Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '10

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayram ve yetersizlik

Yine bir bayram geldi, "hoş geldi safalar getirdi, günlümüze sevinç, hanemize mutluluk getirdi" diyebilmeyi isterdim.

Çocukluğumdan beri bayramlarla aram hiç hoş olmadı. Öyle akşamdan kıyafetlerimi yastığımın altına koyayım, bayram sabahı sevinçle kalkıp bayramlıklarımı giyip şeker toplamaya gideyim gibi şeyleri de sevmedim. Annem zorla gönderirdi komşulara..

Uzun yıllar bayram günlerini gönüllü nöbetçi olarak geçirdim. Sabahtan nöbete gidiyordum 24 saat çalışıp ertesi sabah gelip akşama kadar uyuyordum. Bir de bakmışım ki bayram bitmiş. Ne güzel günlerdi..

Herkesin sevdiği ve benim neredeyse nefret ettiğim bayramlarla ne alıp veremediğim var?

Bizim evde bayram demek ziyaretçi kabul etmek demek. Buna bağlı olarak da bayramın birkaç gün öncesinden hazırlıklar yapılmaya başlanır; temizlikler, yemekler vs.. İşte en nefret ettiğim kısım da burada başlıyor, benim olabileceğim en son şey iyi bir evkadını.. Yaradılışımda yok, buna da çare bulunamıyor. Şimdi yardımcı alın diyorsunuz, her mantıklı insan gibi.. Annemi hiç tanımıyorsunuz diyeceğim o zaman. Anneme göre eve yardımcı almak bizim ve onun kadınlığına sürülecek en büyük leke ve ömür boyu izi kalır. Hayatta olmazz..

O halde iş başa düşüyor mecburen. Bir insan ev temizlemekte bu kadar beceriksiz olur mu? diyorsanız beni görmenizi isterim. Bilumum temizlik malzemeleri ile tek tek kavga ediyorum. Oramı buramı yaralıyorum, üstüne üstlük evde terör estiriyorum.. Arada sinirlerim yatışsın diye sarı kantaron çayı içiyorum ama nafile.. Antidepresanlara karşı olmasam alacağım iki tane mutlu mutlu sevgiyle yerleri süpürüp sileceğim.. Bir dahaki sefer deneyeyim iyi fikir gibi geldi birden bire..

Diyelim bu aşamayı kavga gürültü atlattık ve bayram sabahına geldik. Her an kapıda hazır olacaksın, gelenleri buyur edip içeri alacaksın, uzaktan gelenlere yemek, çay, tatlı vs ikram edip sonra onları toplayacaksın. gelen misafirin yüzünü görmeden kapıdan uğurlayıp yeni gelen misafirler için mutfağın yolunu tutacaksın.. Ve bu şekilde bayram boyunca devam edeceksin.. Mutfak bayramı..

Bayramlar, bütün yetersizliklerimi ortaya çıkaran ve olmadığım birisi gibi davrnmak zorunda kaldığım zaman dilimi olarak hafızamda yer alıyor. Her bayramda kendimi kesilmeyi bekleyen kurbanlık koyunlar gibi hissetmekten alıkoyamıyorum. Bu şartlarda onları en iyi anlayan kişilerden birisiyim sanırım.

Herkese mutlu, sağlıklı ve sevgi dolu bayramlar. Her gününüz bayram güzelliğinde geçsin.

Ama benim günlerim mümkünse sıradan olsun..

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..