Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Başlığa para desem bakar mısınız?

Başlığa para desem bakar mısınız?
 

Bir kağıt parçasına ne değerler vermişiz. İnsanlar birbirlerini öldürür olmuş yaptıkları selülozdan. Ve o selülozdur ki, adamın aklını başından almış, 7'den 70'e öğrenmişiz kıymetini. Bir çocuğun elinden alın hele parasını, bakalım neler olacak? Bayramda harçlıkların az verildiği kapılar çalınmazdı hatırladınız mı çocukluğunuzu? Kimi zaman bozuk demişiz paranın adına, cepte ağırlığını hissedince sevinir olmuşuz. Paranın sıcaklığını hissedince yanına yaklaşır olmuşuz.

Ne yeminler etmişiz parayı bulmak için. Rakam mı karalamamışız, dualar mı etmemişiz. Her yolu denemişiz ya gene de bulamamışız parayı. Kendi ellerimizle yaptığımız şeklin kurbanı olmuşuz. Yapamamışız kurtulamamışız. En kapitalistinden en komünistine, herkes parayla tanış olmuş. İşin kötüsü parayı sevmem diyenler bile, üç kuruş fazla kazanmak adına ellerinden geleni ardlarına koymamışlar. Ardlarında kırık kalpler, yitik hayatlar bıraksalar da heyhat, para her zaman üstte kalmış.

Cepte taşınsa da bu para dediğimiz şey aslında omuzların üzerinden hiç ayrılmamış. Hep kafada kalmış paraya sahip olma düşüncesi. Hatta bazen abartmışız, ruhumuzu dahi satmışız Kartal Tibet'e ihanet edercesine. Nasıl da fabrikatörün kızını severken kızın babası para teklif etmişti, o da benim sevgim satılık değil demişti. Kaçımız der ki bunu, ellerin parmaklarıyla sayılı...

Şimdiler de işe başladım, daha yeni yeni param olmaya başladı. Cebime aldığımda mutluluğunu hissetmedim, çünkü taliplisi çok, her yere dağıtıyorum. Sanmayın ki hayranım çok, imzalayıp dağıttım nerdeee! Kendimi toparlayana kadar biraz sıkılacağız besbelli. Ev yok, araba yok, birikmiş para yok, ama güzeller güzeli bir kız arkadaşım var. Tamam aile de yardımcı olacak ama evlendirdikten sonra yanlızsınız. Gelin ağalar siz çıkın bu denklemin içinden. Siz kayınpeder olsanız verirmisiniz bu kızı bana? Peki siz bu kız olsanız acaba varırmıydınız bana? 1-2 yıl belki sıkıntı çekermiydiniz benimle? Ama durun bu soru size sorulamaz, hiç kimse onun kadar cefakar olamaz! Varın siz kayınpeder olun bi düşünün hele... Allahın emri peygamberin kavliyle geldim kızı istemeye! Ortalama bir maaş, kiralık bir ev ve aslanlar gibi bir damat var burda, kararınızı ona göre verin. Özellikle "aslan gibi damat" kısmını değerlendirin, yoksa halimiz harap!

Son olarak; varsa şu paranın yerini bilen Allah aşkına söylesin, evlenemiyorum evde kaldım!

İyiliklerle...

 
Toplam blog
: 20
: 1301
Kayıt tarihi
: 10.07.06
 
 

Ben Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde eğitim görmekteyim. ..