Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '19

 
Kategori
Seçim
 

Başkasına Bel Bağlamak

Bel Bağlama: "Birisinin kendisine yardımcı olacağına inanmak, güvenmek" (Türkçe Sözlük).

Sözün Özü:

Mehmet Kaya (Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı),"İmamoğlu, Kürt oyuna bel bağladı" diye konuşunca, ona bir şey söylemedik. Ama, kendi kendimize şöyle dedik: "Başkasının oyuna bel bağlayan, koltuğuna oturunca, bel ağrısından kurtulamaz"(1)

*

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Öcalan ile Demirtaş arasında bir iktidar mücadelesi var; bunun da HDP-PKK arasında yaşanan bir savaş olduğunu söylüyor ve ilave olarak da, Öcalan'a atfen şunları aktarıyor: "Eğer siz beni destekliyorsanız, eğer benim arkamda olan bir partiyseniz, ben sizin ne oraya ne buraya değil; siz kendi gücünüzü ortaya koymalısınız ve burada bunların herhangi birinden yana değil, kendi tarafsızlığınızı ortaya koymalısınız" bir hava içinde(2).

Bana göre, Öcalan'ın bu tavrı, 23 Haziran'da tekrarlanacak seçimlerde etkili olabilir.

O zaman son sözü, Cahit Sıtkı Tarancı söylesin(3).

"Bel bağladığım tepelerden / Gün doğmayabilir bir daha".

 

cdenizkent

 

  • --------------------:
  • (1) Sabah Gazetesi, Diyarbakır-İstanbul... Seçim Hattı,(İşte Gerçek), 21 Haziran 2019
  • (2) A.g.y.  "45 Dakika Ders çalıştılar", 21 Haziran 2019
  • (3) Türkçe Sözlük, "Bel Bağlamak",Türk Dil Kurumu, İstanbul: 1992
 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..