Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Başka bir enerji mümkün...

Başka bir enerji mümkün...
 

Küresel ısınmayla ilgili önceki aylarda iki yazı yazmıştım blogda… Dünyamızın içinde bulunduğu bu durum ve gelecekte neler olacağıyla ilgili içimin nasıl acıdığını dile getirerek bu konuda duyarlı olmamız gerektiğini vurgulamıştım… Bizim birey olarak neler yapmamız gerektiği konusunda fazla bir bilgim yok açıkçası… Aklımda olanlar buzdolaplarını, atmosfere zararlı olan spreyleri kullanmamamız, suyu, elektriği idareli kullanmamız, gibi…

Mitingin amacı esas olarak Kyoto sözleşmesini imzalamayan ABD, Avustralya ve Türkiye’ye bu sözleşmeyi imzalatarak, küresel ısınmaya sebep olan faktörleri kontrol altına aldırmak. Bu konuyu araştırıp tam detaylı bilgi vermek isterdim ama fazla zamanım olmadığından bildiğim kadarıyla ve ana hatlarıyla değinmek istiyorum sadece… Atmosfere yayılan zararlı gazların kontrol altına alınması; örneğin İngiltere’nin sözleşmeye imza attığı halde yaydığı bu zararlı gazların sadece yüzde yirmisini kontrol altına aldığı geri kalan kısmının ise hala atmosfere yayıldığı da okuduğum bilgiler arasında. İngiltere hükümetinin, yakın gelecekte İngiltere diye bir ada kalmayacağını söyleyen uzmanların sözlerine kulaklarını tıkayarak duyarsız kalmasını anlamak mümkün değil… ABD zaten imzalamamış bu antlaşmayı, bizimkiler de hakeza öyle… Cumartesi günü küresel ısınmayla, termik santrallerle ilgili miting düzenleneceğini duyduğumda bu konuda yazılar yazmış bir nefer olarak orada bulunmam gerektiğini düşündüm…

Ve beklenen gün geldiğinde, hazırlanıp Kadıköy dolmuşuna binerek çıktım yola. Dolmuşta önde oturuyorum, şoför Kadıköy’e varmadan biraz daha geride bırakacağını söyledi bizlere, arkadan birkaç kişiden “her gün bir başka miting yollar kapanıyor, trafik felç oluyor” gibi tepkiler geldi. Dayanamadım patladım “nasıl bu kadar duyarsız olabiliyorsunuz, tabii ki mitingler yapılacak, bazı şeyler yolunda gitmiyorsa halk sesini duyurarak başa gelen kişileri uyaracak ki hatalar düzeltilsin, siz katılmıyorsanız katılanlara saygılı olun” diyerek…

Neyse indim dolmuştan Numune’de, geldim grubun başına, yürüyüş beş dakika sonra başladı. Önce size gördüklerimi aktarmak istiyorum biraz. İnanılmaz keyifli, inanılmaz şen, sanki kasabaya gelen kalabalık bir kumpanya ekibi görünümü hakimdi. Hoş giyimli gencecik kızlar, erkekler, hepsi tepki dolu ama neşeli, ellerinde çeşitli pankartlar, anlamlı sembolik simgeler, güler yüzlü, pırıl pırıl bir gençlik ve aralarında ben… Ben diyorum ben yaşlarda insanlar da çoktu ama ön grupta genellikle gençler vardı. Kendimi onların yaşında hissettim aralarında olmaktan büyük keyif aldım miting boyunca, böyle hissetmeme sebep dinamik yapımdı sanırım, zaman zaman koştuk çünkü plan gereği, en öndeki büyük pankartı taşıyan sıra yürümeye devam ederken, biz yere çömelip sloganlar attıktan sonra koşarak öndeki gruba yetişiyorduk … Blog yazıma koyduğum fotoğraf da Milliyet gazetesinde yayımlanmış, ben sol başta görünüyorum beyaz gömlekli, oradan kopyalayıp koydum...

Sloganlar müthişti, şüphesiz sloganların babası da “BAŞKA BİR ENERJİ MÜMKÜN”dü… Neden mi çünkü “GÜNEŞ RÜZGAR BİZE YETER”di. Değer miydi enerji elde etmek uğruna doğayı katletmeye. “Hepimiz ayıyız hepimiz kaplumbağayız, İmzala imzala Kyoto’yu imzala, Hayvanlara özgürlük, Sinop-Akkuyu Çernobil olmayacak, Çernobil’i unutma unutturma, Kazım’ın katili nükleer lobisi” aklımda kalan sloganlardı… Şarkılı, türkülü, davullu, zurnalı, danslı, halaylı bir mitingdi… Mitinge sebep olan konu keyifli değildi tabii ki, ama zaten tatsız olan bir olay vardı ortada, bunu mizansenlerle süsleyerek, ilginç sloganlar yaratmaları hoş olmuştu. Birde davul zurna girince işin içine keyifli bir miting havası estirdiler kanımca…

Umarım mesajlar ilgili kişilerce değerlendirilir ve umarım miting amacına ulaşır da bu tükenişe giden hız biraz olsun yavaşlar…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..