Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
30
 

Bayramı Yaşamak ve Yaşatmak İçin Nasıl Beslenmeli

Bayramı Yaşamak ve Yaşatmak İçin Nasıl Beslenmeli
 

Ailem olsun bana birşey olmaz ;)


         Herkese merhaba ;

         Konu başlığında yazdığı gibi , bayramı yaşamak ve yaşatmak için; nasıl beslenmeliyiz diyorum ve yazıma başlıyorum ;)

         Bayram demek mutluluk demek ; bayram demek , aile demek ; bayram demek , özgürlük demek ; bayram demek , çocukluğumuz demek . Eski bayramları yaşamamız ve  çocuklarımıza o heyecanı yaşatmak , iyi bir ebeveyn olmak için ; öncelikle ''bayram demek , ne demek '' kelimesinin altında yatanları doldurmamız gerekiyor . Yılda bir 3 gün bayram olmuş , normalde hayat koşturmaca ve stresli bir hal almışken , bir de bayramda ; aman şunu yemeyeyim diyetteyim ,aman çocuğa örnek olacağım yemeyeyim gibi cümlelerle bayramı kendimize de ailemize de işkence haline getirmeyelim. Zaten iyi bir ebeveyn , çocuguna her zaman örnektir. Çocuk ta nerde nasıl davranması gerektiğini zaten gözlemleyip , birgün bunu yaşamına en iyi şekilde dahil edecektir ; korkmayın ! Bayramın birinci günü beslenme programımız saat 18:00 e kadar serbest olabilir. Bu süreçte herşeyden yiyebilirsiniz , ikramlarda benzer yiyecekler varsa ; hersey tadımlık olmalı , yemek istemezseniz zaten yemezsiniz ; fakat kendinizi sıkmayın . 2. gün saat 17:00 a kadar yine serbestsiniz. 3. gün sadece kahvaltımız serbest . Bu 3 gün içinde de serbest zaman bittikten sonra , sağlıklı beslenme yöntemlerini uygulamalıyız ki ; 3 gün içinde kilo almayalım . Akşam yemeklerimiz ; hafif yemekler tercih edilip bir porsiyonu geçmesin +1 ince dilim ekmek + salata veya yoğurt olabilir , pilav/makarna olmamalı. Yatana kadar ki süreçte , sırasıyla ;  seviyorsanız açık ve şekersiz çay + 1-1,5 porsiyon meyve + 1 bardak tuzsuz ev yapımı ayran + maden suyu + salatalık ;) Bunları yeme isteğiniz devam ettiği sürece , aralıklarla uyumadan 50 dk öncesine kadar bitirmiş olmalısınız. Erken yatacaksanız tabi ki hepsi tüketilmemeli :) Sadece akşam yemeği sonrası birşeyler yenilecekse ; tercih edilecek besinler bunlar olmalı . Su günde en az 2 lt olmalı ve hareket ihmal edilmemeli.

       Bunun yanı sıra; hastalığı olan ve ilaç kullanan kişiler , tabi ki kendilerine uygun olmayan hiçbirşeyi tüketmemeliler. '' Bunu aslında yememeliyim ''  , ama yılda bir bayram geliyor birşey olmaz demeyin. Sağlığınızı kaybetmemeye özen gösterin , sağlığınızda bazı olumsuz durumlar varsa da ; bu saatten sonra dikkat etmekten başka çareniz yok malesef . Sizler sağlıcakla diyetinize devam edin ;)

       Herkese bol kahkahalı , mutlu bayramlar :)

       Dyt. Lalenur Balcı

 

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 23
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 103
Kayıt tarihi
: 03.12.14
 
 

Sağlıklı beslenme ve kişisel gelişimle ilgileniyorum ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster