Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '12

 
Kategori
Bayramlar
 

Bayramınız tatlı geçsin

Bayramınız tatlı geçsin
 

Bisküvi Pastası


Evin her yerini saran tatlı bir koku duyuluyordu.  Tatlı bir kakao kokusu. Takip ederek, mutfağa girdim. Her zamanki gibi hazırdı ve beni bekliyordu. 

Uzanıp  çekmeceyi  açtım, büyükçe bir kaşık alarak karışımın içinde olduğu kaseye yöneldim. Kaşığı çeyrek miktarda doldurup, ağzıma götürdüm. Bisküvilerin arasından, kakaoların lezzeti, ceviz taneleri ile bütünleşiyordu. Yavaş yavaş, hiç acele etmeden yemeğe başladım. Ne mi yiyordum? Tabii ki Bisküvi Pastası. Yani herkesin bildiği adıyla Mozaik Pasta.

Bilirsiniz karışım hazırlandıktan sonra, rulo haline getirilir ve buzluğa konarak donması beklenir. Sonrasında da yuvarlak dilimler kesilerek, ikram edilir. Yani normalde olması gereken ve herkesin tercih ettiği hali böyledir. Bense, küçüklüğümden beri, kırılan bisküvilerin üzerine dökülen sıcak kakaoyu karıştırıp, öyle sıcak sıcak yemeği severim.

Bu kadar damak zevkime hitap etmesi, annemin yapması mı, yoksa gerçekten de lezzetli olması mı bilemiyorum. Gerçi arkadaşlarımın dediğine göre lezzetine doyum olmuyormuş. Ben objektif olamayabileceğimi varsayarak, bu ihtimali de göz önünde bulunduruyorum.

Neyse, sonuç olarak, bayram tatlımı afiyetle, sıcak sıcak, yedim. Ağzıma attığım her lokmada, evi tatlılık sardı, sıcaklık sardı, sevgi sardı. Her bir odayı, köşeyi dolandı, dilime, damağıma, kondu.  Öncesinde, pek çok olumsuzluk yaşadığımız bu bayramda, dileğim odur ki, her birimiz en sevdiklerimizle, en sevdiğimiz tatlıları yiyebilelim. Bizim meşhur bisküvi pastasında olduğu  gibi, mutluluk sarsın, evlerimizi. İkramlarımızı sevgi ile paylaşalım. Paylaştıkça çoğalalım. Sağlıklı olarak yediğimiz her şey, bize güzellikler getirsin. 

Kısacası, bu yıl bayram tatlı gelsin ve sevgiyle, neşeyle geçsin.

Çimen Erengezgin 

 
Toplam blog
: 164
: 608
Kayıt tarihi
: 08.09.11
 
 

Yazar ve Yoga Eğitmeni ..