Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '12

 
Kategori
Blog
 

Başlığımı çaldılar...

Başlığımı çaldılar...
 

Görsel, www.yemekoyunlari1.net den alınmıştır.


Anadolu'da bir gelenek vardır. Kızlar evlenme çağına gelince görücüye çıkar. Beğenilirse izdivacın gerçekleşmesi için erkek tarafından başlık adı altında bir para alınır/dı. Erkek tarafı bu parayı verirse ancak izdivaç (mutluluğa giden yol) gerçekleşirdi. Ben de görücüye çıkım geçen gün. Süslendim, püslendim, baktım beğeniliyorum, hoşuma gitti. Başlık parası istendi ve veriliyordu ki bir baktım kaybolmuş başlık….Şaşırdım, üzüldüm, başlık olmayınca da ben evde kaldım ne yapayım…   

Şimdi bu başlık nereden çıktı diye merak edenler olabilir. Efendiiimm…ben geçen günlerde bir blog yazdım. Mecliste anlı şanlı vekillerimizin, gerek görsel ve gerekse yazılı basına da yansıyan bir haberini kendimce irdeledim. Hani şu Uludere olayı ile ilgili bir milletvekilinin, hatta iki milletvekilinin “Bu katilamı hangi hayvan yaptı” ya da “Bunu yapan hayvan oğlu hayvandır” sözlerinin yansıdığı haber. Yazıma da “TBMM’de hayvan oğlu hayvan”  başlığını seçmiştim.

Yazım bu başlıkla yayınlandı. Aradan birkaç saat geçti baktım, o da ne? Yazımın altında bir not. “ Bu blog Milliyet Com.Tr sayfasından şu kadar görüntülenmiştir. Okunma sayıma bakıyorum o rakamın çok altında.

Ben biraz teknoloji özürlü olduğum için anlayamadım bunun ne olduğunu. Daha önceki yazılarımda hiç rastlamamıştım. Bir bilene sordum ve öğrendim. Meğerse blog dışında Milliyet Com.Tr sayfasında görününce oradan tıklanıyormuş. Ooo dedim benim de yazım oralara mı çıkıyor artık diye sevindim. Biraz havalandım, biraz edalandım, ben de artık çok ÖNEMLİ YAZAR mı olacaktım yoksa? Koltuğumda bir salındım, çevresinde bir tur attım. Bayağı mutluluk vericiydi.

Sonra bir daha sayfamı yeniledim. Bir bakayım dedim bu BÖYYÜK YAZAR adayını daha kaç kişi okumuş. Aman Allahıııımmm..Şok…Şok…Şok… Başlığım kaybolmuş….Sağa baktım yok, sola baktım yok, öne, arkaya, masanın altına…Yok, yok, yok…Anladım başlığımı çalmışlar, yerine  “TBMM’ de gerilim” koymuşlar…

Üzüldüm, çok ağladım, anneme ve babama sitem ettim; “Sevgili anne ve babam (Yani editörlerim) ben o kadar süslenip püslenip görücüye çıktım, bayağı da adayım vardı beni beğenen, siz ne yaptınız da benim başıma bir korku filmi başlığı sardınız, beni böyle kim beğenir şimdi, sizin bu yaptığınız ne kadar adil?” dedim. İşin kötüsü tüm görücülerim yavaş yavaş uzaklaştı benden…

Sayın editörlerim beni böyle mahzun bıraktınız, bana yazık değil mi? Ben kendimi nasıl beğendireceğim görücülerime?

Uyar mı bilmem ama bir çocuk şarkısını hatırladım birden;

Horozumu kaçırdılar,

Damdan dama uçurdular,

Suyuna da pilav pişirdiler,

Geh bili bili cilveli horozum kayboldu.

Horozumun tüyü kara,

Sesi gider Üsküdar’a,

Bugünlerde düştüm dara,

Geh bili bili çilli de horozum kayboldu…26 Mayıs 2012

 

 

 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..