Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Başkentin havasına, suyuna...

Başkentin havasına, suyuna...
 

www.karadenizvira.com


Birkaç günlüğüne Ankara’dayım.

Rize’den hareket etmeden önce vedalaştığım arkadaşlarım “bizim için git, bizim için yine bir şeyler yap” dediğinde gözlerim yaşardı ama onlar fark etmedi. Bu duygu yoğunluğunu yaşamak ne güzeldir. İnsanı daha bir insan yapan budur işte. 

Cumartesi günü İLESAM’DA şair ve yazarların rutin toplantılarından olan etkinliklerine katıldım. Rizeli emekli ünlü tarih öğretmeni Muzaffer Arıcı bey okuduğu şiirden sonra KAÇKARLARIN SON ÇOBANI isimli kitabını imzalayarak bana hediye etti. 

“ Kaçkar Dağlarının son çobanıyım ben 

Ahırlar boşaldı çoban kalmadı 

Kokulu dağların son kurbanıyım 

Gurbet yuttu bizi giden gelmedi” diyor şiirinde. 

Bizi, Rize’yi unutmayan hasretiyle yanan bir saygı değer insan… 

Ankara’da şair ve yazarların edebiyatçı ve bilim adamlarının üye olduğu bu kuruluşta en etkili insanların Rizeli olması beni ziyadesi ile mutlu etti. 

O gün ki etkinliği gazetemizin yazarlarından sayın Bahattin KARAGÖZ bey efendi yönetti. 

Kurtulamadılar Rizelilerden. Bazı şair ve yazar arkadaşlarım şaka ile karışık yine böyle takıldılar bana. 

Daha önce fahri üyesi olduğum bu güzide kuruluşa İLESAM’a asıl üye olmak için verdikleri formu büyük bir hevesle doldurdum. Önümüzdeki haftalarda yönetimde görüşülüp üyeliğim tescil edilecek. Bahattin bey, çok işi olmasına rağmen Aynı gün Sevgi Kafede düzenlenen bir başka kültür etkinliğinde beni yalnız bırakmadı. 

KÜLTÜR ÇAĞLAYANI BAŞKENT ŞAİR VE YAZARLAR BULUŞMASI’na gittik birlikte.
Kimler yoktu ki. Prof. Dr. Tuncer GÜLENSOY, araştırmacı-yazar Hayrettin İVGİN, bestekar Ersin KAYIŞLI, sanaçtı Mustafa AÇIKGÖZ vs daha adını yazamadığım onlarca şair ve yazar Sayın İbrahim İMER ve arkadaşlarının düzenlediği etkinlikte bir araya geldi. 

Hukukla ilgili on eseri bulunan Yargıtay üyeliği, 5. Hukuk daire başkanlığı görevlerinde bulunan Ali Haydar KARAHACIOĞLU “GÜZ GÜNLERİ” adlı şiir kitabını hediye etti bana. Büyük bir onurla aldım inceleyeceğim. 

KARAHACIOĞLU: 

Yollara dizilmiş sıra sıra eşekler 

Bir kısmı hızlı koşar kimisi tekler 

Samanla besleyeni unutmuş görünürler 

Büyüdüğünü sanır selamı senden beklerler” diyor bir şiirinde. 

Ne bilsin bizim oralarda uzatılan eli almayan eşekler var diye!.. 

Sair ve yazar dostum İbrahim İMER kardeşim yakamda isimsiz yaka kartımı görünce derhal gitti adıma düzenlenmiş kartı getirdi yakama taktı. Bu sevgi ve saygı ne ile izah edilir beyler. 

Buradan söz veriyorum. Trabzon’da bir etkinlikten Kayseriye geçen ve o gün görüşemediğim dostum şair ve yazar İsmet Bora BİNATLI beyefendi ve diğerlerini siz değerli insanlarımla buluşturacağım. 

Hepsini Rize’de düzenleyeceğim bir etkinlikle sizlerle tanıştıracağım. Bu düşüncemi açtığım şair ve yazar arkadaşlarım “ne zaman istersen biz gelmeye hazırız” dediler. İnanıyorum ki Rize insanı da onları ağırlamaya, severek dinlemeye hazırdır. 

Sayın Bahattin ve Binatlı kardeşlerimle bugün buluşup dertleşeceğiz. Rizemizi konuşacağız. Pazartesi resmi kuruluşlarda çeşitli konularda görüşmeler yapacağım. Hepsi Rize ile ilgili. Sizlere daha sağlıklı bilgiler verme adına görüşmeler, fikir teatileri yapacağım. 

Amacımız daha yaşanabilir bir Rize’dir. 

Yazımı sayın ARICI’nın bir dörtlüğü ile bitireyim. 

Rizenin dağlarında her gün şimşek çakayı 

Dereleri delidir köpük köpük akayı 

İnsanları zekidir Başbakanlar çıkayı 

Gün döner devran döner, Çankaya’ya bakayı”… 

Ankara’dan sevgi ve saygılarımla…. 

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..