Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bayram harçlığı

Bayram harçlığı
 

05.12.2008 Cuma saat 16.50 . Yer Salihli. Bir bankanın önünde bayram harçlığı bekleyen insanlarımız.


Yandaki fotoğrafı 05.12.2008 Cuma günü saat 16.50 sularında çektim. Yer Salihli ve bir bankanın önü. Aynı görüntülerin benzerini öğleden sonra mektup atmak için gittiğim postanede de görmüştüm.


Bu insanlar pazartesi gününden bu yana demin bahsettiğim iş yerlerinin önündeler.


Ne kadar çok insanımız varmış yardıma muhtaç anlayamadım. Bekleyenlerden kimisinin ellerinde Marlboro ya da Parlament sigarası. Tüttürüyorlar.


Öğleden sonraları gittiğim kahvehanedeki arkadaşlara “Yahu bu ne kuyruğu?” diye sorduğumda, bilmem nereden gelen yardımların yoksul ailelere 100, 00 YTL’lik bayram harçlığı yardımıymış. “Ya, arkadaşlar bu insanlar kuyrukta akşama kadar beklerlerken bir paketten fazla sigara tüketiyor. Paralarının yarısını beklerken yiyorlar herhalde?” dedim. Arkadaşlardan kimisi bıyık altından güldü.


Anlamıyorum bu türden yardımların neden yapıldığını. 100, 00 YTL için orada günlerce bekleyebilecek insanlar da var 100, 00 YTL’yi dilenciye verebilecek güçte insanlar da var yardım alanlar içinde.


Gidip oradaki insanlara burada niçin bekliyorsunuz? Ne kuyruğu bu kuyruk? diye sormayı kendime yediremedim onları üzerim düşüncesiyle. Açıkçası bu yazıyı kaleme aldığım şu anda bile bu insanların o kuyrukta akşama kadar bekleme nedenini bilmiyorum. Bilmek de istemiyorum. Bildiğim gördüğüm bu içler acısı duruma insanlarımızın hak etmediğidir.


Yardım mı etmek istiyorsunuz?İyi. Edin. Ama bu yardımın yapıldığını cümle âlemin bilmesi gerekiyor mu? O yardıma muhtaç insanları banka önlerinde, postanede kuyruklarda hiç kimsenin bekletmeye hakkı yok. Bu ister devletin yapacağı yardım olsun, isterse o insanların hak ettiği para.


Düşünebiliyor musunuz binlerce insan bir hafta boyunca bankanın önünde, kuyrukta, işini gücünü bırakmış vaziyette bekleşiyorlar.

Yok mu bu yardımın başka türlü dağıtma yöntemi? diye soruyorum arkadaşlara:


— Hocam, yardım böyle yapılmaz. Böyle yapılan yardımlarda bir art niyet vardır. Bu bir reklamdır. “İşte, iktidar partisi fakirin yanında” reklamı bu. Yardım gizli yapılsa, kimse sıraya girmeden bu paralar dağıtılsa kim bilecek yapılan yardımı? Kim oyları toplayacak?


Bunları söyleyenler ise daha önce AK Parti’ye oy vermiş insanlar.


İktidar sahipleri bilmez mi hiç yardım yaparken yardımı alan insanların incinmeyecek şekilde yardım yapılacağını?

Oy kaygısıyla yapılan her türlü davranış geri tepmiştir bu güne kadar. İktidar partisinin bir telaşı mı var bu türden davranışlar sergilemekte? Bilmez mi onca yıldır Başbakanlık yapan zat bu tür davranışların kendi sonunu hazırladığını? Makam hırsı kör mü eder gerçekten gerçeklere bakan gözleri?


Sayın Başbakanımız, siz iktidara nasıl geldiniz biliyor musunuz? İstanbul Belediye Başkanıyken yaptığınız icraatlarla insanlarımızın takdirlerini toplayarak bu günlere geldiniz. Onlara yaptığınız yardımlardan, ilgiden sadece alanın ve verenin haberi vardı. Reklam için yardım yapılmıyordu bildiğim kadarıyla yapılanlar. Hatta sizlere “bir komünist gibi çalışıyor” diyordum biraz da kıskanarak kendi adıma.


Ne oldu da bu günlere gelindi?


Aslında insanlarımız sizden sadaka değil iş istiyorlar. Arkadaşıma “Dağıtılan bu paralarla iş yerleri açılsa insanlarımız oralarda çalışıp iş güç sahibi olsa olmaz mı?” diye sordum. “Olmaz!” dedi. “Kim o zaman yapılan yardım reklamının farkına varacak?”


Hepimizin Kurban Bayramı kutlu olsun. “mübarek” olsun dememi isteyenlerin de “Bayramları “mübarek” olsun!” Her günümüzün bayram sevinciyle dolu olması dileğiyle hoşça kalın efendim.

 
Toplam blog
: 59
: 912
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..