Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Baykal kehanette mi bulundu?

Baykal kehanette mi bulundu?
 

Yakışıyorlar be:)


Gazeteden alıntı yapayım önce:

Deniz Baykal’dan ilginç tespit;

‘Bugünkü iktidarın gidici olduğu gerçeği ortaya çıkmıştır.

Önümüzde yeni bir siyaset dönemi şekillenmektedir.

Deniz Baykal,

Türkiye’nin sağlam temelleri ve siyasi modelinin çok büyük baskılara maruz kaldığını,

Ancak toplum ve siyaset dünyasının baskılara direndiğini dile getirdi.

Yaşanan gelişmelerin pek çok şeyi değiştirdiğini ifade eden Baykal, şöyle konuştu:

İktidar gidici

‘Bugünkü iktidarın gidici olduğu gerçeği ortaya çıkmıştır.

İktidarın kimliği niteliği ve toplumun onu nasıl algıladığı ortaya çıkmıştır.

Demokrasi sorunu ve dış politika konularında izlenen yol ile ilgili olarak,

Toplumun karşılıklı dengeleri açısından da pek çok şey ortaya çıkmıştır.

Önümüzdeki yeni siyaset dönemi şekillenmektedir.

Türkiye’de büyük değişimlerin yakın gelecekte ortaya çıkmaya başlayacağına inanıyorum.

Yerel seçimler bu açıdan kırılma noktası olabilir.

Cumhurbaşkanlığı seçimi de köklü fay hattı olarak beliriyor.

Bütün bu çalkantılar sonucunda yapılmış yanlışlıkların daha iyi kavranacağına inanıyorum.

Bu süreçten CHP’nin de haklılığı anlaşılmış bir siyasi parti olarak çıkacağı inancı içindeyim.” 

(Vatan gazetesi- 11.09. 2013)

...

Deneyimli bir siyaset adamı olarak Deniz Baykal’a bazı konularda hak veriyorum.

Evet, yerel seçimler kırılma noktası olabilir.

Evet, Cumhurbaşkanlığı seçimleri köklü fay hattı olabilir.

Evet, demokrasi sorunu konusunda haklıdır.

Evet, dış politikada izlenen yanlış yol konusunda haklıdır.

Evet, iktidarın kimliği ve niteliği ortaya çıkmıştır.

Açıkça söylemek gerekirse bugünkü iktidar emperyalistlerin elinde oyuncak gibi görünmektedir.

Onunla istedikleri gibi oynamaktadırlar da!

Katılmadığım nokta:

Bütün bu çalkantılar sonucunda yapılmış yanlışlıkların daha iyi kavranacağına inanamıyorum, işte!

...

Şurası apaçık ki bugünkü iktidar yaptığı yanlışların doğru insanlarca anlaşılmasına karşın;

O yanlışları “halkın aymaz çoğunluğuna” güvenerek devam ettiriyor!

Dünyanın neresinde görülmüş ya “devletin asli unsurunu sevmeden” o ülkeyi yönetsin iktidar!

Evet, ben açıkça görüyorum ki bugünün iktidarı bir “Türk çocuğu” olarak beni adam yerine koymuyor!

Koymuyor ama iktidardan da gitmiyor işte!

Deniz bey buna bir çare söylemeli öncelikle!

Ben söylüyorum bu beyler söylemiyorlar bir türlü!

...

Çare basit aslında ama bu onların işine gelmiyor yazık!

Çare Atatürk sevgisi etrafında herhangi bir bencilliğe düşmeden birleşmek ve dayanışmak!

Şurası bir gerçek ki AKP önde gelenlerinin dışındaki AKP’liler de bu birleşmeye ve dayanışmaya hayır demezler!

Bunu biliyorum ve öyle söylüyorum!

Hangi Türk ata yadigârı ve de yüz binlerce cana mal olan bu “güzel yurdu” kaptırmak ister ki?

Kılıçdaroğlun’a bakıyorum, Bahçeli’ye bakıyorum şaşırıp kalıyorum ya!

Adamları bu çözüme dönüp baktıkları yok!

Görmüyorlar bunlar tek başlarına ya da dayanışmasız katılacakları seçimler “hayal-i sükût” yaşatacak bu millete yine!

Baykal öncelikle elinden bir şey geliyorsa bu dayanışmanın gerçekleşmesi için zaman geçmeden bir şeyler yapmalı!

Bahçelinin “seçmenimiz CHP’yi solcu biliyor dayanışma yaparsak seçmenimiz AKP’ye gider” yanılgısını yenmeli Baykal öncelikle!

CHP solcu değil “Sosyal demokrat” bir partidir. Sol ile sosyal demokrasi örtüşmez bile!

Birisi “diyalektik materyalist” çözümü kabul eder diğeri eşitlik adalet içerisinde yönetmeyi...

Bahçeliye bunu söylese bile iyi olur Baykal!

Saygı ve sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..