Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '11

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Başlık sizden olsun

Başlık sizden olsun
 

Ülkemizde sanatın içinde yüzdürüldüğü bataklığı anlatacak başlık bulamadım. Okuyucuların ilk tepkileri kabulümdür.

Ne demeliydim? 

1- " Sanatı katlettiler" deseydim, o bile hafif kalırdı da başka başlık arardım.

2-" Sanatı eğlenceye dönüştürdüler" deseydim, homurdananlar çıkarak, "ne yani sanat bir eğlence değil mi? Ne güzel eğleniyoruz" diyebilirlerdi.

3- "Geyik muhabbetlerii sanat oldu" desem, bundan sonra aklıma gelen sözcükler kıskanacaklardı.

4- "Sanatçı kim, bunlar kim" desem, birilerinin. "bana mı dedin "diye saldıracaklarını hissettim..

5-" Sanatı yozlaştırdılar" deseydim, Yuvarlak bir ifade olduğu için beni tatmin etmeyecekti. Buna rağmen bazıları ortaya çıkıp, " aman ha sanatımıza ve sanatçılarımıza hiç lâf etme, onları küstürme. Ne güzel gün 24 saat birlikteyiz. Gözlerimiz tamamen onların üzerine odaklanıyor. Şöyle ki; geçenlerde çayı ağzıma getirirken çenem dardağın içine girdi... Sabah proğramlarında artık eşim içiriyor."

" Kime ne zararı var? Ekrana her türlüsü çıkıyor. Gözümüz de doyuyor, gönlümüz de, Şimdi diyeceksin ki;" Karnınız da doyuyor mu? " Hahh... haaa... Şimdi şişeceksin. Senin kafa almaz ama, bizim karnımız da doyuyor. onları izledikçe yemek memek aklımıza gelmiyor." " Ya... anla da bir daha bizim güzel dalgamıza taş atma e mi?"

6-" Dedikodu sanat oldu deseydim", yine kınayanlar cıkabilirdi. "Ne var bunda? Ünlülerin kaçamaklarını takip etmaden yaşanılır mı?"

7-" Bazı kişilerin hayat hikayeleri sanat oldu" deseydim, "aman dokunma, merakımız bizi öteki dünyaya götürür sonra. Onların nasıl yaşadıklarını bilelim , bizim de dağarcığımızda birikim olsum. Kabul günlerinde ne anlatacağız ki?" 

8- "Vücut teşhiri sanat oldu" deseydim, "oldu mu ya, kim nasıl inceliyor, kim neresinden kaç gram yağ aldırdı, Bunları bilmemiz gerekir."

9- "Gerçek sanatçıları sahiplenelim" deseydim, " bak, bak benim sanatçıma sahte demek istiyo"r diye azarlanırdım.

Ve son olarak:

10-" Sanat denilince ne anlıyoruz?" deseydim, hep bir ağızdan"öğretmenim, öğretmenim, BİZ O KONULARI İŞLEMEDİK onlardan sorma" uyarısı ile karşılaşacağımı hissettim. 

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..