Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '14

 
Kategori
Güncel
 

Bayram yapabildiniz mi?

Bayram yapabildiniz mi?
 

İsrail Filistin’i bombalarken, biz bayram yaptık,

Gazze ablukaya alınırken, biz bayram yaptık.

Karadan, denizden, havadan bombalar yağarken, biz sıcaklığını hissederek bayram yaptık.

İnsanların kanının oluk oluk aktığı, işsiz, evsiz, barksız, yurtsuz kalırken, biz bayram yaptık.

Anneler, babalar, çocuksuz; çocuklar ebeveynsiz kalırken, biz bayram yaptık.

Adına bayram denirse, evet bayram yaptık.

Yürekler yanarken, feryat, figanlar koparken, evet bayram yaptık.

Hakk’a, hukuka, adalete inananlar, birazcık vicdanı olanlar, merhamet sahibi insanlara ne kadar bayram yaptıysa, evet biz de o kadar bayram yaptık.

Bombaların ürkütücü o seslerine, vicdanlar ne kadar dayanabiliyorsa, evet biz o kadar bayram, yaptık.

İnsanın kardeşinin kanı dökülürken, katliamlar yapılırken, düzenli insan nesli yok edilirken, evet bayram yaptık.

Yüreğimiz yandı mı?

İçimizde bir kıpırdanış oldu mu?

Çocuklar ölürken, biz çocuklarımıza sarıldık mı?

“Aman bana ne, nasıl olsa benden uzakta”diyerek görmezden, bilmezden, duymazlıktan geldik mi?

“Vicdanı olan, insanlıktan nasibini alan hiç kimse, duyarsız ve ilgisiz kalamaz,”diye düşünüyorum!

Kadın, erkek, yaşlı, genç, çocuk, hiç fark etmez.

Görsel medyada anlatılan, gösterilen savaş sahnelerinden en çok da çocuklar etkileniyor.

İnanır mısınız, çoğu zaman küçük çocuklarımıza olan biteni anlatmakta aciz kalıyoruz.

Tıpkı 5. sınıfta okuyan oğlumun yaptığı gibi.

Ne kadar etkilenmiş olduğunu anlatan şu hadiseye, eminim herkes okuyunca, bana hak verecektir.

Akli selim olan her insanın, olanlardan ne kadar mustarip olduğunu açıkça söyleyeceğinden eminim.

Arife gününe kadar orucunu tutan oğluma; “ hadi seni saç tıraşına götürelim”dedim, “yok”dedi.

“Hadi sana elbise almaya gidelim”dedim, “yok”dedi.

Bayramda gelen misafirlere “hoş geldin der misin?”dedi, “yok”dedi

Ben para vermek istedim “yok” dedi.

Gelen misafirler para vermek istediler yine “yok”dedi.

Şaşırdık,  ne diyeceğimizi, ne yapacağımızı bilemedik.

Hiç böyle yapmazdı,

Hele paradan, eşya almaktan asla vazgeçmezdi.

Korktuk,“acaba depresyona mı girdi” dedik, haklı olarak

Çünkü çocukların da depresyona girebileceğini daha önce duymuştum.

Neyse hayırlısı diyerek bekledik.

Gelenlere durumu anlatınca, hayret ettiler.

Bayramın ikinci günü baş başa kalınca, sebebini sordum anlatmadı.

Sonra“Size sebebini anlatsam, bütün paranızı verirsiniz” dedi.

“Hadi Çarkıfelek oyunu oynayalım”dedim. “Tamam”dedi. Amacım sebebini öğrenmekti,

“Sebebinin baş harfini söyle?”dedim, “S”dedi. “Peki, son harfini söyle?”dedim. “Ş” dedi. “Bir de orta harfini söyle?”dedim, “V”deyince, hemen “Şavaş!”dedim. “Evet”dedi. “Bayramla ne alaka?” deyince; “olur mu baba!”dedi. “Gazze’de ufak çocuklar ölüyor, kalanlar bayram yapamıyorlar, elbise alamıyorlar, saçını kesemiyorlar, harçlık alamıyorlar, ben nasıl saçımı kesip, elbise alacağım, harçlık alacağım!” deyince; boynuna sarılıp hüngür hüngür ağladım dostlar.

Evet, her şeyin tükendiği, kelimelerin, sözlerin kifayetsiz kaldığı bir andı.

Daha ne diyebilirdim ki?

Varın siz düşünün, bir çocuğun olanlardan ne kadar ve nasıl etkilendiğini?

Ya rabbim  sen büyüksün, sen kadirsin, sen hakimsin, sen vekilsin!..

Evet, işte çocuklar böyle düşünerek bayram edemezken; siz nasıl bir bayram geçirdiniz?

Hiç düşündünüz mü?

 

Kerim BAYDAK

kbaydak61-artan@hotmail.com

 

  

 
Toplam blog
: 1022
: 214
Kayıt tarihi
: 06.11.12
 
 

Kerim BAYDAK 01.01.1961  ADIYAMAN  doğumlu.. 2003 yılında Anadolu Üniversitesi  İşletme Fakultesi..