Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '14

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayramın kutlu olsun ey dost !

Bayramın kutlu olsun ey dost !
 

Fakiri, zengini bir tutmak güzel

Şu nefreti, kini unutmak güzel

Üç günlük fani ve yalan dünyada!

Kardeşçe bayramı kutlamak güzel…

Milletçe Kurban Bayramını bir kez daha birlikte kutluyoruz. Çoluk çocuk, ana, baba, dayı, amca, hâlâ ve teyzelerimiz ve kuzenlerimizle bir araya ne denli güzel. Ben şahsen bunun hasretini çekiyorum. Dayılarım, amcalarım, yeğenlerim ve kuzenlerim çok uzaklarda kaldı. Onlarla bir araya gelmek bir başkadır. Bayramlar sevgidir, bayramlar barıştır, bayramlar dostluk ve kardeşliktir. Bunu anlayanlara ne mutlu ve bayramı bayram gibi yaşayanlara merhaba diyorum.

Kurban bayramının ve kurban kesiminin dinimize göre bazı şartları vardır. Bu saygıdeğer din hocalarımızın alanı ve görevidir. Zaten onlar geçen cuma ve önümüzdeki Cuma’da ve bayram sabahında ağırlıaklı olarak kurban konusunda kimler kurban kesebilir veya kimlere kurban düşer gibi bilgileri camilerde bağlamında bilgi vereceklerdir. Benim bu konuya girmem ve bazı bilgileri vermem bence saygısızlık olur. Çünkü bu onların görevi ve alanıdır.  Ancak şunu unutmamak gerekir ki kurbanı keserken yakınımızdaki komşuları ve fakirleri, ihtiyacı olanları lütfen unutmayalım. Ve de kurban derilerini halen Söke’de yapımı sürdürülen 2. Fakülte için gelen ilgililere vermeği kurban derilerini vermeği tavsiye ediyordum. Söke‘de yapımı sürdürülen 2. Fakültenin temellinde bizimde bir iki tuğlamız bulunsun diye düşünüyorum. 

Bu duygularla sözümü  " Bugün Bayram "  adını verdiğim şiirimle  paylaşmeak istiyor  ve cümle   Milliyet Blogdaşlarıma   hayıtlı ve kutlu bayramlar   diliyorum.  

             BUGÜN BAYRAM

adını taşıyan şiirimle bağlamak istiyorum;

Bayram bayram

Dostluk, kardeşlik, erdemlik

Yakın derin ve uzak

Görünmesin tüm çirkinlikler

Her yer gün aydınlığınca sıcak

***

Duman tütsün her ocak

Kardeşçe, dostça merhaba

Bayramın kutlu olsun ey dost

Güvercin mavisi aydınlık

Defne yeşili huzur

***

Çocuklara salıncak

Ve her geline bir duvak

Bugün bayram

Küçük, büyük herkese

Canan diyorum merhaba

Tüm kötülüklere inat

En kötü günün böyle olsun

Barışalım, görüşelim, kucak kucak

                          ***  

Dostça, kardeşçe. Uygarca

Kin ve nefret öte kalsın

Her şey gün aydınlığınca  sıcak..

Abdülkadir GÜLER 

Yaz Güneşi  Bengisu / şiirler - Söke  Cumhuriyet Matbaası  2004.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..