Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Batan adadan kurtarılan Aşk'ın masalı

Batan adadan kurtarılan Aşk'ın masalı
 

benden


Bir zamanlar, bütün duyguların ve nimetlerin yaşadığı bir ada varmış:Mutluluk, Üzüntü, Bilgi ve Aşk hep birlikte oradaymış. Masal deyip de geçmeyin; çünkü masalın dilinden anlayan gerçek olur. 

Bir gün adanın batmakta olduğu, bu güzel duygulara ve adayı haritalayan Bilgi'ye haber verilmiş. Aslında adalar yüzen kara olmadıkları için batmazlar da. Ancak insanların iklim bozucu atıkları yüzünden ısınan kutup buzları eridiğinden, yağış dengeleri bozulduğundan yükselen denizin suları adayı yutmaktaydı. Bunun üzerine hepsi adayı terk etmek için sandallarını hazırlamışlar. Aşk adada en sona kalan duygu olmuş, çünkü bu güzel adaya âşıkmış; bu yüzden de mümkün olan en son âna kadar beklemek istemiş. Ada neredeyse sulara gömülmek üzereyken Aşk yardım istemeye karar vermiş. Zenginlik çok büyük bir teknenin içinde oradan geçmekteymiş. Aşk , "Zenginlik, beni de yanına alır mısın?" diye sormuş. Zenginlik, "Hayır, alamam; teknemde çok fazla altın ve gümüş var, senin için yer yok" demiş. Aşk çok güzel bir yelkenlinin içindeki Kibir'den yardım istemiş. "Kibir, lütfen bana yardım et!", Kibir, "Sana yardım edemem, Aşk. Sırılsıklamsın ve yelkenlimin maun cilasını bozarsın" diye cevap vermiş. Üzüntü’nün teknesi de yakınlardaymış ve Aşk yardım istemiş: "Üzüntü, seninle geleyim". Üzüntü "Of, Aşk, o kadar üzgünüm ki, yalnız kalmaya ihtiyacım var." Mutluluk da Aşk'ın yanından geçmiş; ama o kadar mutluluk sarhoşu olmuş ki Aşk'ın çağrısını duymamış bile. 

Tam umudunu yitirecekken Aşk birden bir çağrı duymuş. "Gel ey Aşk! Seni kayığıma alacağım..."Bu Aşk'tan daha yaşlıca biriymiş. Aşk kendini o kadar şanslı ve mutlu hissetmiş ki, bu yaşlı yardımsever kayıkçının adını sormayı akıl edememiş. Yeni bir kara parçasına vardıklarında Aşk'ı bırakıp yaşlı kayıkçı yoluna devam etmek için açıldığında Aşk’ın aklı başına gelmiş. Ona ne kadar borçlu olduğunu fark eden Aşk, kendinden önce oraya varmış olan Bilgi'yi bulup sormuş: "Sen bilirsin; bana yardım eden kimdi?" 

Bilgi, "O, Zaman'dı" diye cevap vermiş. 

"Zaman mı? Neden bana yardım etti ki?", diye sormuş Aşk. 

Bilgi Aşk'a gülümseyerek bakıp şöyle demiş: 

"Çünkü sen Aşk'sın; ve Zaman Aşk'ın hayattan mutlu-can yaptığı bilgisini anlayabilmiştir" 

sevgilerle
Muharrem Soyek

*** 

 
Toplam blog
: 363
: 1765
Kayıt tarihi
: 04.08.08
 
 

Parasız yatılı Darüşşafaka Özel Lisesi'nde iki yılı hazırlık sınıfı olmak üzere yedi buçuk yıl ok..