Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

12 Şubat '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Başkası olma kendin ol ...

Başkası olma kendin ol ...
 

BAŞKASI OLMAK…

Kimse beğensin ya da birilerine hoşluk olsun, diye yazılar yazmıyorum. Kendimce ve benim ilke ve prensiplerime ideolojime uygun yazılar yazmaya çalışıyorum…

Beğenmeyenlerin olması beğenenlerin olması kadar normaldir, ancak beğenmeyenler de keşke medeni cesaretlerini kullanabilseler de benim gibi korkmadan yazabilseler…

Yazılarımın altına yorum yazamıyorlar, mesaj çekiyorlar ya da görüşme kanalıma ağır ithamlarda bulunuyorlar. Olabilir, bunları bilerek yazıyorum kabullenmişim üstelik hiç korkmuyorum.

Özellikle kendi meslektaşlarımız arasında öylesine çok, kıskanç ve çekemeyenler var ki anlamakta zorlanıyorum. Birilerinin kendilerini hala çok önceleri çalıştıkları kurumun esiri, kölesi olarak görmesi beni “insan” olarak öylesine üzüyor ki anlatamam.

Bir kısım okurum(?) var ki çoğu kez okumamasına rağmen kendi düşüncesini aklından geçeni değil özellikle iktidarın başının söylediklerini, hemen her gün kanalarda sarf ettikleri ya da aldığı eğitim kanalının kendisine dikte ettirdiği lafları kullanarak karşıma geliyor. Sadece acıyorum, bir insana bu dünyada verilecek en büyük ceza “kendisi olmayıp” başkası olmasıdır…

Uzatmayayım bir küçük öykü ile konuya değerlendirmelerine bırakayım. Tek ricam lütfen beğenmediğiniz yazılarıma sözlerime medeni cesaret sergileyerek karşı yazılarınızı, yazın hep beraber tartışalım, yoksa küfürden hakaretlerden ve saygısızlıktan uzak duralım ne olur…

Ormana bir canlılık getirmesi için, aslanın emriyle bir şarkı yarışması düzenlenmiş. Kazanan ömür boyu hiçbir hayvan tarafından saldırıya uğramayacakmış.

“Eşek” adaylardan birisiymiş ve şarkısına başlamış. Ondan başka herkes kulaklarını kapatmış. Bilgi ve anlayışlı (!) kaplumbağadan başka hiç kimse onu alkışlamamış…

Sırayla bütün hayvanlar yeteneklerini göstermişler. Sıra bülbüle geldiği zaman, güle olan aşkını simgeleyen bir ezgi söylemiş ve bütün ormanı duygusal bir havaya sokmuş.

Herkes bülbülün birinci olacağını düşünürken “papağan” sahneye çıkmış.

Kendisinden önce sahneye çıkan bülbül dâhil tüm hayvanların taklidini yapmış. O kadar başarılı olmuş ki aslanın(!) bile hoşuna gitmiş…

Tam papağanı birinci olarak ilan edecekken, yaşlı ve bilge kaplumbağa söz istemiş.

“Sevgili kralım, biliyorsunuz bu yarışmaya herkes kendi sesiyle katılacaktı. Oysa bu papağanın kendi sesini hiç duymadık, hep başkalarının taklit etti hatta öyle bir an geldi onun “papağan” olmadığını bile düşündük. Şimdi lütfen kendi sesiyle bir şarkı söylesin de dinleyelim öyle not verelim…

Ancak papağan hayatı boyunca hep başkalarını(?) taklit ettiği için kendi sesini bile unutmuş ve bir türlü şarkı söyleyeymiş, böylece kendi muhteşem sesiyle herkesi duygusal havaya sokan ormanda enerji yaratan ve hemen herkesi memnun eden bülbül birinci seçilmiş…

Aklıma Tarkan’ın bir şarkısı geldi ne diyordu Tarkan o şarkısında;

Başkası olma kendin ol,

Böyle çok daha güzelsin

Ya gel bana sahici sahici

Ya da anca gidersin…

Biliyorsunuz hemen her sabah “Günaydın” mesajı yazarım tamamen kendi düşüncelerimden oluşur, aklımda o sabah ne varsa olduğu gibi de yazarım.

Bu sabah “Günaydın” mesajımda aynen şöyle yazdım: “Köle ve kul olmayı reddetmeyenlerin özgürlük ve adaletten söz etmeye hakları yoktur. İnsan haklarından da hoşlanması mümkün değildir.”

Umarım ne demek istediğim ne anlatmak istediğim anlaşılmıştır, diyerek yürekten sevgilerimi saygılarımı sunuyorum…

Yolunuz ve şansınız açık, işleriniz kazançlı yuvanız hep mutlulukla dolu olsun efendim…

 

Erdoğan ÖZGENÇ 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..