Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Bayramda Gıda Güvenliği

Bayramda Gıda Güvenliği
 

Kurban bayramının hızla yaklaştığı şu günlerde benden bu konu ile ilgili yazı beklediğinizi düşündüğüm için ve et konusu hassas olduğu için hemen yazmaya koyuldum. Her zaman bahsederim, gıda güvenliği fazlasıyla önemlidir. Gıda güvenliği atlandığı zaman karşımıza çıkacak olan sonuçlar her zaman bizleri daha çok üzer. Bu gıdalar içerisinden et, süt gibi ürünler “ Hey! Ben çok daha önemliyim. “ diye bize el sallayanlardır, artık iyi tanıyorsunuz.

Bayram gelmese et meselesine gireceğin yok. “ diyen bir okur varsa bilin ki tespit doğru. Yarı vejetaryenim cümlelerim içerisinde “ Et, kuzu kuzu, dana, göz, beyin, bağırsak. “ gibi kelimeleri nadir kullanırım. Alanım gereği mühendislik eğitimi süresince etin detaylı kimyasal yapısını ve fabrika üretim sürecini öğrendiğim zamanlar ete en  yakın olduğum  günlerdir diye tahmin ediyorum.

Gelelim kuzuların sessizliğine.

Bu bayram nelere dikkat ediyoruz ?

Etin kesim işleminden sonra  ilk dikkat etmemiz gereken şey hijyendir. Bu aşamada bulunduğunuz ortam hijyenik olmalıdır. Et ve sebzeleri kesmekte olduğunuz kesim tahtaları kesinlikle farklı olmalıdır. Etleri parçaladığınız bıçağı dikkatsizlik yapıp kesinlikle başka bir işlem için kullanmamanız gerekiyor. Parçaladığınız etleri önceden temizlediğiniz kaplara koyarak , güneş almayan bir yerde 5- 6 saat bekleterek ikinci önemli işlemi gerçekleştirmiş oluyorsunuz.  Rigor mortis dediğimiz ölüm sertliğine dikkat! Buzdolabına aktarıldıktan sonra ise benim tavsiyem en az 12-24 saat dinlendirilmelidir. Muhafaza işleminde ise, buzdolabında 3-4 gün , dondurucuda ise  6 ay etinizi muhafaza edebilirsiniz. Bunun yanında , küçük parçalara ayırdığınız etleri daha önce tüketmelisiniz. En önemlisi kontaminasyonu , yani bulaşmayı önlemek için çiğ et ve pişmiş et kesinlikle yan yana muhafaza edilmemelidir. Çiğ et buzdolabının en altında, pişmiş et en üstünde saklanarak bunun önüne geçilmelidir. Son olarak hatta en önemlisi ise dondurmuş olduğunuz et bir kere eridiyse o et bir daha dondurulmamalıdır.  Hepsine dikkat edelim!

Büyüklerimin ellerinden öpüyorum ve sevgi dolu bir kurban bayramı diliyorum.

Not:  “ Etle ilgili cümle kurma limitim doldu.  “                                                     

Sağlıkla Kalın!

Gıda Mühendisi- Nermin Özge BİLGE

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..