Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Bayramın evi nerde

Bayramın evi nerde
 

O değil de;

Gördüm ki; babamlarda, bayramın eskisi yenisi yok. Eskiden anne-babasının yanında gelen küçük çocuklar şimdi yanlarına kocaman çocuklarını da alarak bayramlaşmaya gelmişler. Ev bayram sevinciyle doldu doldu taştı.

Bugün yine gideceğim ve yarın da tabi. Annemin hazırladığı eşsiz yiyecekleri misafirlere ikram etmek ayrı bir keyif.

Bizimkiler misafirlerin gelmesinden o kadar hoşnutlar ki gözlerinin içi gülüyor.

Bayramın evini öğrendim :) Babamların evinde...

O değil de;

Artık benim de bayramımı kutlamaya misafirlerim geliyor. Yeğenlerim, kuzenlerim ve kuzenlerin çocukları. Gelemeyen de telefon açıyor.

Temsil; yeğen Samet dün sabah telefon açtı. Vardiyalı çalıştığını, işe gideceğini ve gelemeyeceğini, birara uğramaya çalışacağını söyledi. Hastaydı, öksürüp duruyordu.

Sabah akşam ballı süt iç ılık ılık dedim, 'ama teyzem, ne zaman hastalansam sen bana ballı süt içirmeye çalışıyorsun, olmaz ki' dedi.

Akşam da abisi yeğen Ahmet aradı, anne babasıyla tatilde olduğunu söyledi. Bayramımı kutladı. O da grip olmuştu. 'Samet'ten bulaştı teyze, hastalığı o getirdi eve. Tatile kaçtım ama kurtulamadım' dedi.

Sabah akşam ballı süt içmesini söyledim, 'Samet'te içsin mi, arayıp ona da söyleyeyim mi? dedi. Bunu söylerken neden kıkır kıkır gülüyordu anlam veremedim...

Tatil dönüşü abi kardeş uğrarlar artık. İkisine de ballı süt ikram ederim... Ilık ılık içsinler...

O değil de;

Sizlerde de var mıdır bilmem, bizde bayram namazı dönüşü erkekler pastaneye uğrayarak sıcak poğaça vb. alır. Evde de kahvaltı hazır edilir. Vakit kaybetmeden hemen kahvaltıya oturulur.

Eskiden de böyleydi. Babam abim ve erkek kardeşim namaza giderdi, annem kahvaltıyı hazırlar ablamla ben de cicilerimizi giyene kadar erkekler camiden gelirdi. :) ellerinde sıcacık poğaçalarla...

O değil de;

Yine aklıma İzmir düştü. Evimiz cami karşısındaydı. Boyozcular vardı. Sıcacık boyoz satarlardı. Bir farklılık da çiçek satmaları. Cami sokağında toplaşıp çiçek satarlardı.

Namaz çıkışı kim alır çiçeği demeyin! İzmir'in farklı bir kültürü var. Namazdan çıkan erkekler önce boyozcuya uğrayıp sıcak boyozlardan alıyor, sonrasında da çiçekçiye uğrayıp rengarenk çiçeklerden alıyorlar.

İzmir'in kadınları bu anlamda oldukça şanslı.

O değil de;

bugün bayram/erken kalkın çocuklar/giyelim en güzel giysileri/elimizde taze kır çiçekleri/üzmeyelim bugün annemizi

O değil de;

İyi bayramlar :) Gerçekten!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..