Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
116
 

Başka ülkelerde yaşayan vatandaşlarımız Türkiyeyi sevmiyorlar mı?

Başka ülkelerde yaşayan vatandaşlarımız Türkiyeyi sevmiyorlar mı?
 

Mecburiyet dışında başka ülkelerde yaşayan vatandaşlarımız var, malum. E şimdi bunların durumu merak ediliyor; bu ülkenin vatandaşıysalar başka ülkelerde ne işleri var?

Dedesi babası orada kalmış, orada yaşamış, orda doğmuş, oradan evli vs. yani organik bir bağ var durumlarını da anlıyoruz. Biz sadece hiçbir gerekçesi olmadan atıyorum Danimarka’da yaşayan TC vatandaşını merak ediyoruz.

Neden Türkiye’de değil de orada yaşıyor? Sorunun cevabı açık: Orayı Türkiye’den daha çok seviyor. Türkiye güzel ama düzen bozuk, yaşanacak yer değil diye de düşünmüş olabilir ki haksız sayılmaz.

“Güzel olmasa da düzeni bozuk olsa da Danimarka’da değil Türkiye’de yaşamak isterdim, ne de olsa kendi ülkem” beylik cümlesini kullanmayacağım çünkü rasyonel bir bakış açısı değil.

Danimarka’nın dağlarını sevdiği için orada yaşıyorsa diyecek bir şey olamaz da Türkiye’de düzen bozuk diyeyse utanmalıyız.

Dünyanın şurası burası Türkiye’den daha iyi yaşanacak yer diyenler ülkelerine haksızlık etmiş olurlar zira Alaska’nın ayıları bile yolu bilseler Türkiye’deki muhteşem doğaya koşarlardı, cennet ülkem! Düzeni mi, dünyanın en berbat yeri… İnsanları mı, candan dost kurttan post… Ne güvenirim, ne vazgeçerim!

Belki kuru imaj, “Amerika’da oturuyoruz!” En büyük ihtimal bence mültecilerin bile denizlerde kaybolup gitmesinin nedeni olan özgürlük. Cennet olsa neye yarar, hurinin elini tutmak yasak olduktan sonra!

Danimarka’da yaşa memleketimi çok seviyorum de, hadi ya! Altında limuzin Almanyalı yârim, gelmeler gitmeler hava atma. “Memleketimi çok seviyorum, çilesini çeker bir yere gitmem” yaklaşımını haklı bulmuyorum; Türkiye bizim ülkemiz dünya da yaşam alanımız. Çok seviyorsak burada olacağız; ama sevme nedenimiz de olacak. Bir ülke sadece kuru bayrak sevgisiyle sevilmez.

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Hayır, bu benim düşüncem değil, böyle düşünenlerin olduğunun tanığı oluyoruz, yorumum da bu bağlamda zaten. Görüşmek üzere, dostça selamlarımla.

Rıza Üsküdar 
 13.02.2017 23:07
Cevap :
Bazen bende de oluyor, sanki ben öyle düşünüyormuşum sanıyorlar.Oysa yaşamın içindeki insanları yansıtmaya çalışıyorum  16.02.2017 16:44
 

22 yaşında İngiltere ye gitmiştim dil için.. Vatan aşkı ağır bastı, çok fazla kalamadim ve vizem iki yıl olmasına rağmen bir yılı bile tamamlamadan geri döndüm..;)) Şu yaşlarımda gitsem geri gelirmiydim bilmiyorum ama kendi vatanindan başka vatani olmuyor insanın..Bizim insanımız bizim toprağımız bizim suyumuz bizim ağacimiz bir başka..Döndügümde toprağı eğilip öptügümü hatırlıyorum;)) Allah kimseyi vatanindan zorunlu ayırmasın..Bazen kızıyoruz kizginlikla söyleniyoruz, annenin çocuğuna kızması gibi bişey;)) gelip geçiyor " Ne mutlu Türküm diyene" bir Türk cihana bedel bence.. Türkiye gibi vatan yok..selamlar..

Selda Çakmak 
 11.02.2017 0:34
Cevap :
Valla öyle güzel bir yorum yapmışsın ki beni de vatansever yaptın...Mutlu olduğum zamanlar ülkemi seviyorum...Piyangodan para çıkınca duygulanmıştım...Ya ben çok menfatçiyim fakirken köyümü bile sevmiyordum. Biraz kanım bitlenince 23 nisan şiiri okudum.Kendimden utanıyorum. Sen vatan sevgini bana ver ben de insan sevgimi sana vereyim.  12.02.2017 22:33
 

Merhaba, Almanyada 10 yıl yaşadım. Kendimi ülkeme zor attım. Kızsamda köpürsemde benim ülkem, benim evim. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 10.02.2017 17:37
Cevap :
Sen de ülkecisin yazarım; olur ya, ben biraz yabaniyim, dünya vatandaşı.  13.02.2017 21:33
 

Kerim Kardeş! Başka ülkelerde yaşayan kardeşlerimiz Türkiyeyi sevmez olurlar mı hiç Vatan diye canları gidiyor ben akrabalarımdan biliyorum izinlerini iple çekiyorlar Türkiye'ye gelmek için. Selamlar sağlıklı günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 10.02.2017 14:36
Cevap :
Senin akrabalar öyle, benimkiler adımı bilmiyor...  12.02.2017 23:07
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6229
Toplam yorum
: 15253
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 635
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster