Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bayram Tatilinde İştahımı Kontrol Edememekten Korkuyorum Diyorsanız..

Bayram tatilinde iştahımı kontrol edememekten korkuyorum diyorsanız..
İştah kontrolü sağlamanıza yardımcı bu 5 besini yanınızdan ayırmayın...
 
Badem
Günlük beslenmede magnezyumun yeterli miktarda yer alması insülin hormonunun duyarlılığını arttırırken kan şekeri seviyelerinin uzun süreli ve dengeli seyretmesine destek olur. Kan şekerinin gün boyunca uzun saatler dengede olması ile tokluk süresinin uzamasına ve iştahı kesmeye yardımcıdır. Magnezyumun en iyi kaynakları arasında yağlı tohumlar yer alır. Fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlara günlük beslenmede 10-15 adet yer vererek iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz. Aynı zamanda posadan da oldukça zengin olduğundan tatlı krizlerinin önüne geçmeye yardımcı olacaktır.
 
Avokado
Avokadonun içeriğinde bulunan oleik asit besinlerin sindiriminin ardından kana karışma hızını yavaşlatarak daha uzun süre tokluk sağlar ve temelde yağdan zengin bir besin olduğu için uzun süreli tokluk sağlamaya yardımcıdır. Ara öğünlerde veya salataların üzerinde kullanılabilir. Fakat enerji değerinin de yüksek olduğu unutulmadan günlük tüketimi 1/2-1 adeti geçmemelidir.
 
Süt
ABD'li bilim adamları, insan bünyesinin açlığa olan ihtiyacını azaltan besinler arasında ilk sırada sütü göstererek, bir bardak sütün 5 saat boyunca tok tuttuğu belirtiyor. Süt şekeri olan laktozun, açlıkta kullanılan glikojen depolarına destek olarak vücudun enerji ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olurken; sütün bileşimindeki yağ da midede uzun süre kalarak tokluk duygusunun uzun sürmesini sağlıyor. Ara öğünlerde kahvenin için de tercih edebileceğiniz gibi taze meyvelerle blendrize ederek de tercih edebilirsiniz.
 
Kurubaklagiller
Haşlayarak salatalara ilave edebileceğiniz birkaç kaşık kurubaklagil vücutta kolesistokinin denilen ve sindirim sisteminin düzenli çalışmasından sorumlu olan hormon salgısını arttırırken bu sayede uzun süre tok kalmanıza da yardımcı oluyor. Aralık 2016'da Journal Food and Nutrition'da yayınlanan Kopenhag Üniversitesi Beslenme, Egzersiz ve Spor Bölümü'nün son yaptığı araştırmaya göre ise; kurubaklagillerden yapılan yemekleri tüketenler, et yemeği tüketenlere göre bir sonraki öğünde %12 daha az kalori alıyor. Tüm bu değerlendirmeler eşliğinde siz de dilersenin salatalarda dilerseniz de öğünlerde haftada 2-3 kez kurubaklagil tercih edebilirsiniz.
 
Acı kırmızı pul biber
Physiology & Behavior Dergisi’nde yayınlanan bir araştırma sonucuna göre, yarım çay kaşığı toz/pul kırmızıbiber o anda metabolizmanızı 10 kalori kadar hızlandırmakla kalmıyor daha sonraki öğünlerde 60 kalori daha az almanızı da sağlıyor. Sindirim sistemi ile ilgili herhangi bir probleminiz yoksa öğünler de sıklıkla yerverebilirsiniz. Fakat yoğun kullanımlarda sindirim sisteminde yaralanmalara neden olabileceği unutulmamalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1035
Kayıt tarihi
: 19.10.16
 
 

2011 yılında Başkent Üniversitesi'nden mezun oldu ve yine aynı yıl Acıbadem Sağlık Grubu'nda hala..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster