Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Bayrak

Bayrak
 

Ülkemizde, her kurum ve kuruluş ile birey olarak bizler, bayrağımızı, göndere, balkona, pencereye, arabaya asıyor, taşıyoruz. Nerede bir bayrak görsem hemen gözüm takılır. Dikkatli incelemek isterim. Benim, milletimin özgürlüğünün timsali bayrağımıza ise hayran gözlerle bakar Mithat Cemal Kuntay ve Arif Nihat Asya’nın şu şiirlerini okurum.

“Bayrakları, bayrak yapan üstündeki kandır. Toprak, uğrunda ölen varsa vatandır.”
Mithat Cemal Kuntay.

Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.

Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selâmlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.

Dalgalandığın yerde ne korku, ne keder...
Gölgende bana da, bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.

Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık;
Dağlardan çöllere düştüğümüz gün
Gölgene sığındık.

Ey şimdi süzgün, rüzgârlarda dalgalı;
Barışın güvercini, savaşın kartalı
Yüksek yerlerde açan çiçeğim.
Senin altında doğdum.
Senin altında öleceğim.

Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim:
Yer yüzünde yer beğen!
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim!

Arif Nihat Asya.

Çok üzüldüğüm konu ise bayrağımıza hak ettiği ilginin gösterilmemesi ve bir çoğunun problemli oluşu. Şöyle ki renkleri aşırı derecede solmuş, yırtılmış, direğin neredeyse yarısına kadar inmiş, en ufak rüzgarda direğe dolanıp dalgalanamaz durumda, kişilerin inisiyatifinde sökülüp takılan, kare şeklinde, sayısız bayrak olması inanılır gibi değil.

Böyle kötü durumda olan bayrakları, uzun süre değiştirmeyen iş yerleri ve kişiler için kaç kez şikayette bulundum ve değiştirilmelerini sağladım sayısını hatırlamıyorum. Önüne bu şekilde geçilemeyeceğini sonuçta anladım. Artık görsem de görmemiş gibi davranıyorum ama içim kan ağlıyor.

Bayrak asma, taşıma, hususunda her birey, işletme, kurum, bilinçlendirilsin. Daha da çok bayrak açılsın, göndere çekilsin ama kanun ve kurallarına uygun olarak. Bayramlarda en ateşli gençlerin ellerinde omuzlarında dolansın, dalgalansın istiyorum. Kutsallığı bozulmadan, laf olsun diye kullanılmadan. Umarım yetkili birileri bu dileklerimi görür de bu hususu ülke gündemine taşır.

Bayrağımıza, hak ettiği ilginin daha da çoğalması umuduyla.

 
Toplam blog
: 23
: 910
Kayıt tarihi
: 27.10.06
 
 

Ordu-Perşembe'nin Çerli Köyü'nün sahilinde doğdum. 23 yaşına kadar balıkçılık yapıp liseyi bitirdim...