Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '19

 
Kategori
Felsefe
 

Başkalarına İhtiyacım Yok

Başkalarına neden ihtiyacımız var çünkü başkalarına neden ihtiyacımız olduğunu ben anlamıyorum, bu konuda kafam karışık.

İhtiyacımız varsa başkaları olmasa yaşayamayacaktık demek ki. Bu durumda biz birbirimiz için varız. O zaman tek başımıza bir değer ifade etmiyoruz demektir, sürüde koyun gibi.

Onurdan güçten bahsediliyor hani nerede, başkaları olmadan yaşayamıyormuşsun. Rahatsız edici bir durum değil mi? Bizde bir eksiklik mi var ki başkalarına muhtacız? Valla ben hayatım boyunca kimseden toplu iğne bile almadım. Yani maddi olarak ihtiyacımız olmayabilir.

Onun dışındakilere gelince… Aşk, paylaşım filan… Bunlar da karşılıklı yani, ihtiyaç denemez.

Kısaca benim başkalarına ihtiyacım yok… Bir arada yaşama hadi neyse ama insanların birbirlerine ihtiyaçlarının olması mantıklı değil.

Doğrusu şu insanların değil de birilerinin başkalarına ihtiyacı vardır. Hiç kimsenin yardımına ihtiyacı olmayan yok mu; demir kapının ağaç kapıyaymış, ben hiç zenginin fakirden bir şey istediğini görmedim. Hep şu eksikleri, güçsüzleri ortaya sürüyoruz.

Sanki birilerine ihtiyacımız varmış, yalnız yaşayamazmışız algısı var. Bu, herkes için geçerli değildir onu demek istiyorum. Örneğin ben hayatımda hiç kimseden hiçbir şey istemedim. Başkalarına ihtiyacım yok demektir. Başkalarının yardımına desteğine ihtiyaç duyuyorsan güçten onurdan bahsedemezsin. Başarı kişinin tek başına yaptığı şeydir.

Bu anlamda insanların başkalarına ihtiyacı olduğu sözü doğru değil(parasını vererek işlerinizi gördürmeniz bu anlama gelmez)Birilerinin bize ihtiyacı vardır. Normal bir kişi hayatı kendi gücüyle yaşar.

Yani bu algı yanlıştır, herkesi başkalarına muhtaçmış gibi göstermeyin lütfen. İte ben sıradan biriyim ve hayatım boyunca birinden bir şey istediğimi hatırlamıyorum!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..