Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Bayramları sevemiyorum artık!

Bayramları sevemiyorum artık!
 

Elimde değil! Bayramları sevemiyorum artık.


Yine bir bayram daha geldi. Yine bir yanım sancılı, bir yanım buruk acılı. Elimde değil, yine içim parçalı bulutlu, yine dalgalı.

Bayramları sevemiyorum artık. Çünkü; sevgisizlik, kırgınlıklar kızgınlıklar çoğaldı. Sevgi ve hoşgörü kavgaya kargaşaya esir oldu. Üzüntüler, neşe ve sevincin yerini aldı. Ne küskünler barıştı ne de dargınlıklar unutuldu. Bayram sevinçleri, bayram coşkuları, tatlı muhabbetler, dostluklar eskilerde kaldı.

Bayramları sevemiyorum artık. Yeni elbiselerini, ayakkabılarını giymek için sabırla bayram sabahını bekleyen neşeli küçük çocuklar azaldı. Yokluk, yoksulluk içinde çoluk çocuğuna bayramlık elbise alabilen bayramlaşmaya el öpmeye gelen çocuklara mendil şeker verebilen, harçlık verebilen kaç aile kaldı?

Bayramları sevemiyorum artık. Eski gelenekler unutuldu. Yaşlılara düşkünlere yapılan ziyaretler, coşkulu bayram ziyaretleri azaldı. Çocuklar, asık suratlarla karşılanan yada yüzlerine kapanan yada hiç açılmayan kapıları çalmaz oldu.

Bayramları sevemiyorum artık. Bayramla birlikte kış geldi. Aileler, ocaklar doğalgaz, odun, kömür, derdi ile doldu. İş, aş, derdinden, geçim sıkıntısından bayramlar zehir oldu. Bu bayram yine paltosu olmayan, yatacak yeri olmayan, açlar, yapayalnızlar, kimsesizler boldu.

Bayramları sevemiyorum artık. Yeni elbiseler, ayakkabılar aldığım mendil, harçlık ve şeker verdiğim sevdiğim, evladım, çiçeğim soldu. Kabir ziyareti ile yine bu bayram içimiz keder ve hüzünle doldu. Ailemizde ne bayram coşkusu kaldı, nede yüzümüz güldü.

Bayramları sevemiyorum artık! Dargınların küskünlerin barıştığı, sevgi ve hoşgörü dolu coşku dolu bayramları özlüyorum. Çocukluğumu, bayram harçlığı, şeker, lokum, mendil almak için yeni giysilerimle kapı kapı dolaştığım çocukluğumu özlüyorum. Yaşlıların, muhtaçların unutulmadığı çocukların sevindiği, yoksulların hatırlandığı tatlı muhabbetleri, dostlukları arıyorum.

Bayramları sevemiyorum artık! Bana çocukluğumu, mutlu günlerimizi, bayram kıyafeti almak için koşuşturduğum rahmetli kızımı hatırlattığı için. Küllenmeye yüz tutan yaralarımı tekrar tekrar kanattığı için. Elimde değil, bayramları sevemiyorum artık!

 
Toplam blog
: 27
: 2362
Kayıt tarihi
: 06.10.08
 
 

1960 ANKARA doğumluyum. Evliyim. İki çocuk babasıyım. 1979 yılında Zırhlı Birlikler Assubay sınıf..