Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayram intibaları

Bayramda çocuklarımız çeşitli mahallelerden kapımızı çaldılar. Çok etkilendiğim bir kız çocuğu, birde abisi olandı.

Üzerlerinde ki giyimleri onların ekonomik durumlarını anlatıyordu. Ne denir bilmem ki…

Abisine bayramın hayırlara vesile olsun dedim. Ne kadar mesut oldu anlatamam. Her soruma cesurca cevap vermesini çok sevdim.

Abisi tahminen sekiz yaşlarında, kız kardeşi beş olabilir. Kardeşlik duygusu çok hoşuma gitti. Büyüklere bu iki kardeşin diyaloglarını göstermek gerekiyor.

Erkek çocuğuna siz arkadaş mısınız dedim?

Yok, amca o benim kız kardeşim dedi. İsimlerini sordum. Ağabey hemen atladı. Kız kardeşimin adı… Benim ismim…

O kadar doğal, tabii ki duygulandım. İnsanların çilesi bazen çocuklukta başlar. Çocukların hali içimi acıttı.

Burada belirtmek istediğim ikisinin birbirlerine hitapları ve çok candan ağabeyin ifadeleri.

+ + + +

Biz büyükler maalesef bayramın bereketini yaşadık dersek yalan olur.

Hiç elimizi taşın altına değil kenarına bile yaklaştırmıyoruz. Yaklaşma konusunda birlik beraberlik için kimse de adım atmıyor.

Toplu sitede yaşıyorsunuz. Program yapıyorsunuz katılan yedi kişi yok. Burada tahminen yüz kişi var. Yöneticinin kararı doğru bence dokuz gün tatil. Vakit az diyenlere. İnsanların içinde yoksa ne yapılır ki?

Her gün görüştüğümüz insanlara selam veriyorsunuz, elini uzatarak bayramınız kutlu olsun demiyor/ demiyoruz. Deme şansıda bırakılmıyor.

Eski bayramlar demeyeceğim. Biz eskiden ders alarak çağımızın insanı olarak bayramları kutlamalıyız. Desekte çok inandırıcı gelmiyor.

++ ++ ++

Nitekim ulusal basını okuyanlar bayramın üçüncü günü bayramın insani ve topluma barış huzur, sükûnet getirmesini bile adavete, kine, öç almaya kullanır olduk.

İstanbul tuzla da bayramın vesilesiyle bayramlaşma bahanesiyle, düşmanlığı bitirme adına konuşan iki taraf, tuzla ya önce gelenler, gelecek olanlara pusu kuruyorlar.

Sekiz kişiden üçü olay yerinde can veriyor. Katılıyorum hepimiz bu düşünce de değiliz. Lakin realitede bu. İnsanların kolayca dini sembolleri kullanarak hıncını almasını da onaylayacak halimiz yok.

Haberi okudum. Resimleri gördüm tüylerim diken diken oldu. Medeniyet çağında bu davranış bizlere yakışmadı.

Mübarek kurban bayramın isminden geçinmek ne kadar kötü. Sekiz kişi düşmanlıktan fayda görmedik, hep zarar gördük, işte insanca yaşayalım diye yola çıkıyorlar.

Sonuç, ortada.

Kurban bayramımız böyle acı olaylara tanık olmamalıydı. Sekiz kişinin ailesi çoluk çocuğunun düştüğü veya düşeceği perişanlığı düşünsenize.

Ailemizin büyüğü bayramlaşma ümidiyle evden çıkıyor, ama sonrası malum. Hayatlarının sonu oluyor. Mutluluk huzur için gidenlerden hüzün geliyor.

Hayatlar heder oluyor. Toplumuzun kendisine çeki düzen vermesi elzemdir. Bayramlarımız acılara prim vermeme yönünde olmalı.

Bayramdan bazı kareler.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..