Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '09

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayramımız kutlu olsun

Bayramımız kutlu olsun
 

İZMİR ZÜBEYDE HANIM EVİ/ ATAM VE BEN


Bugün Cumhuriyetin ilanının 86. yıldönümü, ülkemizde Cumhuriyetin değeri gün geçtikçe daha iyi anlaşılıyor. Kaygıların, korkuların yerini cesaret ve ülkesine ne pahasına olursa olsun sahip çıkma kararlılığını iyice netleşiyor. Emperyalizmin aczini içine sindiremeyen batılı güçler, bu millet ile asla baş edemeyeceklerini bir türlü kabullenmiyorlar.

Bizim Kayseri'de çok anlamlı bir öykü anlatılır, içeriği bakımından çok güzel dersler içeren:

Hacı amca, çarşıdan Kuşgönü dediğimiz pastırmanın en güzelidir, bir bütün pastırmayı alıyor. Paketi koltuğunun altına sıkıştırıp evin yolunu tutuyor. Yolda rastladığı ahbaplarıyla konuşa, konuşa eve geliyor. İçeri girince, bakıyor ki pastırma yok, düşmüş. Çok üzülüyor, tüh yahu! Nasıl düşürdüm ben bunu? Acep nereye düşürdüm? diye dövününce, karısı dayanamıyor:

Aman Hacıı! Canın sağolsun, ne canını sıkıyon? Yarın gider bi daha alırsın! diyince hacı çok kızıyor:

Yahu kadın cahal cahal konuşma! Ben pastırmanın yittiğine mi yanıyom? Doğramasını bilmeyen bir kadir kıymet bilmezin eline geçer de, ziyan eder diye üzülüyorum! demiş..

TÜRKİYE CUMHURİYETİ, değerini bilemeyen nice tarihin karanlıklarında yerini almış dönemlerden geçse de, içerde ve dışarda ne kadar BEDHAHLARI olursa olsun, ne kadar gelecek nesillere ibret olacak alçaklarla sarılırsa sarılsın, ebediyyen payidar kalacaktır.

Kurtuluş Savaşında yaşananların her anını, her sayfasını, her şehidi, her yokluğu, açlığı, sefaleti, bebesinin kundak bezini topun üzerine örten çaresizliği, ölümü zerre kadar düşünmeden aynen yaşayacak MİLYONLARCA Elif var, Ali Çavuş var, ebediyyen de var olmaya devam edecekler!

Bugün Cumhuriyet coşkusunu, ilk kez bir okula gitmeden evimin penceresinden, defalarca öpe öpe astığım kocaman BAYRAĞIMIN başında bekleyerek yaşadım saatlerce. Ağlamadım, Haliç'de ağlamıyordu. İstanbul ile kutladık Cumhuriyeti bugün, başbaşa ikimiz. Bulutların arasından azıcık görünen maviliği Atamın gözleri farzederek, tıpkı rüyamda gördüğüm ATATÜRK kadar net ve canlı gördüm farzettim, mutluluğum arttıkça arttı. Öğretmenim, Atatürk'üm benim! ..

Tüm Atatürk ve Cumhuriyet sevdalılarını gönülden selamlıyor, Bayramlarını kutluyorum.

Nice 86 yıllara..

 
Toplam blog
: 95
: 736
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Emekli öğretmenim, 52 yıllık hayatımdan amatör mizah, bağlama, sürrealist resimler, yitikler, sev..