Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '17

 
Kategori
Gelenekler
 

Bayram mıı

MERHABALAR
 
    Bayram mı.... .....
Evvettt bugün bayram      Tüm islam aleminin Kurban Bayramını Kutlarım , 
    Bayramlar ailelerin akrabaların eş ve dostların bir araya geldiği özel günlerden biridir bence
tabi bu tariffff......
--- hani hep büyükler derlerye bizim zamanımızdaki bayramlar,  benim çocukluğumdaki bayramlar, nerdee o eskiii bayramlar vs bunu çoğaltabiliriz, bunlar büyüklerin
biz yeni yetişen nesile devamlı söyledikleri sözler, hic anlam veremiyorum ,ben bu sözlere, neden mi: başlayalım yavaş yavaş anlatmaya bakalım 
Bayramlar dedik ya akrabaların yani kardeş abi abla dayı teyze amca halanın bir araya geldiği özel zamanlar  öylemi acaba......
    Kim acaba uzaktaki bir kardeşi gelmedi diye, ya onun yanına gitmiş kendisini yalnız hissetmesin diye veya onlar gelsin diye para gönderip gelmesini sağlamıştır,
ben bugüne kadar hiç şahit olmadım ama belki bir elin parmakları  kadar vardır belki yapan ama dediğim gibi ben görmedim, şahit olmadım hiç bu özel günlerde tüm akraba 
yani kan bağının olduğu insan için bunlar yapılmalı bence, nedir ki ? göndereceğiniz para veya gelmelerini sağlamanız zor olmasa gerek !!!!!!!!!!!!
    Kurban Bayramı Kurban kesmek için koca bir yıl beklersin, çoluk çocuk bayramda kurbanlık kesilecek diye sevinirler en yakınlarınız içinde belli bir miktar ayırsanız
 onların yanınıza gelmeleri için sevindirmek ve mutlu etmek icin......akraba sınız ya, kan bağınız varyaaa, hani dersiniz ya bize ne oldu böyle????? abla abi amca teyze hala  
gerçekten ne oldu böyle ??????
bilmem !!!!!!!!!
    Anne Babalar bile değişmiş, güya bizler lafa geldimi müslümanız biz miiiii!!! nasıl acaba  müslümanlıkla hiç alakamızın olduğunu düşünmüyorum artık ben, bizim insanımız 
müslümanlığı (kendine müslüman ) tabiri ile tanımlıyor bana göre tabi bu     
----evlatlarımızı zorla evlendirip onları istemeden evlenmeye zorlayıp sonrada evliyken kocaları varken iyi davranıp eşlerinden ayrıldıkları zaman tanımayız güya müslümanız biz
evimize gelecek fazladan masraf olacak veya dul ya hele ki bir de kız evlatsa  başımıza dert olacak diye başımızdan illahi atmak isteriz Türk toplumunda kız evlatsan namusun 
korunması için illahi evli olman lazım yoksa namussuz oluyorsun 
  --namus dendimi akla erkek geliyor, namusu sadece kadın erkekle evliyse korunuyor yada babasının yanındaysa!!! eğer bu şartlar yerine gelmediyse namussuz olursun 
oysa ki aslında namus sadece ve sadece erkeğe yakışan bir tabirdir, erkek namuslu olmalı ki kadında namuslu olsun hz yusuf u kendilerine örnek alsınlar, özellikle erkekler babalar
 gelelim ahir zamandan  olacak herhalde anne babalar bile ne namus ne kız evlat ne akraba her şeyi bitirmişiz tek derdimiz erkek evlat Türk toplumunda bu doğu batı kavramı na
bakılmaksızın her ailede aynı hani hep derlerya daha tutucu bir kesim var diye asla böyle birşey yok 
    Bayramda insan evladını yanında görmek istemezmi!! erkek evladım gelsin ama kız evlatsan ister gel ister gelme sen bilirsin, yani eğer bir de dul isen istersen hiç gelme 
peygamber efendimizin kız evlatlar için söylediği onca hadis var lütfen iyi din adamları gerçek müslümanlığı anlatsınlar, erkek eğemen bir toplumda erkeklerin işine geldiği gibi
anlatılırsa olacağı bu!!!!!!!!!!!
    Oysaki  kadın sadece evlat doğurmakla yükümlü eşini memnun etmekle yükümlü ,eve bakması için koca bir hizmetli tutmak zorunda yemek yapmak için, çocuğu emdirmek
 için bile süt anne tutumak zorunda, eğer biz kadınlar bunları yapıyorsak kocaya sadaka değerinde içimizden geldiği için  yapıyoruz, bilmeleri lazım bunu erkeklerin
Kuran da ki müslümanlığın anlatılmasına ihtiyacımız var insanımız kız evlatlarını okutmazlar ama hasta olunca bayan doktor isterler yada biz kadınların her şeyi bilmelerini istemezler
neden mi! kadın çok şey bilirse gözü açılır uyanık olur erkekler bunu istemezler, biz kadınlar iyi evlatlar hayırlı evlatlar yetiştirmemiz lazım kadın larımızı bilinçlendirmeliyiz bu yüzyılda hala bunları yazdığıma inanamıyorum 
anne ve babaların evlatlarına sahip çıktığı bayramlar görmek dileğiyle 
   Mutlu huzurlu günlerde sevdiklerinizle birlikte İyi Bayramlar... 
 
 
Toplam blog
: 16
: 185
Kayıt tarihi
: 01.09.15
 
 

1967 yılında Muğla Dalaman ilçesinde dünyaya geldim, ilk ve Orta Eğitimimi Dalaman ilcesinde, Lis..