslek yüksekokulu bir bir şey yaratılabilir ama taksi şoföründen farksız magazincilere artık bir son lütfen yani.

Diğer yandan ünlüler de kendini hiç masum ayağına sokmasın. Yaz gelince ünlü gece kulüpleri önünde konuşlanıp “Ay yapmayın, durun çekmeyin, hihahoo” diye aksiyon yapmasalardı bunlar olmazdı. Timuçin Esen veya bu yazıda bahsi geçenler böyle yaptılar demiyorum tabi ki, yanlış anlaşılmasın ama olayın neden bu noktaya geldiğini makro açıdan bakarak değerlendiriyorum sadece.

Magazin programı nasıl mı yapılır? Alın size cevap: HT Klüp. Son günlerde böyle kaliteli bir magazin programı yaptığı için Habertürk’ü kutluyorum. İzleyin ve diğer magazin programları ile karşılaştırın ve seviye neymiş görün.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

şöyle düşünün ! Magazin programları kalksa, benim de beğendiğim HT Klüp filan olmasa, paparazziler olmasa, inanın ünlülerin de canı sıkılır. Bence onları bu derece şımarık yapan da kendilerine gösterilen bu yoğun ilgi.. Levent Kırca'nın bir bayan arkadaşıyla yemek yemesinin nasıl bir magazinsel değeri olabilir ? Yemek yemesi mi, yoksa bir bayan arkadaşının olması mı O'ndan beklenmeyecek bir olaydır ? Memleketimizin bir bölümünde ne önemli dertlerle uğraşırken, ne şehitler verirken, şu konuştuğumuz konuya bakın !! Sevgiler.. Ata Kemal Şahin

Ata Kemal Şahin 
 28.10.2009 7:32
Cevap :
bu konuda bir tek şey eklemek istiyorum. Lütfen şehitleri hatırlatıp da bu tip hafif konuları tartışmak çok saçma muhabbetine girmeyelim. Bunu defalarca açıkladım yorumlarımda. Ben önemsiz konuları yazıyorum... Önemli konularda tartışmak,yazmak veya başka birşey yapmak istiyorsanız bu blogda bir ton blogger var.  29.10.2009 0:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 102
Toplam yorum
: 77
Toplam mesaj
: 26
Ort. okunma sayısı
: 1557
Kayıt tarihi
: 26.08.08
 
 

1980 İzmir doğumluyum. Kendimi bildim bileli gözlem ve yorum yapmayı çok seviyorum. Genelde hayatı h..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster