Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '06

 
Kategori
Ramazan
 

Bayram hediyesi

Hiristiyan alemi icin onemli gundur 25 aralik gunu, cok sey ifade eder onlar icin. Aile bireyleri bir araya gelerek Allaha sukrederler, bugunun adinada Thanksgiving derler. Genelde bu aksam restorantlar kapalidir cunku kimse gelmedigi gibi calisanlarda sevdikleri insanlar ile birlikte olmak isterler. Bir thanksgiving gununde bende davetliyim Paraguay ailesinin evine, masanin etrafinda 12 kisiyiz. Eduwardo evin sahibi Paraguay'dan, esi Tania Peru'lu, Bolivya'dan Endera, Colombia'dan Carolina, diger konuklar ayni ulkelerden sadece ben Turkiye'den ben muslumanim onlar hiristiyan.

Bana karsi cok saygililar, bende onlara karsi saygiliyim, onlarla dans pistinden arkadasiz. Masanin etrafinda herkes yerini aldi, yemekler once masaya oradanda herkes kendi tabagina servisini yapti. Yemege baslamadan once herkes ellerini acarak, Allah'a dua ettiler. Tam yemege basliyacaktik ki bana sordular "ne dedin?". Herkes soyleyeceklerimi merak ediyor. "Allahim" dedim, "Soframiza bu yemekleri koyma firsati verdigin icin, boyle guzel arkadaslarla bana tanisma firsati verdigin icin, beni ve ailemi saglikli kildigin icin sana minnettarim. Allahim hickimsenin sofrasindan bu yiyekleri eksik etme, hickimseyi ac ve caresiz birakma. kimseyi kimseye muhtac etme."

Sozlerim bittiginde herkes birbirinin yuzune bakiyordu manali manali, cunku benim gibi serseri, dans etmesini seven birinden boyle sozler beklemiyorlardi. "Peki" dedim, "siz ne dediniz?", iclerinden biri aktardi, ailemize saglik ve mutluluk ver, bizleri her zaman bir araya getir, bizleri birbirimizde ayirma. Ben dedim muslumanim sizler hiristiyansiniz ama Allaha karsi ayni dileklerde bulunuyoruz. Ne ben sizin kilisenize geldim ne siz bizim camimize geldiniz. Demekki sizin kitabinizda, bizim kitabimizda ayni seyleri iceriyor. Kalplerimiz ayni duygulari ifade ediyor. Yemege basladik, domuz etini sevdikleri halde sofrada domuz etinin olmayisi musluman birini agirlamanin sorumlulugunu tasiyorlardi. Ilk defa Thanksgiving gecesinde hiristiyan insanlarla birlikte oluyordum, iyi ki kabul etmisim davetlerini dedim. Birbirimize karsi saygimiz ve sevgimiz dahada artti, masanin etrafindaki insanlarla. O gunden sonraki thanksgiving gecelerini her zaman farkli insanlarla gecirdim, herbiri birbirinden farkli ve eglenceli idi. Ben hic yalan soyleyen, uckagitcilik, dedikodu, fesatlik yapan, hiristiyanligi cikar amaci icin kullanan bir hiristiyana rastlamadim. Zaten bu insanlar aile icinden biri dahi olsa musaade etmezler bu tur vakalara, hemen geregini yaparlar. Muslumanlara ramazan bayrami hediyemdir.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...