Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

28 Temmuz '20

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
46
 

Bayramda sağlıklı beslenme

  Sıcak yaz günleri ve uzun bir bayram tatili ile  bayramı   hazırlanıyoruz.Bayramlar neşe mutluluk ve huzur demektir. Tatil olarak değerlendirmenin dışında bayramı evde  geçirmeyi planlayanlar için, yemekler, tatlılar  yapılır ve hazırlıklar tamamlanır.

    Bayram aynı zamanda beraberinde yeme düzeni değişiklerini de getirir. Geleneksel ve yöresel Türk mutfağının nadide lezzetleri bayram için hazırlanır ve bayram sabahının gelmesi ile genelde  aile kahvaltıları ile güne başlanır ve gün içinde bütün öğünler için  sofralar donatılır.İster aile ile bir arada  ister  tatil yaparak bayramı  değerlendirmeye çalışın  BAYRAM özel bir zaman dilimi olarak hayatımızda mutlaka yerini alır .Kilonuzu şekerinizi  tansiyonunuzu vb sağlık sorununuzu yönetmeye çalışırken  bu özel zaman diliminde birden dengelerin değişimi söz konusu olabilmektedir.

  Her zaman istediğimiz disiplini yakalamakta zorlanıyor olabilirsiniz. Dengeler öğünler miktarlar değişebilir. Ne olursa olsun ana öğün ve küçük ara öğünleri ihmal etmemeye gayret edin.

  Kurban bayramında ikram ve yemeklerin kurbanı olmamak için  neler yapmalıyız  ?

Kalkar kalkmaz 1  bardak su için

-Güne mutlaka   neşesi ve enerjisi ile  güzel bir klasik kahvaltı ile başlayın. Ama aşırıya kaçmamak  adına tabağınızın boyutuna ve yemek yeme hızınıza dikkat edin. İlla kurban etini kahvaltıda yiyeceğim diyorsanız kurban işlerine başlamadan önce  küçük bir kahvaltı atıştırın.

- Kestiğiniz kurbanın kesim şartları ve kesilen ortamın hijyenine mutlaka dikkat edin

- Gün içinde mutlaka 3 ana 2-3 ara öğün yapmaya çalışın.

- Ara öğünde hiçbir  şey tüketme şansınız yok ise 200 ml yani bir bardak ayran tüketmeye  özen gösterin

-Günlük tüketeceğiniz et miktarına mutlaka dikkat kurban nasıl olsa diyerek 1 kg eti bir günde hatta bir  öğünde tüketmeyin.

-Tükettiğiniz etin pişirme koşullarını mutlaka denetleyin,.

-Öğünlerinizde   etin yanında çoban kıvırcık mevsim  salata  çeşitlerinden birini bulundurun .

- Her öğünde ekmek grubu  yiyeceklerden bulundurun  Tercihiniz öncelikle ekmek olabilir.Ama  Ekmekleriniz mümkünse tam buğday veya çavdar ekmeği olsun.

- Et ve sebzeleri pişirme tekniklerine çok dikkat edin .

- Akşam çok geç saatlerde yemek yememeye gayret edin.

- Ev ziyaretlerinde ikram edilen tatlılar pasta ,börek ,çikolata  gibi ürünleri tüketirken mümkünse kontrollü davranmaya çalışın .Eğer kontrolü ele alamayacaksanız ve  tercih yapabileceğiniz bir durumda iseniz tercihinizi içeceklerden ayran,sütlü kahve,çay vb kullanın .

AFİYET OLSUN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 62
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster